{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Er konstant træt og lad!? {{forumTopicSubject}}

Jeg har snart i 4 måneder følt mig konstant træt og meget lad. Lige meget, hvor meget jeg sover bliver det ikke bedre. Jeg er i en god døgnrytme, dvs. jeg ofte går i seng kl 22 og sover til kl 09.

Kan det være vitamin mangel, jeg tænker lidt på om jeg ikke har nok jern i kroppen?

Nogen der har prøvet noget lign.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er konstant træt og lad!?
  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 39
    #1   26. sep 2011 11Timers søvn er det ikke lige i overkanten?

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 144 Svar: 472
    #2   26. sep 2011 Man bliver træt af at sove for længe, så prøv at gå i seng omkring kl. 22 og stå op ved en 6 tiden og fx. Løb en tur. Jo det vil da være hårdt den første uges tid, men du vil sikker blive mere blive mere til pas med dig selv.

• #3   26. sep 2011 Tag nogle vitaminer og ikk sov så længe.. Du sover jo næsten en ½ dag smiley
    Man ska kun sove 6-7 timer for at være udvilet..

• #4   26. sep 2011 Jov det er nok lidt for meget, normalt føler jeg mig godt tilpas, hvis jeg har sovet 10 timer. Jamen, jeg har forsøgt i en periode at stå op kl 6 og ride mine heste, men efter jeg har redet dem har jeg bare lyst til at sove igen...

• #5   26. sep 2011 Det skal lige siges, at jeg rider to heste dagligt, muger en hel stald ud, går lange ture med min hund, så det ikke fordi jeg sidder inde dagen lang smiley

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 144 Svar: 472
    #6   26. sep 2011 Du bliver sikker træt fordi du bare sætter dig i sofaen efter du har været ude ved din hest. Du skal holde dig aktiv fra morgen til aften, også selvom du du ikke har job i tiden. For går ud fra du er uden job når du har så meget fritid.

• #7   26. sep 2011 Ja, desværre har jeg ikke noget arbejde. Det måske også derfor jeg sover så meget, jeg keder mig ofte.

• #8   26. sep 2011 Jeg havde det på samme måde, men jeg har så også en sygdom. Min krop kan ikke optage ret mange vitaminer og mineraler. (hovedsagelig b12 og jern)

Men jern-mangel ses tit hos ældre og gravide. Og du bliver meget bleg, hvis du ikke kan optage jern.
    Men som der også nævnes, så er 11 timer i overkanten, et voksent menneske behøver 7-9 timers søvn, og man må helst ikke sove mere, for så sætter du dit søvnbehov alt for højt, og derfor bliver du mere træt.

Derudover skal du passe på med sukker, kaffe osv. efter aftensmaden.

• #9   26. sep 2011 Okay, jeg kan godt se jeg skal ændre mit søvn behov smiley
    Jeg drikker ikke kaffe og jeg spiser kun søde sager i weekenden smiley

Jeg tror jeg mangler jern. Jeg er ofte ret bleg med lidt mørke rander under øjnene.

• #10   26. sep 2011 Ska du ikk have et job eller en uddannelse ? smiley

Det ku holde dig igang..

Hvis man ikk har noget at lave så er det svært at lade vær med at slappe for meget af..

• #11   26. sep 2011 Jov til marts starter mit studie. Problemet er, at vi er flyttet til Sverige og jeg har søgt arbejde alle steder, men de er bare ikke interesseret i danske piger smiley Så jeg flytter snart tilbage til DK. Jeg er tilmeldt deres borgerservice osv osv. Men det er super svært, at finde et arbejde...

• #12   26. sep 2011 Vil super gerne have et arbejde. Så det her er bestemt ikke noget jeg nyder smiley

• #13   26. sep 2011 Casper L

Ush, det håber jeg da ikke :S
    Hvad får dig til at skrive det?

• #14   26. sep 2011 Har selv depression men synes ikk det er symptomer nok til at sige det er det..

Det kan nemt skyldes for meget søvn og for lidt vitaminer.. smiley

Evt spørg din læge..

• #15   26. sep 2011 Hmm okay. Det er vel værd, at undersøge. Skulle du udfylde et skema hos en almindelig læge? Eller fik du psykolog?

• #16   26. sep 2011 Alle har fandme efterhånden depression idag.. I gamle dage hed det bare dovenskab.

Spis sundt og dyrk motion, og fast døgnrytme.

Sådan en køn pige som dig kan da ikke have jernmangel smiley

• #18   26. sep 2011 kristian L

Du aner tydeligvis intet om depression så synes du sku lukke røven smiley

Sara Maria

Man ska udfylde et skema med 8-10 spørgsmål og så bliver der udregnet en "score" hvor du så blive sat på let, middel eller svær.. Men det er slet ikk sikkert det er det..
    Men hvis det er bliver man tilbudt psykolog..

• #19   26. sep 2011

Sådan en køn pige som dig kan da ikke have jernmangel smiley

Haha smiley

• #20   26. sep 2011 måske sover du lidt for meget..

men men syntes du skulle gå til lægen og snakker med ham om det, måske er det jern eller b-vitamin mangle det bliver man MØG træt af

men ellers (nu har jeg ikk løst alle indlæggende, så nu må du ikk blive sur, ved jo ikk hvordan du lever) men ellers sund kost og god motion, og meget aktiv. personlig oplever jeg faktsik titi at jeg er mere træt hvis jeg ikk har lavet en skid, men lys vågen hvis jeg har været meget aktiv...

men syntes du skal snakke med din læge om det

• #21   26. sep 2011 Ja det hed det i gamle dage fordi de ikk anede hva det var..

Min far har ADHD og det har jeg arvet fra ham.. Dengang hvis man ikk ku følge med i skolen var det pga dovenskab.. Der var ADHD ikk "opdaget"..
    Nu har man så fundet ud af hva det er og så siger mange "jamen det er bare fordi folk er svage og bare tager piller mod alt".. Det er lidt rigtigt at folk bare tager piller mod en masse ting hvis de har ondt i hovedet eller noget andet.. Det er en nem udvej.. Man ska selvfølgelig lige tænke sig om før man bare føler sig lidt sløj og smider piller i fjæset.. Det kan tage overhånd og faktisk gøre skade på lang sigt..

Men måske er det bare fordi man nu kan få konstateret hva man fejler nu og få medicin mod ens lidelse der gør at "salget" er steget.. Tænk over den smiley

• #22   26. sep 2011 Det kan være en vinterdepression!
    Lider selv af det samme...
    Men det findes der da heldigvis midler imod..
    D-vitaminer og en sollyslampe som du skal sidde med i min. 30 minutter dagligt (koster 400 kr i Harald Nyborg)...

• #23   26. sep 2011 Det er det jeg siger.. Hvis man kan undvære piller så er det bedst..
    Men der er mange der bare tager piller fordi de mener de er unormale hvis de "fejler" noget..
    Jeg har også kunne leve uden piller selvom jeg har ADHD.. smiley
    Får kun piller mod min depression.. smiley

• #25   26. sep 2011 Like i said smiley
    Synes jeg heller ikk smiley

Abe
    Det er der også.. Der er mange som bare tager piller istedet for at tage det som det er..
    Ligesom forkølelse.. Så køber man det ene og det andet for at blive rask.. Gi det nu bare de 2-3 dage det tager.. Forstår ikk hvorfor folk har så travlt hele tiden..

• #26   26. sep 2011 Jeg har fået en tid hos lægen torsdag. Så nu må vi se, hvad han har at sige.

Jeg tror det er en god blanding af det hele, for meget søvn, for lidt vitaminer og så er jeg måske lidt ked af, at bo her i Sverige...

Men det hele ordner sig snart, jeg har i alt fald søgt arbejde en del steder i KBH... Så nu må jeg bare håbe jeg får et arbejde snart!

• #28   26. sep 2011 Ikke altid. Kun når jeg mest er i DK eller ses med mine venner i DK.

• #30   26. sep 2011 Det gør det ja smiley
    Det er bare lidt af et chok for mig, at bo i et nyt land, langt væk fra alle dem jeg elsker, dvs. venner, veninder, familie og kæreste.
    Jeg død keder mig ude på landet. Plus svenskerne er utrolig rasaveret!

Kommentér på:
Er konstant træt og lad!?

Annonce