{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

NICK A
NICK A
Tilmeldt:
19. jun 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195

overvejer og starte trænings center {{forumTopicSubject}}

bor i en by mellem to større byer og det tager hurtigt en halv time hver vej når man skal ind og træne.

derfor overvejer jeg om der kan være marked for og starte mit eget center..

tror i folk vil bruge det ?

det er to "små" byer mellem to store byer

befolkningstallet hed i 2008 2850. tror i det er grundlag nok for et center ? udover det er der os et opland som kunne være aktuelt

jeg satser på det skal være billigt og lækkert

tænkte det skulle koste 199 og så ville man få en nøglebrik og en kode da der ikke ville være økonomi i et 100% bemandet center.

lokalerne har jeg fundet. desværre er det i den lille af de to små byer da der ganske enkelt ikke er noget i den store af byerne og det er såmend den gamle brugs herude.. det ville med nemme og små midler da jeg kan lave meget selv omdannes til en lækkert center..

kom med jeres input..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvejer og starte trænings center
  • #2   16. aug 2011 Hvor er vi henne helt præcis? Lyder lidt som der hvor jeg bor..

  • #3   16. aug 2011 lav en markeds undersøgelse..

    lav evt spørgeskemaer og spørg folk selv, få venner til at hjælpe osv..


  • NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #4   16. aug 2011 ville ikke ansætte nogen da jeg ville passe det selv ved siden af mit arbejde sammen med min kæreste. dermed ville jeg os selv gøre rent og forholde de udgifter..

    kender til et center ved taulov som fungere på denne måde..



  • NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #5   16. aug 2011 der er mange unge og et nybygget kvarter med nok 6-700 inbyggere primært børne familier osv.. for dem er det ikke nemt og bruge så lang tid i transport på og køre så langt efter det jo

  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #7   16. aug 2011 Jeg bor i en lille by med lidt over 3000 indbyggere, her er både svømmehal og træningscenter. Alle bruger det.

  • #8   16. aug 2011 alså det med at du kan køre biksen selv tror jeg godt kan lade sig gøre. du skal bare vælge om du vil bruge tiden om aftenen på at gå og gøre rent efter folk. Der behøver jo ikke rende ansatte rundt. hvis du skaffer nogle ordentlige maskiner og skaber gode forhold at befinde sig i tror jeg ikke det bliver et problem at starte det op.

    Men jeg vil dog også lave sådan en markeds undersøgelse. bare for at være lidt på den sikre side...


  • #9   16. aug 2011 Tænk lidt over det.

    Et bemandet center, trækker en type mennesker. Her vil du få familier, unge, gamle ned. Du har en instruktør, som lave kost og træningplan, folk kan få hjælp til maskiner, personlig service, i stedet for maskiner.

    Et ubemandet center, trækker en anden type mennesker. Du får nok familierne derned, da det ikke virker lige så socialt, når man ikke bliver budt velkommen, kan spørge en instruktør osv.

    Ofte er ubemandet døgncentre, ofte brugt af bodybuildere, mere seriøse trænere, som så vil skubbe de andre væk fra dit center.

    Hvad er planen? Skal du være medlem af AntidopingDanmark? Så er der nogle regler du skal følge.

    Du skal huske hygiejne, opdatering af maskiner, regnskab osv.
    Kan være svært, hvis du har et job ved siden af.


  • NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #10   16. aug 2011 arbejder 12 timers vagter så har mange fri dage hvor jeg ville kunne tage mig af regnskab større vedligehold osv..

    klart der er nogen regler osv der skal sættes ind i

    ang de folk der ville komme der så tvivler jeg på pumpere osv ville skubbe de andre ud i en så lille by


  • #11   17. aug 2011 Udemærket idé, men du skal noke regne med at du skal ud og bruge minimum 1.000.000 på maskiner og udstyr. Dertil kommer der køb af ejendom/ leje af lokaler. Der er også retningslinier for sikkerhed ved opsætning af div. maskiner. Ydermere bør der være bad til mænd og kvinder.
    Overvej også hvilken retning dit center skal gå! skal det være fitness eller styrkeorienteret eller måske en blanding. Dertil vil det være en god idé at være medlem af AntidopingDanmark, så undgår du i højere grad steriode-fjolser.
    Nu siger du, at du vil køre centeret sammen med din kæreste og der også fint nok. MEN har du/i tilstrækkelig viden omkring kost og træning til at vejlede om det.
    Personligt ville jeg nemlig aldrig sætte mine ben i et center hvor "instruktørerne" ikke er fagligt klædt nok på. Dog har jeg selv en solid viden omkring træning, så ville ikke have brug for en instruktør, men brugte da flittigt instruktørerne da jeg var yngre og manglede inspiration.

    Anyway... det er en god idé, som jeg os selv har luftet lidt, men nu er jeg så gået hen til at vil lave en bog;)


Kommentér på:
overvejer og starte trænings center

Annonce