{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

NICK A
NICK A
Tilmeldt:
19. jun 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195

overvejer og starte trænings center {{forumTopicSubject}}

bor i en by mellem to større byer og det tager hurtigt en halv time hver vej når man skal ind og træne.

derfor overvejer jeg om der kan være marked for og starte mit eget center..

tror i folk vil bruge det ?

det er to "små" byer mellem to store byer

befolkningstallet hed i 2008 2850. tror i det er grundlag nok for et center ? udover det er der os et opland som kunne være aktuelt

jeg satser på det skal være billigt og lækkert

tænkte det skulle koste 199 og så ville man få en nøglebrik og en kode da der ikke ville være økonomi i et 100% bemandet center.

lokalerne har jeg fundet. desværre er det i den lille af de to små byer da der ganske enkelt ikke er noget i den store af byerne og det er såmend den gamle brugs herude.. det ville med nemme og små midler da jeg kan lave meget selv omdannes til en lækkert center..

kom med jeres input..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvejer og starte trænings center
  • #1   16. aug 2011 Nej langt fra.

    Jeg har lavet beregningen for langt større byer, og det hænger ikke sammen. Når det så er sagt, så kan du jo starte med at se om du kan rejse kapital nok til stiftelsen. Det kan du ikke desværre.


  • NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #2   16. aug 2011 kender en by der hedder taulov ved fredericia som har et sådant center og det har lagt der er i snart halvandet år nu og der er kun 3280 indbyggere

  • #3   16. aug 2011 Regn på etabelerings og drifts omkostningerne. Regn på hvor mange der skal til for at dække disse.



  • NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #4   16. aug 2011 ja det var os min plan.. og så få en rådgiver fra banken med ind over..

    pt er jeg blevet overrasket over hvor billigt deet er og leje maskinerne

    formålet med indlægget var nok os og høre om det var noget folk ville bruge


  • #5   17. aug 2011 Ville aldrig bruge et lille center da jeg bruger min træning til at møde venner og bekende smiley
    tænk dig grundigt om husk varme vand el sikkerhed og forsikringer
    rengøring skal du sælge kosttilskud skal der være spinning zumba osv
    det kan 99% sikkert ikke betale sig, men det er jo chancerne man vinder på smiley
    Jeg ville ikke turde smiley
    Mvh sune


  • #6   17. aug 2011 Jeg må hellere notere at jeg selv KUN brugere små klubber. De første 5-6 år jeg trænede var det i en klub med cirka 500 medlemmer.

    Den jeg træner i, i dag har vi 120 medlemmer.

    Den jeg var ved at købe for et år eller to siden, havde også i omegnen af 150 medlemmer.

    Min erfaring er at der skal ret meget volume på før det hænger sammen. Selv de store kæder kører med underskud. Jeg mener det er SATS der lige har måtte lukke 4 centre i København.



  • #7   17. aug 2011 Som en sidebemærkning kan jeg sige at de centre jeg har kommet i de sidste 3 år, alle har kørt på forenings basis, og derfor fungerer som "klubber". Der gælder helt andre regler, og de tjener i øvrigt ikke penge, og alt arbejde er ulønnet.

    SL og VL klubber kører stort set altid på forenings basis


Kommentér på:
overvejer og starte trænings center

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce