{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.534 visninger | Oprettet:

Esben .
Esben .
Tilmeldt:
16. okt 2008
Følger: 1 Emner: 48 Svar: 126

Hvad ville i gøre ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været syg i 3 måneder nu, og det hele startede med en omgang influenza, lagde mig hjemme i 4-5 dage og følte jeg var ovenpå igen..tog på arbejde 1 dag, og blev derefter indlagt med hjerte/lunge problemer, var indlagt i 14 dage og kom derefter hjem og ligge, hvor der hver anden dag kom en sygepjelske og så til mig.

Derefter holdte det lidt igen.

Prøvede og tage på arbejde, men ligeså snart jeg fik pulsen op, så fik jeg det meget dårligt, svimmel, kvalme og kramper i maven..var på arbejde i cirka 3-4 timer, og blev hentet i en ambulance da jeg besvimede tilsidst.

Jeg kom hjem igen, og døjede herfter MEGET med maven, kræftige smerter, diarré, opkast, ingen apetit, og for det til tider ildebefindene og må tage en sovepille og sove mig fra smerten.

Så her de sidste 14 dage, der er trykket fra brystkassen forsvundet lidt, trækker stadig langt efter vejret når pulsen kommer op..

Det værste er bare en pokkers mave, døjer stadig med det samme, og det påvirker mit arbejde meget..kan faktisk ikke passe det ordenligt, og bare det at få en nogenlunde hverdag er umulig..

Min læge har bestilt tid til en kikkertundersøgelse i maven..men skal ikke regne med at komme til før januar / februar :S

Hvad siger jeg til min arbejdsgiver med det svar ?

Er kun lærling, ( automekaniker ) og de er utrolig glade for at have mig..der er søgt om sygeorlov ved komunnen indtil første november..men bliver ikke 100% rask inden

Jeg går på halv tid nu, hvor jeg møder kl 10-15 da det meste af morgenen går med opkast og indtagning af div. piller mv

Men kan det virkelig passe man intet kan gører for at komme hurtigere til ? og hvad ville i som arbejds giver gører ved sådan et svar ?

Og ja, hvis der er nogen andre der har oplevet det samme - Så skriv gerne !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre ?
  • Esben .
    Esben . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 48 Svar: 126
    #1   26. okt 2010 Har fået konstateret Tietzes Syndrom..men det har kun noget at gøre med brystkassen, ikke maven

  • Esben .
    Esben . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 48 Svar: 126
    #2   26. okt 2010 Det skal lige siges at jeg "normalt" er en sund og rask 18-årig dreng..

  • #3   26. okt 2010 Tietzes Syndrom er noget værre lort, føler med dig Peter.. Tror ikke du skal forvente at fortsætte på den uddannelse, desværre smiley

  • #4   26. okt 2010 Kan du ikk be om at blive henvist til privat klinik...???
    Der plejer det at gå noget hurtigere...:o)
    Har selv gået sygemeldt i 7 år før jeg fik en egentlig diagnose..:o(
    Håber for dig du kan fortsætte din uddannelse...
    For på grund af min sygdom har jeg ikk nogen uddannelse...


  • Esben .
    Esben . Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 48 Svar: 126
    #5   26. okt 2010 Jeg SKAL gennemføre den uddannelse..har lige taget 5 ugers skoleophold udelukkende på smertestillende medicin og aftale med en lægevagt der kom forbi og gav mig de krævede prøver og indsprøjtninger..vil ikke give op pga. noget sygdom..men hvis jeg da bare vidste var det var, så ville det tage et stort tryk der er over hovedet på mig

  • #6   26. okt 2010 Kan 100% godt følge dig i at du vil fuldføre din uddannelse..
    Og at det ville være rart med at vide va det er du fejler...
    Det kan heller ikk være rigtigt at der skal gå så lang tid før du kan komme til den undersøgelse...
    Men prøv og spørg dem om du kan komme på prvat klinik/hospital..


  • Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 123
    #7   26. okt 2010 Føler sku også med dig, det er bare for dårligt at det skal tage så lang tid... er der ikke mulighed får at du kan få lavet den undersøgelse akut?

  • #8   26. okt 2010 Vi har behandlingsgaranti i Danmark, et forløb med de symptomer du beskriver der indtil januar er urimeligt. Specielt når det udelukkende er en kikkertundersøgelse det drejer sig om.

    http://www.friskienfart.dk/behandlingsgaranti-hvordan-er-reglerne-for-sygehusvalg-behandlingsgaranti-og-ventetid.aspx

    Idet du beskriver dit sygdomsforløb og problemer med maven, har det stået på i hele forløbet eller ca 50% af forløbet? I så fald ville jeg gå til patientforsikringen vedr. diagnosen fra din egen læge/hospitalet(Ambulance kørslen, der har resulteret i indlæggelse og dermed behandling på et sygehus)

    Dette kan selvfølgelig også betyde godtgørelse til din arbejdsplads m.m.

    http://www.patientforsikringen.dk/

    Held og lykke.


  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 162
    #9   26. okt 2010 kikkert undersøgelse til januar? hvor i landet er du fra? Da jeg var syg med en mave virus for nogle år siden kom jeg til indenfor 12 dage på glostrup.

Kommentér på:
Hvad ville i gøre ?

Annonce