{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Christian C
Christian C
Tilmeldt:
8. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Siger det som det er.

Jeg er ikke typen med en stor bredde af venner, men de 3 som jeg har fra folkeskolen var også gode(måske?) Har self. flere men ikke nære venner som sådan.

Begyndte først at snakke med dem, fra 7-8 klasse og op, og i 9 var jeg kommet godt ind i "gruppen" og blev inviteret og ovs. til alt det vi nu lavede, men nu er vi så gået ud af folkeskolen, og da sommerferien kom, tikkede der ingen sms'er ind, ikke noget, måske 1-2 gange om mdr.
og spurgte om der skete noget i weekenden, ovs. men nææ nej der skete aldrig noget. (der skete altid noget da vi gik sammen i 9)
Nu er ungdomsklubben så begyndt igen, og da kommer vi jo tit, og der er de som der aldrig er sket noget, og de invitere stadigvæk ikke mig, (har ingen ide om jeg kunne have gjort noget) Og dernede snakkede de hele tiden om hvad de havde lavet i weekend, og snakker sådan i krogene om hvad der sker i weekend, og hvem der er inviteret ovs.

Tænker om jeg bare skal droppe dem, men problemet er jeg ikke er typen som bare lige får venner, og jeg har efter skolen heller ikke valgt en skole, da jeg virkelig er gået kold, så jeg har et år uden skole, arbejder fuldtid pt. Men ikke et sted hvor jeg kan få nogle venner i min alder, eller deromkring overhovedet.

Men kunne en mulighed være at konfronterer dem med det? Er bare bange for konsekvenserne af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre?
  • #1   8. okt 2013 Altså jeg har sådan ca 0 venner tilbage fra folkeskolen. Alle dem jeg har nu er fra uddannelser/Jobs jeg har haft.

    Men vil sige konfronter dem. For hvad er det værste der kan ske, at de dropper dig? Som de næsten allerede har gjort.

    Ps. Kom nu igang med en uddannelse istedet for at gå der hjemme og snøvle den.


  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   8. okt 2013 Kasper, snøvle den? jeg arbejder altså fuldtid, kan ikke lige overskue skole mere, da jeg er kørt træt efter 10 år i folkeskole, var jeg allerede i 8. Ved godt hvad jeg vil være.

    Ja, tror også bare jeg skal have makket mig sammen til at sige det til dem, men en af dem er meget loyal, og det virker ikke som han syntes det samme som dem, men bare følger med, de 2 andre fordi det er dem der "bestemmer" mest.


  • #3   8. okt 2013 Mener ikke at du er doven men kunne bare lige se mig selv lidt i din situtation. For inden man ser sig om er man flyttet hjemmefra osv og har en masse faste udgifter og så er det satme svært at starte på en uddannelse. smiley men tilbage til topic konfronter dem og ta det som kommer. For så ved du også hvad du har med at gørre

  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   8. okt 2013 jep, men du kan godt se det ikke nemt at sige, sådan noget til nogle venner igennem 10+år.

  • #5   8. okt 2013 Næ egentlig ikke. Efter så lang tid burde man nemlig kunne snakke om sådan noget. Det gør vi i hvert fald i min vennekreds. Men igen efter folkeskolen sker der ting og sager dem man troede man aldrig ville snakke med efter skolen snakker man lige pludselig med men dem man snakkede med i skolen snakker man ikke mere med. Og man bliver splittet til atomer og møder nye venner på de uddannelser man nu kommer på.

  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   8. okt 2013 Tror også bare jeg vil se hvad der sker, når jeg spørger ind til det, og om de kommer med en sø forklaring.

  • #8   8. okt 2013 Jah de andre har sku sagt det der skal siges ^^

    Jeg har heller ingen venner fra min folkeskoleklasse og faktisk kun 1 fra min gymnasieklasse som jeg snakker med i ny og næ...
    Mine kammerater nu kender jeg fra alle mulige andre steder af, mange mødt helt tilfældigt, eller på jobbet eller diverse events osv. ^^ og mine kammerater/venner spænder faktisk i alderen fra 17-18 år og op til 30+ (er selv 21).

    Efter folkeskolen er det heller ikke unormalt at finde venner spredt over et større område, både geografisk og aldersmæssigt smiley
    I de jobs man får og uddannelser man starter på efter folkeskolen har folk ofte meget forskellige historier i forhold til folkeskolen ^^


  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 451
    #9   8. okt 2013 Synes faktisk det er sejt at du vil dele det med os og fortælle om din situation. Det er jo lidt et ømt punkt at føle sig afvist og udenfor. Så thumbs up for det.

    Jeg synes du skal spørge dem direkte, og det skal være når I alle er samlet. Du kan jo bare spørge dem og en ærlig mening om hvorfor du ikke bliver inviteret osv. Sig at det er ok hvis de ikke gider dig mere, men at de så i det mindste giver dig en ærlig grund til hvorfor! Det værste er uvisheden om man har gjort noget forkert.

    Måske det ændrer sig til det positive eller også må du søge nye bekendtskaber evt i form af noget sport, eller anden hobby.


  • #13   9. okt 2013 * Lillelund * - Det var jo sådan set slet ikke det der var hans pointe smiley
    Pointen var at nogle mennesker har brug for 1-2 år at modne i. Så har man større chance for at gennemføre det smiley


  • #17   9. okt 2013 Hey hey hey.. Så længe ingen af jer har nogen kilder eller reel argumentation, er det lort i allesammen lukker ud smiley

  • #20   9. okt 2013 Tommel op for at der kom nogle links på bordet ^^ så får jeres debat i det mindste noget indhold smiley

    Men derfor mener jeg stadig ikke at man skal diktere hvad TS skal gøre, selvom det måske er bedst for mange at komme i gang med det samme, betyder det ikke at det er bedst for alle smiley

    Min bror f.eks. begyndte at arbejde efter 10 klasse, men har nu fået uddannelse gennem sit arbejde og har rigeligt med muligheder for videreuddannelse.
    Jeg har selv haft et år uden uddannelse (dog først efter jeg droppede ud af universitet), men ikke desto mindre kom jeg i gang igen smiley


  • #22   9. okt 2013 Det er der heller ingen skade ved smiley

    i en helt anden boldgade (kind of)

    Hvad ville du så anbefale hvis han ville være betjent f.eks.? hvor man skal være på 21.
    Der ville det jo være økonomisk optimalt at arbejde fra 9. klasse 16-18 (hvor det er nemmere at få ufaglært fuldtidsarbejde (jeg har ingen kilder andet end egen erfaring)) også vente med den gymnasiale uddannelse til man er 18 og kan få SU også stå klar som 21 årig smiley

    Bare et spørgsmål der poppede ind i mit hoved, som jeg tror ville hjælpe mig med at forstå dit synspunkt bedre smiley


  • #24   9. okt 2013 Dr.House. Man kan sagtens diskutere fakta hvis man er snæversynet nok smiley

    og ja nogle holdninger kan det være svært at bakke op med kilder, men holdninger kan altid argumentere for sine holdninger, det er aldrig overbevisende at lade en påstand stå alene.
    Desuden vil jeg mene, at når der generaliseres som der er blevet gjort i diskussionen og man snakker om tendenser kan man sagtens finde kilder på tingene.

    Generelt eksempel: A påstår at folk der holder et friår gymnasiet generelt ikke kommer i uddannelse igen, så kan A også henvise til undersøgelser vedrørende, artikler der behandler og andet materiale der vedrører det emne.
    (Hvis A er klog, vælger han nogle kilder der bakker dennes påstand op smiley )


  • #25   9. okt 2013 Dr.House. De første gange jeg skrev henvendte jeg mig sådan set til alle der var aktive i diskussionen smiley

    den eneste gang hvor jeg har henvendt mig direkte til dig (se bort fra denne) skrev jeg dit navn.

    mit spørgsmål vedrørende politiskolen var faktisk rettet imod Christensen, men alle er velkomne til at svare smiley


  • #26   9. okt 2013 Lillelund: Jeg har heller aldrig påstået at det var ligetil smiley (såvidt jeg mindes har politiskolen da lige haft (har stadig) stop for optagelse af elever?

    Jeg hørte i hvert fald et radioprogram hvor de snakkede om at der ville være nogle års pause, men det er nogle år siden og jeg ved ikke om det blev til noget smiley

    Det virkede bare som et godt eksempel hvis man skulle diskutere hvorvidt man kan holde et sabbatår efter folkeskolen selvom man ved hvad man vil smiley


  • #30   9. okt 2013 Christensen: Det tror jeg også godt at der kan være en tendens til smiley (selvom man ikke nødvendigvis er mere moden som 21 årig, på alle punkter smiley jeg griner sku stadig af de samme ting som for 3 år siden xD)

    men generelt er økonomi vel altid en faktor, i min fars generation fortalte han at der var mange lægestuderende, som aldrig blev færdige fordi de kunne få nogle ret lukrative studiejobs på fuldtid også blev et års pause til mange...


  • #31   9. okt 2013 Lillelund: ok, så ved jeg det ^^

    Men hvad skal man så? de skriver da ikke ret tydeligt hvad der giver credits? (udover noget evt psykologi såvidt jeg husker)

    Dr.House: Selvom det er fakta, kan det sagtens stadig diskuteres, fordi folk insisterer på det.

    Og det igen bare tomme påstande, hvis vores undervisningssystem er så elendigt så bak det op. Du skal være velkommen til at komme med kilder som ikke er fra undervisningsministeriet smiley

    Hav lige i mente at jeg på intet tidspunkt har erklæret mig hverken enig eller uenig med dig smiley jeg har stillet nogle hypotetiske spørgsmål herinde, også har jeg sagt at jeg ikke mener man kan diktere hvad der er det rigtige for TS smiley
    (ret mig endelig, hvis jeg har sagt noget jeg selv har overset)


  • #33   9. okt 2013 Christensen: Han kan alligevel ikke hive SU før om 2 år smiley og rent økonomisk kan det jo bedre betale sig at hive den nye, lavere su i 3 år end at hive den høje SU i 1 år, selv hvis den ikke er faldet inden han bliver 18 smiley

    (dog siger jeg ikke han SKAL vente, det var bare rent økonomisk smiley )


  • #36   9. okt 2013 Lillelund: Lyder som om du knokler for det ^^ god vind med det.

    Christensen: Jeg indrømmer at jeg ikke har læst andet end overskriften på dine kilder smiley

    Men hvis han først søger SU som 18-årig, uanset om han søger som 1. eller 3.g'er kommer han vel til at søge på baggrung af de på det tidspunkt gældende regler smiley


  • #39   9. okt 2013 Lillelund: Det bærer altid frugt at gøre sit bedste, måske ikke altid den frugt man forventede, men du skal nok få noget ud af det ^^ selvom jeg selvfølgelig håber du kommer på politiskolen smiley

    Christensen: Det er heller ikke sikkert jeg fik formuleret mig perfekt, jeg var - og er ret hehe ^^


  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #40   9. okt 2013 Skal ikke gym, da jeg skal have noget mellem fingerne, før det kommer igennem til den højere etage.

    Så det hedder lærerplads for mig, hvilket jeg ikke har pt, men lige så snart det sker, siger jeg det andet job op. Penge er ikke noget problem for mig, da jeg ikke bruger alverdens penge på alt muligt lort, bliver heller ikke bare ved med at arbejde, jeg ved hvornår jeg vil stoppe og på skole, alligevel jeg ikke har en lærerplads.

    Ved godt at jeg ikke skal hænge mig på folkeskolen, hvilket jeg heller aldrig har gjort, mange af dem i min klasse, var nogle jeg overhovedet ikke kunne med, fordi jeg hader, når folk tar/ryger stoffer, har skildt mig af med mange venner af den grund, og om så det var min søster/far ovs. ville jeg ikke have noget med dem at gøre så længe det stod på.

    Men det handlede ikke om hvad der er bedst jeg gør ved min uddannelse men, om hvad jeg skal gøre ved mine såkaldte "venner"



  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #42   9. okt 2013 Ved skam godt at lærerplads kommer mest igennem skolen, men jeg ved jo også hvornår jeg skal på skole, og den dato bliver ved med at være den samme, om så jeg får 5000 kr mere om mdr. der hvor jeg arbejder.

    Hvad med dem der tager en 10 efter folkeskolen? Det er jo bare 9 klasse om, men det er der nogle der tager, og den mulighed fik jeg også, men tænkte, at det ikke vil nytte noget, så hellere finde et arbejde, istedet og lige få en pause fra det hele, før jeg går igang igen. Kender selv flere der også bare tog et sabbet år med arbejde istedet for en 10 eller uddanelse, og det går da helt fint for dem.


  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #44   10. okt 2013 Gjorde jeg skam overhovedet heller ikke smiley

    Har rent faktisk fundet nogle andre jeg er begyndt at snakke med allerede, og de var også venner med dem, men blev også droppet. Men de må sku selv om de vil være sådan, kommer de jo bare ikke langt med, hvis de ikke kommer til mig og siger, om jeg har gjort noget forkert, istedet for bare at fryse mig ude.


Kommentér på:
Hvad ville i gøre?

Annonce