{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.560 visninger | Oprettet:

E h
E h
Tilmeldt:
17. apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73

Bodybuilding og kost, er helt grøn {{forumTopicSubject}}

Helløj BB..

Vil starte med at sige jeg er 28, 178 høj og vejer 86, så jeg har lidt for mange kg rundt omkring (og hader at se på dem).. Dette er noget jeg gør for migselv og er motiveret..

Jeg har lige meldt mig ind i et motionscenter og har brug for lidt hjælp.. Så jeg har et par spørgsmål..

Jeg ser tæmmeligt store gutter der træner hver dag, de kommer ind og er der en halv time træner den ene muskelgruppe den dag. Næste dag tager de bare en anden..

Hvad burde jeg som begynder gøre. måske 3-4 gange i ugen, med en full body workout. med noget cardio på off dagene, for at smide de de sidste 8-10 kg. Jeg har tiden til at træne hver dag hvis det er.. Eller finder jeg tiden..

Men hvad vil i anbefale en nybegynder..?

Jeg har sammentidig gOOglet en del for at finde et begynder trænings program. Jeg fandt et der så interessant ud.. De ting han siger virker fornuftigt for mig. Men da jeg nada ved, så vil jeg lige høre jer..

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=4195843&page=1

Jeg går ud fra han mener med 4 sæt så er de første 2 de opvarmning han taler om i starten..
Kom med jeres mening eler hvis i har bedre forslag..

Så vil jeg gerne lidt ind på kost.. For mig er dette et stort sort hul jeg bare ikke kan finde vej ud af.. Jeg har brug fro lidt info hvad der er godt at spise. Og vigtigst af alt foreslag til retter man kan lave..

Link til informative sider modtages gerne (google tæller ikke)..

På forhånd mange 1000 tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bodybuilding og kost, er helt grøn
  • David .
    David . Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 150
    #1   30. aug 2013 www.bodybuilding.dk er siden hvor du kan få alverdens råd både om træning og kostplaner.
    Som nybegynder er det en god ide at starte med fullbody og så holde min 24 timers pause mellem hvert træningspas.


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #3   30. aug 2013 Hvad siger i til den rutine jeg linkede til?..

  • David .
    David . Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 150
    #4   30. aug 2013 Lyder ok. Men der er tonsvis af programmer man kan køre.
    Jeg er mest fan af at løfte 8-10 gentagelser i 4-5 sæt og så stige i vægt når du kan. Kan du løfte den mere end 10 gange i sidste sæt så stig i vægt ved næste træning.
    Lær at lave nogle gode squat, dødløft og bænkpres, så er du godt igang.


  • #6   31. aug 2013 Fyr! - Billige piercinger sælges - Det meste af det du skriver om er decideret løgn. Bodybuilding er på ingen måde nemt uanset om man tænker sig om eller ej. Det er et livs projekt, hvor du hele tiden ville kunne skabe en større viden og forståelse af det hele i og med der hele tiden kommer nye produkter, nye forskninger og alverdens andre ting. Der udover kræver det også en okay stærk psyke og ikke mindst viljestyrke. For hold da op hvor skal man høre på meget pis og lort i den tid man nu har sat sig målet i hovedet om, at blive bodybuilder og du skal stå over for en masse fristelser, som fx roids, usund mad, byen osv. Der udover oplever nogle, at de bliver et meget asocialt menneske da tiden simpelthen bare ikke er der til, at være sammen med venner, familie, kæreste og andet konstant. Det kræver en masse arbejde og timer sådan et projekt, og der er desværre nogle ting man må skære ned på eller skære helt fra.

    1. Du kan sagtens tabe dig og få muskelmasse på samtidig, det handler bare om hvor langt du er villig til, at gå (roids).
    2. Med hensyn på din viden om hvor meget protein man skal indtage pr krops kilo man vejer pr dag ved jeg ikke helt hvor du har fået den viden fra. Personligt ligger jeg aldrig under 3g pr krops kilo, og det ved jeg rigtig mange andre heller ikke gør. Med hensyn til at stige i vægt er det ikke bare så let, som folk gør det til (lig i kcal overskud). Selvom du ligger i kcal overskud kan det meste sgu sagtens blive omdannet til fedt, og ikke muskler som ellers er det man ønsker sig.

    Mit råd til TS er:
    1. Start ud med træningen. Starter du ud med hele pakken er jeg overbevidst om, at du simpelthen vil ramme en mur, og gå død i det.
    2. Fullbody program = Waste of time. Gør som de andre gutter træn en eller to muskelgrupper pr dag.
    3. Det er overhovedet ikke nødvendigt med cardio for, at smide fedtet. Så længe du spiser sundt og ligger i kcal underskud burde det skam være alt rigeligt.
    4. Standarden hedder 3sæt á 10 reps, hvilket er decideret en lorte metode at gøre det på. 4-6 sæt pr øvelse med 8-12 reps, det er sgu noget der går lige i mullerne, og når jeg siger 8-12 reps er det fordi, at vægten skal være så tung, at du ikke kan presse mere end maks 12 gentagelser. Kan du komme over 12 gentagelser tager du en tungere vægt. Det handler om, at presse sine muskler.
    5. De små drengerøve du ser nede i centeret har højest sandsynligt så ødelagte organer, at de ligner noget der burde være blevet begravet. Det er tydeligt at se når folk har taget steroider, og den slags typer lyver værre end Helle Thorning gør, så tro ikke på alt du ser eller høre i trænings verden.
    6. LÆS LÆS LÆS LÆS!! Læs alt hvad du kan om kost, motion, muskler, øvelser, bodybuilding, kosttilskud, andre former for produkter, evt også steroider, og alt andet hvad der er i denne form for verden. Du vil altid kunne lære noget nyt.

    Og husk så! Tag det stille og roligt, en ting af gangen. Mange går død i det fordi de springer helt og direkte ud i det, og tænker at de nu skal træne fuldstændig sindsygt, spise sund og varieret kost hver dag, og alt det andet det indebærer.

    Håber du kunne bruge det til noget smiley


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #7   31. aug 2013 Tak for infoen.. cardio er også lidt for at få kondien op.. lige nu skal jeg bare tænke på at gå en tur, så sveder jeg. Og så bare for at holde mig i gang..

  • #9   31. aug 2013 Giver dig fuldstændig ret i det du lige skrev smiley

  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #10   31. aug 2013 umildbart så tror jeg jeg taher et 3-4 FB til at starte med.. Så vil jeg på et eller andet tidspunkt prøve mig fram med noget 6 split.. Se hvad der virker bedst for mig..

    Når det kommer til mad så har jeg et problem .. Jeg er super kræsen, i dag tvang jeg migselv til a spise rugbrød (føj for helvede) og tun fisk (ikke så slemt men stadig lidt klammo).. Men findes der en "kogebog" for nogen der vil prøve noget seriøst.. Jeg kan ikke selv finde på noget, så håber lidt at finde en stak opskrifter og tilpasse dem for mig..

    Igen tak for hjælpen.. bodybuilding.dk er en stor hjælp..

    er i fuld gang med denne artikel
    http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

    Så vil jeg sammetidigt høre.. Det program jeg linkede i OP, er det ok at lægge ud med her og nu.. Indtil jeg lærer mere og kan strække mit eget sammen.. Jeg starter ikke ud med al den vægt jeg kan tage, vil lære tekniken bag øvelserne først.. Så jeg ikke gør mere skade end noget andet.. Synes selv jeg er god til at holde øje med migselv i spejlet, og fokusere mere på at gøre det rigtigt end det sidste løft :P..


  • David .
    David . Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 150
    #11   1. sep 2013 Det lyder som om du er godt på vej. Kør det program et stykke tid og bliv fortrolig med øvelserne.
    Der er også en sektion med opskrifter inde på bodybuilding.dk


Kommentér på:
Bodybuilding og kost, er helt grøn

Annonce