{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

Mellemøsten {{forumTopicSubject}}

Den første rejse jeg selv har haft var Interrail, Jeg kan huske det var en Søndag og det pissede ned en sommerdag, havde set reklamer i tv om Interrail og tænke: "hvorfor ikke" Jeg har altid været spontan dengang, så da mine forældre ikke var hjemme skrev jeg: " taget på ferie i Europa"

En spændende rejse ned gennem Tyskland, Frankrig, Portugal, Spanien, for så at ende ved havet til Afrika - tog en færge dertil -

Hele rejsen var en duft af oplevelser et kulturel oplevelse, I Marokko fik jeg sandkage til morgenmad og en kop kaffe som jeg aldrig glemmer - nøj hvor den smagte godt. Jeg kunne så kun rejse til Rabat så er Europa slut. Her havde nogle beduiner slået telte op - og jeg travede lidt rundt med min orange rygsæk med alu stænger. her var ikke et hotel i syne i området, så jeg var så heldig at blive inviteret til at nyde en kop te, i et telt.

Det var starten på interessen for Mellemøsten - selvom afrika jo ikke er Mellemøsten. Så jeg har været i Iraq, Israel, Iran, Saudi arabien.

Jeg har spist de mest mærkelige ting, på trods af at jeg hader indmad, Fårehjerne, Fåre øjne,

Ikke mine livretter, men i Mellemøstlige lande hersker der en høj etik - man ikke kan ignorerer, for ellers er det krænkende og uforskammet. Så man må bøje af for sine hmmm uvilje med den lokale spise.

Når jeg har rejst i Mellemøsten så er det bag om landet, Gider ikke en tysker bar med pølser og fritter. Det kan man jo altid spise når man lige tager ned om grænsen og henter et eller andet. Når man rejser bag om landet lære man den rigtige kultur, deres tro som er så stærk som man ikke tror muligt. Jeg blev spurgt om hvad jeg tror på - jeg må bøje af og sige at jeg er mellem en masse tro, men har ikke belsuttet mig.

En sjov hændelse var at min rejsekammerat var i det østlige Tyrkiet i bjergområdet, hvor vi køre en møg bil som dårlig kunne slæbe os op af bjerget, så stod der en soldat med sit våben og pegede på os, jeg sagde: kør, vi skulle ikke nyde noget. Da vi kom op på toppen hvor der var en lille landsby, så gik vi ind på den lokale kro, og fik så hatten passede, men der var ingen mulighed for overnatning, så jeg spurgte værten om der var en mulighed?

Han stillede sig op på disken og spurgte om der var nogen der kunne give os husly? det var der så en der kunne, i en lade, fint nok. Så går døren op og ind kommer en svedig soldat med geværet slæbende efter sig og omfavner værten - det var hans søn.....bommer.

Men den fik vi reddet med at vi var bange for banditter som jo huserede i Østtyrkiet på det tidspunkt.

Men det er sjovt at huske tilbage på de oplevelser man har i livet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mellemøsten
  • #2   20. feb 2022 Min søsters tidligere mand var tyrker som havde en bolig i Marmaris, godt nok et feriested og ikke min stil, men når han guide os rundt så så man "det bag "Tyrkiet" han vidste godt jeg ikke gider al det turist møg. Fiskemarked, kødmarked, frugt og grønt i en stor hal. Man kunne få en hel dag til at gå der og smage på tingene. Andre udendørs markeder med krydderier som jeg købe meget af.

    En ting man skal passe på i Tyrkiet er falsk guld. Så jeg blev gelejdet udenom alle de banditter så jeg kunne købe en ring - de kender jo deres egne - he he.

    Første gang jeg var i Tyrkiet var mange år før da min søster havde sin første kæreste, her var vi nede i en dal, ekstrem varm omkring 50 grader - helt vildt varm, men her løb en flod hen mod en drypstenhule, hvor man var nød til at gå ud i vandet for at komme til, hold da kæft hvor var det vand koldt, det var smeltevand fra bjergene, min søster stak foden i vandet - no Way - og hendes kæreste måtte bære hende til drypstenshulen.

    Så kan man spørge: hvorfor er vandet så koldt når der er 50 grader? fordi der var en stor gennemstrømning, så stor at vandet ikke kan nå at blive opvarmes.


  • #4   20. feb 2022 rolex kaldes Bolex. h ha...har set de ure med det navn. Har været inde på en fabrik som lavede Jeans som hed Levis - det var det så ikke, men med Jeans er jeg ligeglad med, det er altid af en god kvalitet.

    Jeg har flere bluser som er forfalsket som jeg stadig efter 20 år bruger, så kvaliteten er faktisk bedre. Forfalskede Lacoste har jeg købt som stadig er i god stand selv efter 20 år.

    Så tøj er jeg ligeglad med, men jeg røg da heldigvis igennem tolden uden at de undersøgte min kuffert - havde en del partier af en masse falske varer som tøj. Men det er der nok mange som har taget med igennem tiderne.


  • #5   22. feb 2022 Polysl. Du kunne jo osse have medtaget dine mange årlige ture med aktiv deltagelse i Israels våbentræningslejre, som du tidligere har underholdt os med.

  • #6   22. feb 2022 Agent

    Grunden er at man ikke i Danmark kan bruge visse våben, og som medlem af en skytte klub i Danmark som mange andre, så er interessen mere som en hobby.

    Det er vel ikke værre end de serier som " Nak og Æd" hvor de tager rundt i verden og skyder dyr. Jeg skyder ikke dyr, men til måls.


Kommentér på:
Mellemøsten

Annonce