{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Den sorte Svane {{forumTopicSubject}}

https://stiften.dk/debat/den-sorte-svane-bekraefter-samfundets-forfald-eliten-staar-i-koe-ved-haandvasken

Er helt enig i skribentens mening.

Politikkere og deres venner er helt chokerede, mens en stor del af den almene pøbel véd at det foregår.

Selvfølgelig véd politikkere og deres venner hvad der foregår, men de vil bare ikke indrømme det.

Men hensyn til hende Amira Smajic, så har hun på godt gammelt dansk, forsøgt at redde sin egen røv, da den stod i brænd. Sikkert derfor at hun selv henvendte sig til et medie.

Hun burde være i fængsel resten af sit liv. Trods det er mere sandsynligt at andre vil få ram på hende.

Hendes børn burdes fratages hende, for de lever i fare ved hendes side, og de er små og uskyldige.

Hun er en rådden person, hvilket også gælder alle de personager som hun har haft omgang med.

Man kan kun håbe på at politiet, efterretningstjenesten m.m. gør alt for at trevle hele dette garnnøgle op, så personer som er involveret bliver sigtet, fyret, udstillet i deres begær uden grænser for rigdom.

FØJ for nogle rådne mennesker.

Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den sorte Svane
  • #1   7. jun Egoisme og ærgerrighed

    Egoisme fordi de er ligeglade med de love, som gælder for alle andre. De føler sig hævet over deres medborgere.

    Ærgerrighed fordi de viser, hvor langt de er villige til at gå for at sikre sig penge.

    Samfundskontrakten - den basis om gensidig hensyn, som vores samfund bygger på - er ligegyldig for disse mennesker. For dem kommer hensynet til dem selv i forreste række.


    Men jeg mangler virkelig, at der kigges på den financielle sektor i denne sammenhæng. Hvordan kan så store summer skifte hænder hele tiden, UDEN at bankerne skrider ind. De er ellers hurtige nok til at skride ind over for borgere, som ikke har så store beløb at handle med.
    Er bankerne en del af problemet?

    Hvad med myndighederne, politiet og Skat og hele det politiske landskab?
    Når politikerne år efter år har skåret ned på politiet og Skat, er det så blevet for nemt for politiet og Skat at undlade at efterforske de svære sager og bagefter skyde skylden på politikernes nedskæringer?

    Hvordan kan politikerne være uvidende om disse forhold, når de har kontakter hos både PET, politiet og Skat.

    I hvert fald så stiller udsendelsen spørgsmålet: Hvorfor skal vi være lovlydige borgere, overholde lovene og betale vores skat, når andre lever højt på snyd og bedrag?


  • #2   7. jun "Men hensyn til hende Amira Smajic, så har hun på godt gammelt dansk, forsøgt at redde sin egen røv, da den stod i brænd. Sikkert derfor at hun selv henvendte sig til et medie.

    Hun burde være i fængsel resten af sit liv. Trods det er mere sandsynligt at andre vil få ram på hende."

    Jeg er totalt uenig, hvis hun bliver smidt i fængsel resten af hendes liv, får vi ALDRIG lignende sager frem i dagens lys.
    Det eneste du har ret i, er at hun langt fra er uskyldig.
    NB! jeg mangler at se de sidste 2 programmer.


  • #3   8. jun Er bankerne en del af problemet? Jr. Peter P

    Jeg vil ikke håbe, der kan være tale om korruption, når det handler om flere "sække" penge, min erfaring er, at de er meget OBS !!, det er ikke helt enkelt at flytte fra den ene konti til anden i anden bank, det tangerer til krydsforhør, men det har også taget til, ift til de hvidvaskninger i nyere tid.


  • #4   8. jun "Er bankerne en del af problemet?"

    Efter min mening, så ja bankerne er en del af problemet - de der klientkontoer til i forvejen "rige" mennesker hvor der hele tiden kan flyttes store beløb er problemet.

    I husker sikkert mit oplæg "det er mine egne penge"
    Jeg blev kontaktet af banken, fordi jeg hævede kontante beløb fra min egen konto - lign. sker åbenbart ikke hos de "rige" som har klientkontoer - så ja, bankerne har deres ansvar i hvidvaskning !!!


  • #6   8. jun #3 - Jetset:
    Jeg vil ikke håbe, der kan være tale om korruption, når det handler om flere "sække" penge, min erfaring er, at de er meget OBS !!, det er ikke helt enkelt at flytte fra den ene konti til anden i anden bank, det tangerer til krydsforhør, men det har også taget til, ift til de hvidvaskninger i nyere tid.



    Det har du ret i. Bankerne er meget grundige, når der skal flyttes penge.

    Men hvordan kan en førtidspensionist, som ham Fasar (eller hvad han nu hedder), i udsendelsen sidde og drive "forretninger" med både flytning af store mængder jord, bestille analyser og rapporter af jord og byggeaffald, og alt det hans forretninger i øvrigt går ud på?
    Mon alle disse betalinger sker kontant og uden om pengeinstitutterne?
    Eller vælger nogle pengeinstitutter at lukke øjnene, fordi de mange penge også er en god forretning for dem?

    Udsendelsen viser også Martin Malm, der har konstrueret et system med ca. 8 virksomheder, der flytter penge rundt i en momskarrusel, som hverken SKAT eller bankerne kan gennemskue.
    Det lyder underligt, at bankernes mange overvågningssystemer ikke formår at fange disse mange pengeoverførsler.

    Fx har Danske Bank tidligere været impliceret i store mængder hvidvask både i Danmark og især på Balkan.
    LINK: https://www.dr.dk/nyheder/penge/beskidte-milliarder-saadan-blev-hvidvask-sag-til-danske-banks-stoerste-krise

    Det, der undrer mig, er, at bankernes kontrolsystemer kan fange dig og mig, hvis vi flytter et beløb. Vi er almindelige mennesker, som har de penge, vi nu engang har.
    Men de fanger ikke store beløb blandt virksomheder ejet af den samme person.

    Det kan selvfølgelig være, at det er kompliceret at gennemskue og opdage. Men det giver også tanker om, at det kan være meget belejligt, at pengene står på konti i disse banker.

    Blot en undrende tanke....


  • #7   9. jun #2 Å.R.
    Du har helt ret i at ligende sager ikke vil komme frem i lyset hvis Amira ryger i fængsel.

    Men på den anden side tror jeg heller ikke en sådan dokumentar kan lykkedes igen. Den slags møder som vi har set, vil blive flyttet fra sted til sted, måske endda udendørs. Alt og alle vil blive tjekket før der tales. Alle vil være mistænkelige overfor hinanden.


  • #8   9. jun Tror også som Å.R og Peter skriver.

    Dem som i forvejen er rige med virksomheder, har også deres egne advokater som kan mingelere med pengene.

    Også de omtalte advokat/klientkontoer som også bruges i programmet.

    Så er der alle de vekselbureaer, som længe har været i søgelyset, og hvor flere er blevet lukket fornylig. Penge bliver sendt til udlandet, og kommer tilbage igen ved forskellige lyssky metoder.

    Flere er også blevet stoppet i Lufthavnen med kufferter fyldt med kontanter.

    Fasar, som er på FTP må ifølge loven kun tjene et vist beløb om året, men han bruger jo stråmænd som står for hans firmaer, hvilket også er en af grundene til at politiet ikke har kunnet få fingre i ham.


  • #11   25. jun Der kommer hele tiden nye oplysninger frem.

    Bla. denne
    https://www.bt.dk/samfund/afsloeret-i-den-sorte-svane-direktoer-i-22-firmaer-der-er-gaaet-konkurs

    Det er så skidt, og det er nødvendigt at myndighederne begynder at se mere grundigt på mange ting.



Kommentér på:
Den sorte Svane

Annonce