{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
227 visninger | Oprettet:

Hvordan har vi det i dag. {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og så tv og hvordan hensynet til børn var på programmet og hvordan man sku kigge på børn fra alle vinkler og jeg tænkte vi er i 2023 og nu kommer de pludseligt med noget, der var normalen i midten af 1960-erne og op i 1970-erne og endog 1980-erne og dengang var der byggelegepladser og meget få regler, om i kan huske det ved jeg ikke, men ja dengang var der tid til at være barn, tid til at lade børn være børn, der ku lege skjul, dåseskjul, lege cowboyder og indianere, lege med hønseringe og meget meget mere og ja vanskelige børn blev der taget hånd om og tag sådan en som mig en rigtig hidsigprop, blev med omsorg og medicin til en (sådan cirka) normal dreng, der ku nøjes med at være glad og miraklet skete i 1970.
Hvordan syntes i det går i 2023 og jeg tænker i alle de regelsæt der er bare omkring en legeplads og hvis der var bare en procent mere vil jeg tangere sådan legeplads som en gummicelle, grundet faldeunderlag og beskyttelse mig her og der og ja børn lære af at slå sig, at falde og ellers er vi voksende der jo til at fortælle om hvad der kan gøre ondt, børn lære intet af at være beskyttet hele tiden og hvis et barn ikke kan nå æblet lære de jo at klatre i trær, så de kan få det æble.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan har vi det i dag.
  • #1   12. okt 2023 Dejligt billede ved Gefion springvandet. smiley

    Det har aldrig gjort noget godt for nogen, hvis de bliver pakket ind i vat og bomuld.

    Her legede vi også alle de lege du nævner Leon. I gården hinkede vi, sjippede, hoppede elastik, rulleskøjter, løbehjul. Kravlede rundt alle vegne, hvor vi ikke måtte, på tage, under pigtråd til andre gårde osv.

    De småskader eller små ar vi fik var som trofæer.

    Du har ret Leon, det tangerer mere til en gummicelle idag.

    Jeg tror heller ikke på alle de diagnoser der bliver langet over 'disken' idag, som et stort ta' selvbord.

    Det er helt andre grunde der gør at børn er så usikre, angste og har indlæringsproblemer.










  • #2   12. okt 2023 Cris7 ja tiden var en anden og hvad skal forældre og børn nå nu og kan det være den fortravlet dagligdag der gør ondt på både børn og forældre og ja det kan godt være at it-verden ikke fandtes i vores barndom, men det gjore jo netop at vi havde alle de udendørs lege.

  • #3   12. okt 2023 Den 'fortravlede' hverdag, er de fleste selv udenom.

    Dengang skulle man på vaskeriet for at vaske tøj til alle.
    Der var ikke opvaskemaskine til tallerkner, bestik, glas osv.

    Med alle de hjælpemidler idag, burde hverdagen gå lettere.

    Det hjælper heller ikke at huslejer/lån/renter er blevet så dyre at det er svært for to normalt arbejdende forældre at skulle klare det, fx. her i København.



  • #4   12. okt 2023 Cris7 jeg er helt enig, men hvorfor er familien Danmark så så stresset og endog måske forvirret og kan det være det de ikke når.

  • #5   12. okt 2023 Jeg tror der er meget der spiller ind.

    Fx. de moderne livsformer, hvor alt er tilladt, uden hensyn til hvad der er gavnligt og fornuftigt.

    Dine børn, mine børn, vores børn, hvor børn bliver 'kastet' rundt.
    Bevidst alene mødre.
    Homoer, lesbiske, som flerforældre i forskellige former af familie.

    Unge der får lov til alt, fordi forældre ikke formår at sætte grænser.

    Sex fra en meget ung alder, med den ene og anden. Druk, stoffer, som accepteres af forældre.

    Børn og unge har brug for et fundament, rutiner trods det lyder kedeligt, grænser for deres handlinger og opførsel.

    Det skaber problemer i en familie, med bekymringer, angst, for både forældre og børn/unge.

    Der er ingen respekt for skolelærere, eller autoriteter for mange børn lærer hjemmefra, at de kan gøre hvad de vil.

    Jeg véd ikke helt om jeg har formuleret godt nok hvad jeg mener, men håber det er forståeligt.




  • #6   12. okt 2023 Cris7 jeg kan sagtens forstå det du skriver og det du mener, børn og unge har godt af vide hvad de ikke må og hvad de må, vi kan også kalde dem for spilleregler for unge, så de kan lære hvad der er godt og ikke godt og nu keder jeg mig aldrig, men jeg tror børn og unge vil have godt af at kede sig engang imellem, der behøves ikke være fart på hele tiden og nu har jeg aldrig prøvet stoffer, men tror på at det er usundt, øl og fest jo der var engang og til tider stadigt sjovt, da min spæde gamle krop og hjerne godt kan se mig som 20-årig endnu smiley

  • #7   12. okt 2023 Fx. mine forældre har ikke haft det nemt da de var børn, ingen af deres mødre var gift.

    Min mor var kun 14 år da hun mistede sin mor. Min mor havde mødt min far, hvor han arbejdede i en købmand, han var 15 år, og siden holdt de sammen. De var gift i 56 år, men havde været sammen i 65 år.

    Jeg har virkelig haft en fantastisk barndom og ungdom, selvom man næsten ikke tør sige det. Min veninde, som boede i opgangen ved siden af, vi har også holdt sammen siden. Vores forældre var enige omkring opdragelse, pligter, lektier, hvornår vi skulle være hjemme, hvem vi var sammen med.

    Vi gik også til mange fester senere, diskoteker, fik en tår over tørsten smiley , men vi har aldrig nogen sinde taget nogen form for stoffer, heller ikke hash.

    Det var frihed under ansvar, så vores forældre ikke blev bekymrede.



  • #8   12. okt 2023 Cris7 at miste sin mor eller far i en ung alder er ikke sjovt, men ellers kan jeg læse at du har haft et godt liv eller en gud barn/ungdom smiley

  • #9   12. okt 2023 Ja, det har jeg.

    Fordi mine forældre ønskede at deres barn ikke skulle opleve det som de havde været igennem.

    Iøvrigt er jeg en efternøler, for da min mor endelig blev gravid, med tvillinger, var
    hun ude for et biluheld og mistede dem. Fik af vide at det ikke var muligt at få børn igen.
    Så de adopterede min bror.
    Flere år senere kom jeg så.


    Men jeg blev ikke pakket ind i vat og bomuld trods det. smiley



  • #10   12. okt 2023 Cris7 jeg nyder at høre gode livshistorier og du er en efternøler smiley

Kommentér på:
Hvordan har vi det i dag.

Annonce