{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
240 visninger | Oprettet:

Energiselskabernes grådighed! {{forumTopicSubject}}

https://www.energy-supply.dk/article/view/1040988/2022_blev_jubelar_for_branchen_sa_meget_tjente_energiselskaberne

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-09-06-elpriserne-stiger-fra-nytaar

Energiforsyning er ekstremt vigtig for hele vores infrastruktur.

Krigen i Ukraine startede en lavine som gjorde al energi dyrere, og vi blev bedt om at spare, så der var nok til alle.

Som bekendt led mange nød sidste år, da regningerne blev for dyre. Mange måtte forlade deres hjem, virksomheder måtte lukke, eller lån måtte tages hvis det overhovedet var muligt.

Imens ser vi et jubelår for branchen i 2022, hvor vi også har hørt om totalt vanvittige lønninger og bonusser. Ikke mindst om snyd og bedrag af ren grådighed.

Nu skal vi så igen til lommerne, for energi sektoren skal udbygges, ikke mindst til grøn omstilling.

Men hvad med alle de milliarder som kom ind sidste år? Burde de ikke være til rådighed nu for disse projekter?

(Men dem er der vel ikke ret mange tilbage af)!

Hvorfor sørger politikkerne ikke for 'ordentlighed', i denne branche?

For politikkere kan jo godt li' 'ordentlighed', 'retfærdighed', ihvertfald når de snakker, men i handling er det så en anden sag.

Hvad mener I?








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Energiselskabernes grådighed!
  • #1   7. sep 2023 Cris7 jeg giver dig ret, de må også til lommerne smiley


  • #2   8. sep 2023 Cris7
    Tror du misforstår (blander "æbler med Pærer")

    Ja, der er nogle der tjente "guld" på at opkøbe El, og sælge det til forbrugerne til en helvedes høj pris - men langt fra dem alle !

    Det vi nu skal betale mere til, har intet med disse selskaber at gøre, det er til dem som leverer strømmen til El selskaberne som videresælger strømmen til os forbrugere.
    Pengene skal bruges af netselskaberne, til udbygge nettet i hele landet.

    Prøv kik lidt på dette, så kan vi tale videre bagefter :


    profilbillede
  • #3   8. sep 2023 Ja nordlys kan da bare bruge deres mange milliarder som de havde så “dårlig” samvittighed over.

    Ser jo dyreværnets programmer på viaplay lige pt. Og der fortæller flere de flere gange at dem som i forvejen sad hårdt i det af dem på overførsels indkomst virkelig er blevet ramt. Og nu har nærmest ikke til dyrlæge besøg.
    Så de kommer til frynseklinkken ( de rullede dyrehospital )

    Det gør sgu ondt at se hvordan de nu lider endnu mere disse menensker.



  • #4   8. sep 2023 Å.R. der må du give en støre forklaring smiley

  • #5   8. sep 2023 Hvad vil du egentligt have forklaret nærmere Leon ?
    Jeg skriver blot at der er forskel på netselskaber og elselskaber.
    Netselskaberne er dem som leverer strøm til elselskaberne, netselskaberne er dem som ejer alt hvad der hænger i luften, eller i jorden (kabler og lign.) netselskaberne ejer også vindmøller og store solanlæg, yderligere køber de el fra bla. private som har vindmøller, overskydende el fra bla. kraftvarmeværker, og så sender netselskaberne el videre til elselskaberne, som sælger strømmen til os andre.


    Det som du ser i skemaet ovenover, er netselskaberne som fra 1. Januar skal have mere (kroner) til at udbygge kabelforbindelser landet over, for at kunne klare efterspørgslen som bare stiger og stiger.
    Men hvorfor de pludselig skal have abonnement på 180 kr. årligt, må jeg være svar skyldig, for det har vi ikke tidligere skulle betale.

    Gav det mening Leon ?


  • #6   9. sep 2023 Å.R. tak og hvis jeg forstår det rigtigt vil det give en mere betaling på omkring 150.kr årligt er det rigtigt, du ved jeg vil helst forstå det der står og ikke bare lyde som om jeg ved det smiley

  • #7   9. sep 2023 Leon L
    Ja, så vidt jeg har forstået bor du i lejlighed, og hvis dit forbrug er 1500 KWh om året, vil du stige 153 kr. så du fremover skal betale 234 kr. årligt mod tidligere 81 kr. årligt
    Pengene går ikke til din Eludbyder, men til det netselskab som din eludbyder køber strømmen hos.


  • #8   9. sep 2023 Å.R. taaaak og så har jeg forstået ringtig smiley

Kommentér på:
Energiselskabernes grådighed!

Annonce