{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
272 visninger | Oprettet:

Jo mere og flere der bliver taget, jo bedre! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/krimi/danske-toldere-finder-14-kilo-narkotika-under-stikproevekontrol

Jeg er indædt modstander af narkotika, samt dem som distribuerer og sælger stadset.

Narkotika er det mest ødelæggende globalt set, og der er så utroligt mange mennesker der dør af det, bliver vanvittige, som også forvolder andres/ samt deres familie skade/død når de tager det.

Der skal virkelig slås meget hårdt ned på dem hvis levevej og berigelse kommer fra narkotika.

Smid dem i fængsel, smid nøglen væk. Udvis permanent når det er muligt.
Eller lad dem prøvesmage et par 100g af deres eget lager!

Hvordan ser I på problemet omkring narkotika?

Ikke mindst hvordan det er tiltaget på Christiania?

Hvad kan man gøre mere for at forsøge at stoppe/begrænse det mere?














Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jo mere og flere der bliver taget, jo bedre!
  • #1   23. maj 2023 Cris7 jeg er også modstander af narkotika og hvordan det kan stoppes - den er svær.

  • #2   23. maj 2023 Ja, den er svær Leon, det medgiver jeg.

    Men det florérer så meget i nattelivet, hvor nogle slet ikke kan gå i byen uden at ha' taget et eller andet. Især unge, hvor det nærmest er et must, en del af festen.

    Hvor er forældrene der burde oplære deres børn til ikke at ta' det?

    Ja, selvfølgelig véd forældre ikke alt, eller også har de selv haft deres ture/oplevelser med det.
    Men det er blevet mere alvorligt.

    Studerende tager noget til at holde sig vågne, og derefter noget til at falde isøvn. Det er skruen uden ende.

    Men det er jo alle slags mennesker som bruger det. Direktører, chefer, håndværkeren, skoleeleven.

    Det er bare noget møg.











  • #4   23. maj 2023 #3 Alis

    Jo, narkohandlere skaber også afhængigheden, ved deres 'små håndlangere', der i arbejder i det skjulte.

    Hvor der lige bliver tilbudt 'lidt hjælp' i en vanskelig situation, hvorefter personen er huged og vil ha' mere.

    Og, så er der også de latterlige deltagere, i diverse reality shows, som fester 'i en hvid storm', som mange unge ser op til.

    Meget forenklet er det dårlig livskvalitet - stress, præstationsangst , depression o.s.v.jvf. Alis

    Det kan være det medgiver jeg, men alt for ofte ikke.

    Sådan set er jeg ganske ligeglad med at der er et marked, jeg vil bare ha' de udskud som beriger sig på narko, væk.







  • #5   23. maj 2023 Tænk, her går jeg og tror i min naivitet, at de havde fået styr på det på Christiania, men det har de så ikke, kan jeg forstå.

    Jeg synes det er ganske forfærdeligt, det handler ikke om modne mennesker, men om unge mennesker, som ødelægger deres liv. Det er jo blevet meget in at tage kokain til fester og lynhurtigt bliver disse unge meget afhængige og så triller snebolden og bliver større og større.

    Og jeg spørger mig selv, hvorfor kan de ikke bare drikke en bunke dåsebajer og ryge en prins, have tømmermænd næste dag og så er den ude.

    Hvad er det, som driver de unge til at tage narkotiske stoffer, er det fordi, det er blevet så let at få fat i det gift eller er det alle disse smarte serier, der vises på TV/Nettet, hvor det indtages, at de får lyst til at prøve ??

    Hvor er forældrene, jeg fatter ikke, at de ikke har mere hånd i hanke med, hvad deres børn laver, hvem de er sammen med og hvad de skal ......, gider de ikke eller har de opgivet, synes det er en slap holdning at have.



  • #6   23. maj 2023 Men Mellemamerika og Sydamerika - det er der, vagterne skal være, for det er der, det smugles fra. Der burde sættes et rigtigt godt samarbejde igang, og så burde dyrkningsstederne brændes godt og grundigt.

  • #7   23. maj 2023 Meget kommer også via Marokko til Spanien, og så videre gennem Europa.

    Tænk på hvordan det er omkring Mexcico og nærliggende lande, hvor almindelige borgere kan risikere livet hver eneste dag. Ikke mindst fordi de er nødt til at holde mund, nødt til at tage mod 'goder' fra karteller, nødt til at skjule narkohandler for politiet?

    Skyd narkohandlere før de skyder dig! Sådan mener mange, men det er ikke så let gjort.

    Det er så brutale og vanvittige måder man tager livet af folk, der bor i områder hvor karteller holder til, bare der er den mindste mistanke om at nogen skulle ha' nyst på det forkerte tidspunkt.
    Smid en bombe i deres 'capoers' villaer, udslet dem! De har ikke fortjent andet.

    Lyder det groft, så er det intet imod hvad de udsætter andre for.


  • #8   23. maj 2023 Ja, Cris - jeg har set en del reportager fra disse nævnte steder i verden. Men kan de ikke brænde dyrkningsstederne af, så må vi have fat i køberne og det er desværre de unge mennesker, er der ingen efterspørgsel, så går sælgerne nedenom og hjem.

  • #11   23. maj 2023 Ja jeg har aldrig prøvet at tage stoffer og at de unge tager stoffer er vel fordi de skal følge trop så de er seje som deres venner - desværre tror jeg det er en af årsagerne til at Danmark har så mange med psykiske problemer og så længe der er mange penge at tjene på stoffer vil det være på gaden.

  • #13   23. maj 2023 Jojo da jeg var ung prøvede jeg at ryge hash af 5 piber og det var absolut ikke mig og det kan du jo dårligt kalde for stoffer det de tager nu til dags er jo det rene gift.

  • #15   25. maj 2023 #14 Alis

    Det er slået fast at børn og unge mistrives. Det ville være en god ide, hvis man fandt ud af hvorfor, og så gjorde noget ved det.
    jvf. Alis


    Jeg tror de fleste véd hvorfor børn og unge mistrives, men ingen tør/ønsker oprigtigt at gøre noget ved det.

    Bare det at ryge hash, skrumper de unges hjerne, gør dem dovne og starter et afhængighedsgen i hjernen. Ikke mindst giver indlæringsproblemer.

    Alt for mange forældre tager det ikke så tungt omkring hash, for det har de måske også selv brugt i deres ungdom. Men skadeligt er det.

    I flere år, (som jetset også nævner), har det været in at tage amfetamin, ekstasy og kokain når unge skal i byen. Ikke mindst vil de gerne ligne de latterlige realitystjerner, som lever livet i overhalingsbanen.

    Forældre SKAL sætte grænser. Men vigtigst, i en tidlig, rimelig alder, i fred og ro tale med deres børn om bagsiden ved brug af disse stoffer, og dét ikke at lade sig presse til at ta' dem.






Kommentér på:
Jo mere og flere der bliver taget, jo bedre!

Annonce