{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
95 visninger | Oprettet:

Den grønne omstilling! {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-15-mange-elbilister-betaler-alt-for-meget-fastslaar-hemmelig-rapport

Det lyder så fint og godt, med al den 'grønne' omstilling, som politikkerne ønsker indført.

Den 'grønne' omstilling skal hjælpe på klimaet, være billigere her og dér og alle vegne osv. osv.

Men ting lader ikke til at være ret gennemtænkte på længere sigt.

Fx. el biler. Er der ladestandere nok? Også i yderområderne?

Er der et reguleret marked, så dem som leverer ladestanderne ikke profilere på en uanstændig måde?

( Og, nåh ja, i godt 40 år har man vidst at klimaet tager skade af vores handlinger, men intet gjort, og nu er det for sent.)

Hvordan ser I på det hele?

Kommentarer på:  Den grønne omstilling!
  • #1   20. maj Cris
    Som altid er der fine tanker bag hvert tiltag, men så kommer der hurtigt penge i spil, enten fordi man skal spare, eller overgiver sig til de private, og sidst nævnte fik da også hurtigt gang i at udnytte elopladere.

Hvordan man kan få vendt at de store aktører bliver ved at hæve penge hjem til deres aktionærer ved jeg ikke, men det er samme mekanisme som modarbejder klima tiltag.

Vi er nok allesammen skyldt i at det står så slemt til, men der er intet vi kan gøre i det større billedet.

Personligt er vi startede med at skære ned på vores kød forbrug, og pga. Pfas også med fisk.

Mht. den grønne omstilling er jeg meget mistænkeligt om de politikere som i høj grad bliver feteret af de store olie selskaber, og det er usmageligt synes jeg, vi ved jo godt hvad det er de vil.

• #2   20. maj Cris7 kan 40.år gøre det smiley

• #3   20. maj Jojo at en lade stander er privat er en ting og det ku jo ellers være en god historie - men så knækker filmen grundet at de fleste private skal tjene mange penge og ikke kun nøjes med et pænt overskud.

• #4   20. maj Jojo og jeg tænker i din tale om at skære ned på ens kødforbrug og ja det ku vi jo nok og vi vil nok ikke mangle kød hvis vi sku nøjes med at spise kød 2 gange om ugen og hvis vil skal stoppe med at spise kød grundet PFAS hvad så med dem der spiser grønsager og frugt for PFAS går vel også igennem de grønne ting og eksempelvis køerne jo spiser græs og andet smiley

• #5   20. maj Leon
    Vi skal bare gøre som vi har lyst, vi kommer ikke til at dø af Pfas, men af alderdom. smiley

Men vi skal fokusere på vores børnebørn og dem som kommer efter os. smiley

• #6   20. maj Jojo jeg forsøger stadigt at gøre en forskel så som at samle vand og genbruge vand og sparre da på min strøm selv om priserne jo er tilbage i tiden for krig og Corona smiley

Kommentér på:
Den grønne omstilling!

Annonce