{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

Fiskeri {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nationen/diesel-doeden-750.000-liter/9221864

Regeringen har åbenbart en lyst til at afvikle fiskeri i Danmark, Co2 afgift, og så fra EU med kvoter. Marginalen kommer under den røde linje. Kuttere kan ikke bare få installeret en elmotor fra et legetøjstog, Hvis en kutter fik det, hvor i helvede skal de få den opladet? sætte den på en sættevogn og køre til den nærmeste lader?

Det er ved at blive Gøg og Gokke med den regerings grønne omstilling, imens at man i Mette F.. valgkreds forgylder Portland med kun 100 kr i afgift imens at andre mindre virksomheder som udleder mindre står med en regning på 375 kr.

Argumentet er at man skal passe på de store og skide på de små. Men sandheden er at de små har flere ansatte end Portland - så det betyder flere som bliver fyret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiskeri
  • #1   22. apr 2022 Fiske i oprørt hav og intet andet, og det er ikke S der har opfundet klimakrisen.
    Måske går det så ud over de store kvotekonger der er blevet forgyldt længe.


  • #2   22. apr 2022 Så du mener at det er bedre at importer fisk? - det er jo ikke de store som rammes, men alle småfiskere som ikke har råd til at forsætte. Det er så noget de store er glade for, deres varer ryger i forvejen til udlandet og lidt til indlandet. Så kan vi så importere som gøre fisk endnu mere dyrere end det er i forvejen. 60 - eller 70 kr for 125 g laks er ikke unormalt, Så hvis alle de små drejer nøglen så vil vi nok se priser på omkring 100 kr.

    Jeg elsker fisk, men absolut et fravalg hvis jeg skal give 100 kr for en rødspætte.


  • #3   22. apr 2022 Polysl, hvor ser du jeg mener det er bedre, at importere?

    Men hvis fisk allerede er for dyre, så skyldes jo ikke de nye tiltag.


  • #4   22. apr 2022 Brok

    Det har altid været logisk at import er dyrere, end at producere selv. Men man kan jo altid tage fiskestangen og prøve lykken. Det er en hyggelig ting.

    I April har jeg et sted hvor ingen kommer, ved en pynt og fisker, laver et bål hvis jeg er heldig - og det har jeg altid været der. Så jeg skal nok få dækket mit behov for fisk. Men det er så ikke altid muligt pga. vejr eller andre ting.


  • #5   22. apr 2022 Polysl, er du modstander af den grønne omstilling og de omkostninger der følger med.?

    Men nu er import ikke altid noget der koster mere end, hvad der fanges i DKs farvande.
    Og husk vi har jo også eksport af fisk, så det må vi så rose regeringen for.

    Jeg vil ikke give regeringen skylden for alt når næsten alle vedtagelser i folketinget er med et stort flertal.


  • #6   22. apr 2022 Brok

    Så der er flertal i regeringen at nedlægge alle småfiskere? Har de ikke fået nedlagt nok?

    Mink industrien og flere andre små virksomheder under Corona fordi pengene ikke kom i tide.


  • #7   22. apr 2022 Jeg vil også sige at 100.kr for en rødspætte så er den også betalt - da jeg var ung ku alle spise fladfisk der var de til at betale.

  • #8   22. apr 2022 ja Leon

    Kan huske jeg gav en 5 kr for en paneret fiskefilet på en Pub i Vollsmose centeret. Det marked vi har hver Onsdag og Lørdag hvor jeg bor - her køber jeg fisk, Det er mere frisk en det vakuumpakket lort fra butikker. Skal jeg have fisk skal de næsten sprælle.

    Ser man på fisk i Netto så er de pakket for 1 måned siden - det møg gider jeg ik.


  • #9   22. apr 2022 Hvad er det bedste man kan gøre, hvis man vil den totale grønne omstilling?

    Jo - lukke alle virksomheder, landbrug, og importerer fra udlandet, så er det deres problem med co2 og så er vi noget så grønne. Problemet er så bare at når vi kun har 1/3 del der arbejder så vil vi komme i nul - for jeg tæller ikke alle de dovne i det offentlige med.

    Vi bliver næsten mere end grøn - men vi bliver så et Uland. Alt bliver centraliseret, privatiseret - alt kommer til at koste penge, sygehus, læge, speciallæger osv. Hvad er fordelen?

    Jo Danmark bliver ikke en klæbefilm fra alle de dovne sorte negere. Eller dem fra Mellemøsten.


  • #10   22. apr 2022 Ja der har aldrig været så mange i arbejde i Danmark som nu, så det kan ikke smøres af på de fremmede.

  • #11   23. apr 2022 Jeg holder mig til de friske fisk og ja jeg husker også da jeg købte friske fisk for en 5.kr det er dog mange år siden - men fisken var stadigt frisk smiley

  • #12   23. apr 2022 Nu er det jo nemt nok de små fiskere kan jo gå tilbage til robåden, at plante i jorden kan jo gøres med hånden, og der findes vel stadig heste.

    Så jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor meget vi skal lave om, men er sikker på, at fjernede vi halvdelen af verdens befolkning så var vi bedre stillet,

    Og bare rolig med alle de våben og krigsudstyr så opnår vi det sikkert.

    Vi har ingen fredsduer, men mange misiler, så uhyggen breder sig, for der er mere eller mindre krig i alle verdensdele.

    Vi kan ikke rede verden med grøn omstilling for at genopbygge alt hvad der er ødelagt
    bliver svært uden olie og gas.

    Lige nu ser jeg ingen fred på jord, men kun ufred.


  • #13   23. apr 2022 Brok

    Har du nogensinde roet flere 100 kilometer? , hvordan vil du få plads til flere tons fisk som er nødvendig for at få et overskud.


  • #14   23. apr 2022 Polysl, nej men jeg har heller aldrig skullet leve i en grøn verden.
    Og vi kan jo ikke selv bestemme, men give Regeringen skylden for
    alt det overflod vi har lavet i vores levetid er total forfejlet.

    Hvis det her er på grund af vores levevis så? jeg ser ingen løsning hvis vi gerne vil beholde
    vores brug/misbrug af olie og gas m.m.


    profilbillede
  • #15   23. apr 2022 Brok

    Nu skal man passe på ikke at gå over gevind i sin grønne verden, for man har fundet træer nede i Sahara under sandet langt før mennesket kom - dateret med Kulstof 14 metoden.

    Når vi har solstorme har jo heller ikke noget med vores udledning at gøre, månens tæthed i nogle tilfælde som skaber tidevandbølger har heller ikke noget med vores udledning at gøre.

    Men jeg er da helt med på den grønne bølge for jeg smider bare nogle rester kød ud af vinduet eller kogte kartofler og næste dag er det væk. Jeg gider ikke sorter i en masse spande i min lejlighed som lugter som ind i helvede når de åbnes.

    Alle de kloge vil finde en årsag til hvad der sker i verden, men de aner ikke en skid. Man sagde at global opvarmning vil give meget kolde vinter, På langeland har de ikke haft sne i mere end 10 år.

    Jeg er helt med på at vores udledning skal stoppes samt fossile brændsel fra biler og andre kilder. Det vil give renere byer og ingen smog.

    Fint at regeringen kommer med udspil som skal udfases i 2030 - flere er nok ikke i regeringen til den tid. Logistik og logik skal følge med. Så det er bare en gang varm luft. Vi skal have elbiler - men ikke en kæft tænker hvordan fanden man skal oplade den - folk står i kø når en bil skal oplades.


  • #16   23. apr 2022 Ja jeg vil ikke gøre mig så klog på fortiden, men min nutid siger mig, at vi ikke kan fortsætte
    som vi gør.
    Men at give regeringen for overbefolkning i verden som nok er største fare for jorden.


Kommentér på:
Fiskeri

Annonce