{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
303 visninger | Oprettet:

Lars Løkke og Moderaterne har et problem! {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-04-23-han-takkede-sofie-linde-og-skrev-metoo-klummer-nu-er-jon-stephensen-selv-skyldig

Jon Stephensen er nu havnet i problemer igen. Det kan godt være at det seneste problem omkring en mail til en ung 19 årig pige ikke er helt voldsomt, men det er 'dråben' der får bægret til at flyde over. (Læs venligst overstående link.)

De mange sager som er kommet frem omkring J.S. opførsel, såsom falsk underskrift, intimiderende opførsel o.s.v., viser en mand der magtfuld opfører sig som han vil, uden respekt for andre mennesker.

Lars Løkke har forsøgt at feje skidtet ind under gulvtæppet, ved at sige at det skete jo før J.S. blev folketingspolitikker, men nu var et politik det drejede sig om!

Men sådan spiller klaveret jo ikke. For man skifter ikke ham, bare fordi man bliver politikker.

Ikke mindst skal politikkere kunne stå for skud når deres baggrund bliver undersøgt. Ellers kan de ikke være troværdige, hvilket nogle stykker fra Moderaterne også har måtte indse, da deres tidligere adfærd viste sig at stå i vejen for deres virke som politikker.

Der er mere at sige til denne sag, men lad os få en god debat om det.

Skal Lars Løkke fyre Jon Stephesen?

Eller holder Lars Lykke endnu engang hånden over Jon Stephesen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lars Løkke og Moderaterne har et problem!
  • #2   24. apr 2023 Åååår ja, hvad er nu det for noget. Men hvorfor holde den krænkende bemærkning hemmelig, sådan en krænkende bemærkning skal ikke holdes hemmelig. Jeg synes hun har en lam undskyldning, hun burde vide bedre og ikke tænke på, hvilken position han har i partiet.

    Jeg synes, han skal have en "næse" og så må hammeren falde næste gang, hvis der bliver en ny episode. Hvad der er sket i tidligere stillinger, synes jeg ikke kan drages til ansvar i nuværende.


  • #3   24. apr 2023 Ak ja Cris7 desværre har regeringen stadig et spinkelt flertal der gør at de ikke behøver at bøje sig for oppositionen’s krav og de er samtidig pinligt bevidste om at et mistet mandat (JS) gør deres flertal endnu mere spinkelt.
    Når en politiker i den grad mangler situationsfornemmelse bør han som minimum holde en pause fra politik indtil han har lært at kvæle sine utidige bemærkninger, men nu må vi se hvor langt Løkke’s tålmodighed rækker 😅


  • #4   24. apr 2023 Han har jo allerede fået en næse, og jeg mener at hammeren bør falde nu.

    Hans hykleri, ved hans skrevne ord, omkring Lindes metoo sag.

    Jeg mener også at man kan drages til ansvar for sin opførsel fra tidligere stillinger, ikke mindst som her, hvor der ligger en hård kritik, mulig underskriftfalskneri, samt mere og lurer i baggrunden.

    Ens tidligere handlemåder, viser hvem man er som person, integritet, retfærdighedssans, lovlydighed, respekt for andre mennesker.

    At blive folkevalgt, komme i Folketinget, er en ære som vælgere har tildelt en person. Det skal der ikke tages let på.

    Hvordan kan man ha' tillid til en folkevalgt, der ikke praktiserer dét, som de forsøger at få os andre til?

    En lovgiver, der fx. slipper afsted med falsk underskrift?










  • #5   24. apr 2023 Det påstås at Lars Løkke har holdt hånden over J.S. fordi Lars L er sur på medierne grundet Lars L's tidligere bilagsager.

    Størstedelen af befolkningen er ærlige og oprigtige, og kan tåle at blive set efter i sømmene, så meget destro mere skal folkevalgte også kunne lade sig se efter i sømmene.



  • #6   24. apr 2023 Manden er valgt til folketinget, så han kan jo bare blive løsgænger, så må alle vente til næste valg.

  • #7   24. apr 2023 OK Cris, det er din dom. Mener du så også tidligere fangere skal forfølge dem resten af livet, for det må jo være det samme. Jeg ved ikke, hvad Lars L vidste før hans medlemskab af partiet, der må vel have været noget research fra Lars L side.

    Men nu må vi se, hvad der sker, godt er det bestemt ikke.


  • #8   24. apr 2023 #7
    Undskyld Jetset, jeg forstod ikke lige denne sætning.

    Mener du så også tidligere fangere skal forfølge dem resten af livet, for det må jo være det samme.


  • #9   24. apr 2023 Nå, ja, jeg har lige fået at vide, jeg skriver som en skovl smiley

    Det er fordi alle hans fadæser forfølger ham i og med, man drager konklusioner. Og så spørger jeg, om det også gælder for de kriminelle/fangere, som har afstået deres straf, så er der nok ikke mange job at vælge imellem.


  • #10   24. apr 2023 #9

    Der er en kæmpe forskel.

    For som Folketingspolitikker er man lovgiver, opstiller love og regler om alt, som vi alle skal følge.

    Vi bliver checket grundigt efter i sømmene.

    Selv den mindste lille bitte overtrædelse, kan få følger for os alle, og der er ingen 'kære mor' eller undskyldning uanset grunden.
    For vi burde vide, undersøge, selv i en jungle af overlappende love/regler.

    Folketingspolitikkere har endda det privilegie at de er omgivet af embedsmænd/advokater som de gratis kan spørge til råds hvis de er usikre på noget.

    Hvis Folketingspolitikkere ikke opfattes som rene, retfærdige, troværdige, reelle mennesker, så sætter de ikke et godt eksempel overfor befolkningen.

    Hvilket gør befolkningen ligegyldige overfor deres lovgivning.









  • #11   24. apr 2023 Det er så ikke sådan, Lars L ser på det, siden han har ansat ham åbenbart.

    Men rigtigt, vi kan ikke have lovbrydere i Folketinget, ren sti. Men siden MeToo er det blevet svært at begå sig som mand. Jeg var slet ikke enig i Morten Østergaards afgang, også selvom jeg ikke kunne drømme om at stemme på RV, den var langt ude, et skulderklap, ryg, når vi sidder ved siden af hinanden på låret, hvad er forskellen, kan ikke få øje på den.

    Jeg kan godt frygte, at der i 2035 kun går Gimper rundt i Folketinget, og hvis du bare et forkert smil eller løfter øjenbrynene forkert, så er du en meget slem mand.


  • #12   24. apr 2023 Ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal tænke omkring diverse historier og hvorfor kommer de ikke frem straks hvorfor venter dem der føler sig krænket med at få historien frem og jeg tænker mit.

  • #13   24. apr 2023 Jon Stephensen er vel trods alt et begrænset problem for os, langt værre er det synes jeg
    at så mange stemte på lars løkke ved sidste valg.


  • #14   24. apr 2023
    Ingen tvivl om at Metoo, udviklede sig helt hysterisk, og gik helt over gevind/stregen.

    Jeg går heller ikke ind for feminisme. Eller kvoteordninger for kvinder.

    Men det var vist lidt mere end et skulderklap der var problemet med Morten Østergaard.

    Men der er altså nogle mænd der kan gi' en, en skidt fornemmelse ned ad rygradden, og jeg er tror at Jon S, er sådan en fyr.





  • #15   24. apr 2023
    Men der er altså nogle mænd der kan gi' en, en skidt fornemmelse ned ad rygradden, og jeg er tror at Jon S, er sådan en fyr. Jr Cris.

    Jeps Cris, helt sikkert. Men hvor er så rygradden hos dem, som det går udover, jeg synes ikke det er OK, at denne her sag først kommer frem måneder senere, så må den være forældet, hvad er grunden til det, jeg køber ikke hendes lamme undskyldning med hun synes, han har en høj status i partiet, sikke noget vrøvl.

    Sig dog fra, når problemet opstår, alt andet er mig noget skolepigeagtigt.



  • #16   24. apr 2023 Cris7 jeg kan se hvad du mener men syntes der er mere end det i de historier smiley

  • #17   24. apr 2023 Jetset jeg er helt enig smiley

  • #18   24. apr 2023 #15
    Sig dog fra, når problemet opstår, alt andet er mig noget skolepigeagtigt.jvf. Jetset

    Men hun er jo nærmest en skolepige, og Jon S, 44 år ældre end hende. Det er en ubehagelig og grænseoverskridende mail at modtage.

    Hun har vist nogle venner mailen, for at høre hvad de mener, før hun gik videre med den. Hun har været usikker på hvordan hun skulle reagere, og det er sikkert svært når hun føler at J.S hjalp hende i første omgang, til hendes videre forløb som ungdomspolitikker.

    Han har udnyttet, den tillid som hun muligt viste ham.

    Man skriver bare ikke sådan noget, medmindre man ønsker mere!





  • #19   24. apr 2023 Nu er det jo ikke en sag hvor hun først efter 20 år opdager hun er krænket.



  • #20   24. apr 2023 #18 Cris, sådan er det, med sådanne sager, vi får aldrig hele sagen, tro ikke, at jeg ikke synes det er OK at sende sådan en sms, for det er det ikke, dog synes jeg, den skulle have været forelagt forlængst, havde hun været min datter, så havde jeg råbt op.

    Men jeg tænker også, hvad er det, som får mænd til at skrive sådan noget, kommer det ud af den blå luft ?? - hvad er det, som kvinder kan udstråle, 2 til en tango, det kan vi ikke komme udenom. Alt skal ikke være tilladt for kvinder.


  • #22   24. apr 2023 #21

    Er det nu kvindernes egen skyld, at de bliver gjort til genstand for uønskede seksuelle tilnærmelser?
    jvf. Weena


    Rent faktisk så er det jo noget som også sker. Hvor det er vejen til et bedre job osv. Chefens skjulte elskerinde.

    Men pokker ha' de piger/kvinder der udnytter det på den måde.

    Men det ændrer ikke på at sleske mails, fra magtfulde mænd, der tror at deres position berettiger dem til at ta' hvad de vil ha', er iorden.






  • #23   24. apr 2023 Ja syntes det kan være svært og ja der er god og dårlig moral i det men syntes det er på begge sider for igen hvorfor vente med at ytre sin historie og er det så god moral at vente og hvad ventes der på smiley

  • #24   25. apr 2023 Så har Lars L talt og besluttet sig. Den hedder Orlov året ud. Hvad synes I om den ??

    Men Jon S - næste gang, du synes lige, der skal en slutbemærkning på dine sms'er, så kan du nøjes med at skrive: Du er klog og køn, eller er det også for meget.

    Vi skal huske at slette alle fyordene i div. børnebøger, medier og meget andet, og så må vi endelig ikke glemme sms'erne og husk endelig også forkerte berøringer, hvad det end måtte være, den kan gives tilbage ved en ordentlig lussing.


  • #25   25. apr 2023 Jetset ja verden er ved at blive et meget kedeligt sted og selv hjerteløberne er bekymret.

  • #26   26. apr 2023 Selv da jeg var i ungdommens vår, skulle jeg nok selv bestemme, hvem der skulle klappe mig på ryggen, for slet ikke at tale om lårene.

    Sådanne klamme svin, som man kun havde været så uheldig, at ha' fået til bords, har absolut ingen adkomst til at gramse på mit 'luksuslegeme'...så er det sagt.

    Men man skal ikke vente 30 år med at fortælle, hvad man accepterer.

    Såfremt jeg ville i nærkontakt med hankønnet, skulle jeg nok selv vise en attitude, som ikke var til at misforstå, og folk der havde magt over min fremtidige karriere skulle holde sig helt væk.


  • #28   26. apr 2023 Man er nødt til at se på mandens opførsel og handlemåde, hvor han også tidligere igennem flere år til fulde har udnyttet sin magtposition, og følt sig berettiget til at gøre det.

    Det er jo denne mindre sag, som nu vælter hele læsset for ham.

    Hvis jeg fx. var den unge pige, så ville jeg føle at jeg skulle dække mig til, hvis jeg var i nærheden af ham. For ikke at få en følelse af at blive afklædt i hans øjne.

    Han tror han bare kan gå i ly nogle måneder, og så er alt glemt og tilliden genoprettet.

    Det virker til at han ikke har nogen selvkritik, eller skam i livet.

    Sådan en fyr ændrer sig ikke, det fortæller hele den historie som er kommet frem om ham.



  • #29   26. apr 2023 Jeg har altid haft det stramt med mee to og hysteriet efterfølgende, men det der gør forskellen i denne sag er JS anløbne moral der går flere år tilbage da han var teaterchef.
    I denne stilling har man med et utal af skuespillere, regissører og øvrige kulturansatte at gøre og når 1000 mennesker i den branche skriver under på at manden er en helstøbt idiot må man formode at JS er blottet for anstændig opførsel og derfor ikke hører hjemme blandt vores folkevalgte.


  • #30   26. apr 2023 Jeg har et håb om, at Løkke udtaler sig om noget der burde undersøge politikers moral.
    Mon det er normal for politikere, at sende sms til unge kvinder fra egne rækker.

    Håber det er en talefejl eller en dumhed.



    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/loekke-tror-mange-har-gjort-det-samme-som-jon/9737029?fbclid=IwAR2WnaBWJm3eOfeS_hceRTVZRNfCrAJeMu7t4fgR-37g4tGhuNE1YNMxMJ8


  • #31   26. apr 2023 Jeg har det noget ambivalent, for der er ingen regler for, hvilken fyldt rygsæk du har. Det kan godt være, din rygsæk ikke er af det bedste, men det betyder ikke, at du ikke kan stille op til den mest betroede stilling, og kan udføre den til UG.

    Hvis hele fortiden skal følge med i Folketinget, hvad du har begået af dumheder, så var Folketinget tomt.

    Mennesker er fuld af fejl.


  • #32   26. apr 2023 jetset, det vil sige, at det andre får en plet på straffeattesten kan gøre, man ikke kan få arbejde ved DSB, men gerne må være i folketinget.

    Britta Nielsen er snar en fri kvinde, så selv om hun snød sig til 117 millioner kan hun nok ikke få arbejde i en bank, men folketinget ingen problem.

    Værdig til folketinget burde nok revideres efter min opfattelse. Lige hvor grænsen skal være er svært.


Kommentér på:
Lars Løkke og Moderaterne har et problem!

Annonce