{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330

Israel har ret til at forsvare sig!?! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/udland/eus-udenrigschef-israel-har-ret-til-at-forsvare-sig

Der er sket en del i Israel på det seneste. Bla. skurken B. Netanyahu's juridiske reform, som er en diktator værdig!

Den er blevet mødt med stor opstandelse og demonstrationer for at få standset. Men er kun sat på pause.

De sidste dage har der så været bomber fra Libanon, samt et par 'terrorangreb'.
Israel siger at de vil med stor magt 'svare' igen.

Så nogle mener at det hele kan ekskalere til mulige krigsscener.

EU's udenrigschef mener at Israel har lov til at forsvare sig!

Hvor jeg mere mener at han I stedet burde ha' sagt at Israel skal stoppe deres argression! Og selv er skyldige i at det går så vidt.

Israel bliver ved med at udvide deres territorie, med helt ulovlige bosættelser. Ca. 800.000 tusinde jøder, mens man bebuder at yderligere 500.000 jøder skal der gøres plads til.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-05-17-israel-palaestina-konflikten-forstaa-hvorfor-de-slaas

Hvad mener I om det?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Israel har ret til at forsvare sig!?!
  • #2   8. apr 2023 Ja jeg vil forsvare Israel og tænker på det israelske befolknings historie de har ikke haft det let.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #3   8. apr 2023 Det er muligt at jøderne ikke har haft den nemt, især om Holocaust, men det undskylder dem ikke for den måde de over flere år har behandlet det pælastinestiske folk på.

    Alt det med deres helt og fuldstændige ulovlige bosættelser, hvor folk der har boet i en menneskealder bliver tvunget væk, og ingen steder at bo. At de bliver ved med at udvide.

    Det er ganske enkelt ikke iorden.




  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #5   8. apr 2023 Israel har i den grad selv sørget for fjendtlige naboer.





  • #7   8. apr 2023 Hvornår blev Palæstina til, jeg mener helt klart at kunne huske, at der var ikke noget, der hed Palæstina, da jeg gik i skole ??

    Israel ligger på den værste plet på jorden, et meget betændt sted, hvor Israel ikke skulle have ligget.


  • #9   8. apr 2023 Bare under en hel masse andre navne. Jeg ved, jeg har mit elskede Atlas fra skoletiden, ved bare ikke lige hvor på nuværende tidspunkt, men skal nok finde det.

  • #11   8. apr 2023 Iflg div kort, så har det heddet mange forskellige ting, nye lande bliver til andre forgår, jeg kan bare ikke lide, jeg ikke kan huske det.

  • #13   8. apr 2023 Jeg vil beskrive det Atlas, jeg har, ser sådan ud, og her kan jeg ikke finde Palæstina nogen steder, det er nok det, som gør mig en smule forvirret smiley

    http://www.dif-aarhus.dk/kort8.htm


  • #15   8. apr 2023 Ja, det er fint, Weena. Jeg forsøger bare at forklare dig, hvorfor jeg ikke havde det på mit Atlas fra skoletiden, derfor kunne jeg ikke huske det, jeg elskede Geografi, synes det var meget interessant - men verden er i en stor forandring, mit Atlas er forlængst forældet, men jeg vil ikke kassere det, synes det er yderst interessant.

  • #17   8. apr 2023 Ja, i realiteten kan vi slå alt op på nettet, vi behøver slet ikke sociale medier, men nogle gange synes jeg, det er hyggeligt at spørge smiley

  • #18   8. apr 2023 Jetset er skam ikke helt gal på den:

    “ Der har aldrig været en palæstinensisk valuta, ej heller et land, der hed Palæstina. Der var et palæstinensisk mandat, som briterne kaldte det, fra 1920 til staten Israel blev grundlagt. Derfor har El-Abdel ikke ret, når han taler om "Det historiske Palæstina", for det har aldrig eksisteret.”

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/der-har-aldrig-v%C3%A6ret-et-land-der-hed-pal%C3%A6stina


  • #22   8. apr 2023 Det er så bare ikke navngivet i mit gamle Atlas, jeg skal nok finde det, og så sender jeg et billede af det, det irriterer mig grænseløst, at jeg ikke kan finde det, det er nok fordi jeg gemmer for meget smiley

  • #24   8. apr 2023 Ja, det kan jeg godt se, men sådan ser mit Atlas ikke ud ...., jeg lover at sende et billede af det smiley

  • #26   8. apr 2023 Ja, det vil jeg tro, nu ved jeg ikke, kan ikke huske, hvor mange klasser, det har været igennem, men i 1948 var jeg ikke født smiley

  • #27   8. apr 2023 Der var en gang hvor de forskellige nationaliteter ku leve i fred og ro side om side smiley

  • #28   8. apr 2023 Jeg syntes nu også at huske hvordan de omkring liggende lande angreb Israel og at de lande fik bøllebank smiley

  • #30   8. apr 2023 Weena det var før din og min tid det var før staten Israel kom til og vi er vel omkring tiden for hvor den byde tallerken blev opfundet smiley

  • #36   8. apr 2023 Jojo jeg syntes at huske at Israelitterne blev fri i sin tid da de blev frigivet af Egyptens farao efter de ti plager dog sku de først igennem en ørken og der efter gå over det døde hav og det er vel før den Græske mytologi smiley

  • #39   8. apr 2023 Jojo der var jo ikke et problem i Israelitterne de var jo et slavefolk før de blev frie og ja hvis vi søger findes der mange historier - men Jøderne har nu altid måtte kæmpe smiley

  • #40   8. apr 2023 jeg husker en historie hvor de går rundt om en borg og blæser i et horn tror det kaldes for Jerikos horn smiley

  • #42   8. apr 2023 Jojo det var vel enligt Jerikos mure der faldt da de gik rundt om og blæste i horn og En Israelitterne var da slaver i Egypten og ja længesiden jeg gik i skole smiley

  • #43   8. apr 2023 Jojo se her.
    https://da.wikipedia.org/wiki/Bibel


  • #44   9. apr 2023 Mange glemmer vist at uanset hvor passiv Israel forholder sig vil der aldrig blive fred så længe Hamas er ved magten i Gazastriben.
    Fatah har historisk vist at de kan lave fredsaftaler med Israel, ikke mindst under Arafat, men uden Hamas nytter det ikke noget.
    Israel skal selvfølgelig tvinges til at standse bosættelserne, men det kommer ikke til at ændre noget for Hamas kommer aldrig til at acceptere en to stats løsning 🤔


  • #46   10. apr 2023 JoJo - jeg har lige så stor tiltro til Hamas som til Putin og giver derfor ikke fem flade ører for accepten af en to stats løsning.
    Hvis usa valgte at tro på en arabisk accept af denne løsning ville Israel være tvunget til at indordne sig, men det gør usa af gode grunde ikke.
    75 år med konstante konflikter forsvinder ikke bare hvis man vedtager to stats løsningen bl.a., fordi 3 generationer palæstinensere har fået slangebøsse og had til jøder ind med modermælken og jøderne med deres indgroede mistillid til palæstinenserne.

    Jeg er meget enig med europabevægelsens formand Erik Boel her:

    “ Omverdenen - herunder danske politikere - taler som om, Israel-Palæstina har stået stille det sidste kvarte århundrede.
    Mantraet er en to-statsløsning, som er blevet en bekvem undskyldning for vestlige politikere for at vende det blinde øje til realiteterne på landejorden, se den anden vej - sende lidt mammon til palæstinenserne og i øvrigt trække på skulderen.
    Realiteten er, at to-statsløsningen ingen gang har på jord.”

    https://fyens.dk/debat/drop-nu-den-to-statsloesning


  • #47   10. apr 2023 Jeg tror had er en god grund til urolighederne, men i dag er det jo nærmest en glæde
    for krigsgale, hvem og hvor er underordnet bare krigen giver penge i kassen.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #49   10. apr 2023
    Problemet er mest religiøst fra Israels side.

    Mange jødiske bosættere mener, at jøderne er Guds udvalgte folk, og at de derfor har ret til at bosætte sig i hele det Israel, der er beskrevet i Bibelen – inklusive de besatte palæstinensiske områder. Områderne har stor betydning for troende jøder.jvf. link i oplæg

    Jøderne var Guds udvalgte folk, men blev forkastet grundet deres ulydighed. De skulle derefter være 'et vandrende folk'. Det glemmer de vist.

    Jeg kan måske godt forstå at historiske steder kan være vigtig for mange at se og besøge, men jeg forstår ikke den fanatisme som hører med.

    Hvem man end tilbeder så er det ens handlinger der er det vigtigste, ikke hvor man er placeret eller bor.













  • #50   10. apr 2023 JoJo helt enig i at der aldrig bliver fred snarere tværtimod fordi Syrien nu også sender raketter ind over Israel og de var ellers pro Netanyahu som russerne 🧐

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #51   10. apr 2023 Netanyahu er krigerisk overfor alle.

    Bare se den modstand og oprør han er skyld i, hos sin egen befolkning.

    Han opfører sig som en diktator. Han forsøger at 'hytte' sit eget skin, ved det lovforslag som alle er imod. Hvis/når det bliver gennemført, så kan han ikke blive stillet for retten for korruptionsanklager.

    Ikke mindst kan den øverste domstol ikke gå imod, hvis deres grundlov bliver overtrådt.

    Det er det med magten, når den stiger de tåbelige ledere til hovedet. smiley


  • #53   10. apr 2023 Jeg har stadig ikke fundet mit Atlas, jeg ved, at jeg ikke har smidt det ud, for jeg synes det er interessant at se, som gamle og nye lande forandre sig.

    Men palæstinenserne hører vel til Jordan, de har i tidernes morgen gået over grænsen og ind i Israel, når jeg søger på gamle Atlas, så er der ikke noget, som hedder Palæstina og de har heller ikke deres egen mønt, synes det er et mystisk "land".

    https://www.scanmaps.dk/0000383


Kommentér på:
Israel har ret til at forsvare sig!?!

Annonce