{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Flygtninge i arbejde {{forumTopicSubject}}

Nogle danskere siger: tag vores egne i stedet og samtidigt brokker de sig over at de fylder op på bistanden. Jeg savner en mere nuanceret debat hvad det angår for jeg kan godt følge Lars Løkke om at det går galt hvis vi ikke får dem i arbejde.

Da de flygtede sad de ikke i deres land og fik bistand men var i arbejde så skal man så høre at nogen ikke kan forstå at over 70% ikke er i stand til at arbejde.

Jeg kan nok ikke sætte mig ind i det at være flygtning undtagen det at opleve raketter i Israel hvor vi boede, men det var som turist og ikke en del af mit liv - jeg kunne bare tage flyet hjem.

Man laver fra regeringen en slags redningsplanke om at belønne virksomheder som tager flygtninge i arbejde, det er ikke en guldgrube for virksomheder men mere et incitament om at være med til at løfte opgaven.

Det gavner Danmark og kommuner at flere kommer i arbejde selvom de får 20.000 med - småpenge i forhold til at det koster 1 million for 2- 3 flygtninge på bistand.

Fagforbund melder vagt i gevær og flere ufaglærte er nervøse for at det kunne koste dem deres job fordi der er en vis prestige i at ansætte flygtninge.

Men jobs skabes ikke bare ved at give penge - der skal være et markedet, afsætning og råd til at have flygtninge ansat.

Vi har 180.000 ledige ( kvæl mig ikke hvis det er forkert) der kan jo godt være nogen ansat imens jeg skriver det her - nå men - hvad med dem skal de også have nogle penge med?

Mange flygtninge er faktisk ret veluddannet og kan indgå i mange funktioner til forskel fra danskere som har gået på bistand i mange år og helt kørt bag om køen.

Som virksomheds ejer rent teoretisk så ville jeg jeg hellere ansætte flygtninge som er veluddannet til forskel for en dansker der ikke er - alt andet giver jo ingen mening da en medarbejder skal være en del af at gøre den til hvad hensigten er.

Så køre man lav intelligent slogan som: Hellere en dansker i arbejde end en flygtning.

Jeg begynder også at tro at vi har en regering som er lav intelligent når man gør flygtninge til emigranter og fra dag 1 ændre deres status - det har jo den effekt at de har helt andre vilkår at arbejde efter. Så kunne man i grunden bare lukke alle afdelinger som har med flygtninge at gøre og lave det om til emigrant service.

Nu er min familie selv emigranter som i 1900 tallet kom til Danmark og blev budt meget velkommen på Sjælland hvor man lavede markarbejde fordi der var et behov - jeg er glad for Danmark dens muligheder at går det helt galt så kan man hjælpes til forskel for USA så er det bare ærgerligt.

Hele den sag med smykker og genstande som flygtninge tager med op fra deres hjem er overvurderet - tror jeg. men helt korrekt i min verden at man må klare sig selv hvis man har ressourcerne selv- det gælder jo også danskere bare i lige de kriminelle som kan køre rundt i dyre biler ned til bistanden, her er vi helt til grin. I kender nok de mennesker.

Men status for det her indlæg er jo at man gerne vil fjerne flygtninge fra bistand men ikke give dem plads i samfundet så vil jeg sige som Ulf Pilgaard:

Så er det ikke noget at sige til det er svært at blive integreret.

Emnet er lidt som Catch 22 - uanset hvad man gør er det forkert.


Kommentarer på:  Flygtninge i arbejde
  • #1   11. feb 2016 Det er f...... lavintelligent at kalde andre det, nemlig de som er uenig med dig polysl.
    Ikke en god start på n debat, vel?


  • #2   11. feb 2016 kirstine 12

    Grunden til at jeg gør det at det ikke efterfølges af debat men bare et slogan så derfor min mening om at det er lav intelligens - folk må gerne være uenig med mig og jeg er ikke bange for at tage debatten med det jeg mener.


  • #3   11. feb 2016 Hvor f..... finder man arbejde til 1000.er af mennesker i et land der altid har en hale af arbejdsløse....i forvejen.
    ER DET REGERINGEN DER TROR PÅ MIRAKLER ELLER ER DET SOM SÆDVANLIGT POLITISK UTOPI SOM VI NORMALT BEGAVEDE SKAL SLUGE RÅT SOM VAR DET GULDKORN... smiley smiley smiley


  • #5   12. feb 2016 Eller også lukke vores grænser totalt, men nu ved vi, at der er jobs til alle smiley smiley smiley - de skal bare have penge med, for at fylde op. Det kan godt være, at de er veluddannede de der emigranter, de har bare et problem, at de ikke kan dokumentere deres veluddannelser, så hvad kan DK bruge det til. Deres veluddannelse skal svare til dansk standard og krav, ellers kan de ikke bruges.

  • #6   12. feb 2016 Det ville da være fedt hvis der var rigtigt arbejde til alle.
    Men det er der ikke !
    Jeg ved simpelthen ikke hvor "den lille svindler" og hans kumpaner vil skaffe jobs til både danskere og flygtninge ??? smiley
    Det eneste der kommer ud af det her stunt, er at gennemsnits lønnen for en lavtlønnet arbejder kommer endnu længere ned... smiley
    Og det er sgu nok det der er deres plan i sidste ende... smiley
    Sæt de arbejdsløse og flygtningene til at lave noget af alt det samfundsnyttige arbejde som der pt. er sparet væk. Der er masser af affald der skal samles og grøfter der skal renses op... Bare kom i gang!
    Og så kan de jo lave blandede arbejdshold. Så kan begge parter lære lidt om integration og det virkelige liv... smiley


  • #7   12. feb 2016 Jo, Fister, det siger politikerne, selv MF påstår, at der er masser af jobs, spændende smiley

  • #8   12. feb 2016 Jeg går ud fra at MF er lig med Mette Frederiksen (A)

    Hva' helvede ved den lyserøde akademiker om rigtigt arbejde ? smiley smiley

    Lad dem nu komme med nogle forslag til noget "rigtigt" arbejde som disse flygtninge kan få, uden at det går ud over en som er i arbejde i forvejen... smiley
    Jeg glæder mig allerede til at se hva de mon finder på. smiley smiley
    Og hvis de jobs findes, hvorfor er de så ikke allerede besat af arbejdsløse "danskere"?

    PS. Hørte i nyhederne i går, at politikerne er begyndt at lege med tanken om en "minimums-løn" på ca 60 kr. lissom de har i Tyskland....


  • #10   12. feb 2016 Det her er noget sludder jetset:
    Det kan godt være, at de er veluddannede de der emigranter, de har bare et problem, at de ikke kan dokumentere deres veluddannelser, så hvad kan DK bruge det til. Deres veluddannelse skal svare til dansk standard og krav, ellers kan de ikke bruges.
    H vis de er veluddannede vil det jo hurtigt vise sig ganske uanset deres "papirer".
    Det du her bringer til torvs er jo bare en undskyldning for at holde dem ude af arbejdsmarkedet. Det kan en evt arbejdsgiver nok selv lynhurtigt finde ud af. Der er gået masser af kvalificeret arbejdskraft til spilde på den konto gennem mange år.
    Selvfølgelig kan de da bruges og har de en udd. er de allenfals bedre udrustet end en ufaglært dansker der måske endda længe har været udenfor arbejdsmarkedet og dem er der jo en god del af, men du mener måske at en dansker til alle tider er bedre end en udlænding?


  • #11   12. feb 2016 Vil nødigt behandles af en læge uden papirer...rent nonsens.... smiley

  • #12   12. feb 2016 Inflationen i Danmark er i forvejen minimal, Curt... smiley

    Hvis de kære politikere mener at de arbejdsløse danskere ikke kan, eller vil, arbejde og det derfor er nemmere at finde jobs til flygtningene, bedes de venligst tage sig sammen og sige det højt.... smiley
    Ellers vil jeg så absolut mene at danske arbejdsløse med de fornødne evner, har "førsteret" til eventuelle ledige job.... smiley
    En arbejdsløs "koster" det samme for Danmark uanset hans ansigtskulør.


  • #13   12. feb 2016 Jeg læste en artikel i Amnesty International's medlemsblad i går om tre syriske flygtninge, som kom til Danmark sidste år. Den ene er uddannet sofwareingeniør og havde en glimrende stilling, inden han flygtede. Den anden er professor i fransk og engelsk, og den tredje var selvstændig, ejer af et bageri i Damaskus og direktør for en slikfabrik - han er for tiden i praktik hos Bilka, og de to første har tidsbegrænsede jobs inden for deres felt. En del af artiklen kan læses her:
    http://amnesty.dk/nyhedsliste/2016/adnans-store-tale

    Nu er alle syriske flygtninge måske ikke veluddannede, men da vi i forvejen henter veluddannede folk fra Indien og andre steder, er der ingen grund til at lade veluddannede flygtninge bage pizzaer eller køre taxa, hvis man kan udnytte de kvalifikationer, de har.

    Elizabetta behøver ikke at være nervøs for at blive behandlet af en læge uden papirer, for der er i forvejen fastsat regler for de betingelser, der skal opfyldes for at udlændinge kan få autorisation inden for sundhedsvæsenet.

    Og så forstår jeg i øvrigt ikke, hvor man får den ide fra, at danske uddannelser skulle være så fantastiske, at ingen andre lande har uddannelser, der er af samme kvalitet som de danske.


  • #14   12. feb 2016 Hvem skal checke standarder i resten af verden?
    Det er nemmest at satse på danske i Dk.


  • #16   12. feb 2016 Hvis nu nu snakker om læger, så er det næppe ukendt, at der i høj grad er lægemangel her i Danmark. Jeg citerer fra en artikel fra 2015:

    "Siden 2005 er 1.757 ud af i alt 7.631 læger, der er blevet anerkendt som speciallæger i Danmark, fra udlandet. Det viser tal fra Statens Serum Institut (SSI)."
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/sygehuse-bruger-udenlandske-laeger-til-udfylde-tomme-stillinger

    Især sygehusene i provinsen mangler kvalificerede læger, og også praktiserende læger er der mangel på, især ude i landområderne.

    At det er gået så galt, kan man sikkert med rette bebrejde regering og Folketing gennem årene, at de ikke har udvist rettidig omhu og sørget for at der bliver uddannet det nødvendige antal læger her i landet - og nu sidder vi i suppedasen.


  • #17   12. feb 2016 Det er noget vrøvl elisabetha:
    Vil nødigt behandles af en læge uden papirer...rent nonsens....
    Det er sgu da ikke alle flygtninge der er lægeuddannede.
    Fister:
    Hvis de kære politikere mener at de arbejdsløse danskere ikke kan, eller vil, arbejde og det derfor er nemmere at finde jobs til flygtningene, bedes de venligst tage sig sammen og sige det højt....
    Det er overhovedxet ikke op til politikerne at afgøre - det kan arbejdsmarkedet så udmærket selv afgøre.
    Hvis det havde været tilfældet langt tilbage i den historie, skulle de nok selv have fundet ud af det, men desværre mente æpolitikerne at det var deres bord. Politikere er af og til umådeligt dumme.
    Nu ligner det at de 3 parter endelig finder sammen og så kan der måske komme lidt fornuft ind i integrationen.
    Kirstine:
    Hvem skal checke standarder i resten af verden?
    Det er. emmest at satse på dansk i Dk.

    Det kan man trygt overlade til arbejdsmarkedet - det skal politikerne bare blande sig udenom. Hvis arbejdsgiverne mener de kan bruge nyindvandrede så burde det være ok - de er jo for katten ikke idioter og de ved nok hvad der kan bruges.


  • #18   12. feb 2016 Jeg blev faktisk for nogle år siden behandlet af en læge som var fra Polen, en meget sød dame.

    Jeg vågnede en nat kl. 3 med en tyk tunge som hævede op og kørte strakt ud på skadestuen for lige at få det tjekket for det kunne godt være alvorligt.

    Jeg blev straks behandlet indenfor 3 min - fik lagt flag og hun kiggede ind til mig hvert kvarter i de 2 timer jeg lå der. Hævelsen forsvandt indenfor de 2 timer og det er sket flere gange uden at man kunne finde en årsag....

    Jeg starter ikke med at se hendes læge dokumentation - det eneste jeg kiggede på var den fine behandling jeg fik og den omsorg der var nødvendig.


  • #19   12. feb 2016 #10 - EWS, du ved lige så godt, som jeg, at der skal vedlægges CV med div. eksamensbeviser o.lign., det er 1. betingelse, og hvis ikke du kan dokumentere i beviser først og fremmest, så kan du altså ikke få en prøveoperation på nogle hospitaler overhovedet, og heldigvis for det.

    Og det er ikke noget jeg har fundet på, sådan er betingelserne på det danske arbejdsmarkedet og har intet at gøre med, hvad jeg vil have. STOP DET FIS.

    Jeg mener stadig, at de danske arbejdsløse skal stå først i køen, hvad ledige jobs angår, helt klart - og ja, skulle jeg redde 2 mennesker ud af et brændende hus, hvor den ene er dansk og den anden er fra et andet land, som blev det danskeren først, jeg holder også med danskerne i fodbold, og om de er bedre arbejdskraft, det kan jeg ikke bedømme, men en stor fordel er det, at danskerne kan dansk.


  • #20   13. feb 2016 Jetset.
    Det danske arbejdsmarked består altså ikke af læger så det er lidt søgt når du fremhæver det.
    Når det drejer sig om det private arbejdsmarked så er det ganske andre ting der tæller end lige et dansk eksamensbevis. Kvalitfikationer er så meget andet end et CV.
    Tag heller ikke fejl af at rigtig store higteckvirksomheder har indført engelsk som firmasprog. Det har de nok gjort med velberåd hu.


  • #21   13. feb 2016 Nej, det ved jeg godt, EWS at det danske arbejdsmarkedet består af andet end sundhedsvæsenet, det var bare for at give et eksempel, men det gælder også andre velkvalificerede job i Danmark, og det var jo det, som du slog på, alle de velkvalificerede asylansøgere der strømme til DK, de har bare det problem, at de ikke kan sproget og ej heller dokumentere, hvilken uddannelse de reelt har, og så kan de tale nok så meget engelsk, det hjælper ikke på de faglige kvalifikationer, som de påstår de har.

    Og nej en tandlæge har ikke samme krav og uddannelse i hele verden, men vi har heldigvis nogle krav i DK, og de skal overholdes, det gælder faktisk også håndværkeruddannelserne og sikkert flere faggrupper - og ufaglært jobs, de kan tælles på en hånd, vi skal jo være "professor" for at udføre div. jobs, sådan er det, krav og store krav - nogle gange meget overkvalificerede mandskab til simple jobs.


  • #22   13. feb 2016 Hvem i al verden siger, at flygtninge med en højere uddannelse ikke kan dokumentere, at de vitterlig har den uddannelse?
    Det ved hverken Jetset eller nogen andre noget om, men fakta er, at nogle af dem har fået jobs, som er relevante i forhold til deres uddannelse.

    Og skulle de endelig ikke have fået deres eksamensbeviser med sig, er der altid den mulighed, at man kan kontakte det universitet eller den uddannelsesinstitution, hvor de har fået deres uddannelse. Sværere er det ikke.


  • #23   13. feb 2016 Hvis de altså ikke er bombet, forstås.

  • #24   13. feb 2016 Hvad ved du, hvad jeg ved, Karin G, du tror, du ved alt smiley smiley smiley smiley smiley - hvor jeg ved det fra, er fra en nyhedskanal, der tog problematikken op, nemlig manglende bevisførelse ift påstået uddannelse.

    Og det kan da godt være, nogen har fået et relevant job ift uddannelse, men det er bare ganske få.

    Men du ved åbenbart, at der ikke er nogle problemer for asylansøgerne at få deres dokumentation fra div. universiteter, så den oplysning er helt ude i hampen, det er godt, at du kan fortælle os, hvad vi ikke ved, og hvad vi tror, jeg holder meget af de debattører, der ved mere end et leksikon og goggle fsv kan oplyse os andre dødelige smiley smiley smiley smiley smiley


  • #26   20. feb 2016 Jeg mener bestemt, at du har et endnu større problem, nemlig at du ikke kan gå ind i de tråde, du der linker til, men går så i Polysl tråd for at afspore debatten, flot smiley

  • #27   20. feb 2016 Karin - Tror du stadig på julemanden?

  • #28   20. feb 2016 Jetset, jeg er sikker på, at Polysl tilgiver mig, at jeg for en gangs skyld afsporer en af hans tråde.


  • #29   20. feb 2016 det tager jeg iikke så tungt karin

  • #30   23. feb 2016 Kan meddele, at Holstebro kommune efterlyser flygtninge, de påstår at de skaber arbejdspladser smiley smiley smiley

Kommentér på:
Flygtninge i arbejde

Annonce