Kønsneutrale?!? {{forumTopicSubject}}
Hvad vil det sige at være kønsneutral?
Kønsneutral sprogbrug er et generisk udtryk, der omfatter ikke-sexistisk, inkluderende eller kønsretfærdig sprogbrug. Formålet med kønsneutral sprogbrug er at undgå et ordvalg, der kan fortolkes som fordomsfuldt, diskriminerende eller nedladende, fordi det antydes, at det ene biologiske eller sociale køn er normen.
Sådan står der når man googler det.
Men uanset hvordan man vender og drejer det, så er der kun to køn. Alt andet er biologisk umuligt. Med mindre man er født med en genfejl.
At nogle 'føler' at være begge dele bør ikke være ensbetydende med at at vi skal til at kalde dem for dén eller dét, hen osv.
Ikke ensbetydende med at vores sprog skal ændres for at 'inkludere' alle.
Det virker mere som et modefænomén for de fleste, et oprør af en eller anden slags.
Men det hjælper godt nok heller ikke, når forældre er begyndt at navngive deres barn, så navnet kan bruges af begge køn.
Ej heller, at nogle forældre opdrager deres barn til at være kønsneutral, så barnet kan vælge senere.
Der er noget helt galt. Og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere det.
Hvad mener I?
dec 2021
Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.136
Jeps der er noget galt, og i mange tilfælde vil det være forældre som får skylden.
Men når der ikke findes erfaring og viden om, må de gætte sig til fornuft.
Du skriver
Men uanset hvordan man vender og drejer det, så er der kun to køn. Alt andet er biologisk umuligt. Med mindre man er født med en genfejl.
Er det nu også rigtigt.
Vi ved fra dyrelivet at nogen dyr kan skifte køn, eller er begge, og hvis det samme gælder mennesker er der jo tre køn, mand, kvinde, begge.
Jeg tror på den viden som beskriver at vi som mennesker følger bestemte trend og ændringer in Klimaet, kultur og påvirkning af Kemi.
Hvad gør at de in Japan ikke føder børn, eller kun få, og hvordan påvirket det samfundet, fra undersøgelser in Samoa øer ved man at der efter behov kom flere eller mindre homoer og at dette hang sammen med mad, temperatur og natur katastrofer.
Her fandt man at homoer er bedre til at passe på samfundet end de andre.
Du nævner selv mulige Gen ændringer, og det tror jeg faktisk på, fordi vi bliver bombarderede i vores krop med f.eks. Pfas og andre kemikalier som vi ikke kender konsekvenser af, og det kan muligt føre til flere former af køn, hvorfor ikke.
Vi var en tur in Kolding idag, og jeg elske at sidde på en bænk og kigge på alle de andre, og man ser godt nok nogen mærkelige former og skabelser gå rundt i alverdens mærkeligt tøj.
En temmeligt ungt kvinde gik rundt med påført ekstra øjebrun og det så helt forkert ud, men det var vel også meningen, hendes måde at protestere på måske.
dec 2014
Følger: 136 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.341 Svar: 6.975
Blogger
Følger: 12 Følgere: 245 Emner: 382 Svar: 9.056
Vi skal være ens på alle mulige måder, intet skal være overraskende mere, vi skal bare trækkes op og gå rundt som H E N R O B O T T E R
dec 2014
Blogger
Følger: 12 Følgere: 245 Emner: 382 Svar: 9.056
dec 2014
Kønsneutrale?!?