{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
143 visninger | Oprettet:

Kønsneutrale?!? {{forumTopicSubject}}

Hvad vil det sige at være kønsneutral?

Kønsneutral sprogbrug er et generisk udtryk, der omfatter ikke-sexistisk, inkluderende eller kønsretfærdig sprogbrug. Formålet med kønsneutral sprogbrug er at undgå et ordvalg, der kan fortolkes som fordomsfuldt, diskriminerende eller nedladende, fordi det antydes, at det ene biologiske eller sociale køn er normen.


Sådan står der når man googler det.

Men uanset hvordan man vender og drejer det, så er der kun to køn. Alt andet er biologisk umuligt. Med mindre man er født med en genfejl.

At nogle 'føler' at være begge dele bør ikke være ensbetydende med at at vi skal til at kalde dem for dén eller dét, hen osv.

Ikke ensbetydende med at vores sprog skal ændres for at 'inkludere' alle.

Det virker mere som et modefænomén for de fleste, et oprør af en eller anden slags.

Men det hjælper godt nok heller ikke, når forældre er begyndt at navngive deres barn, så navnet kan bruges af begge køn.

Ej heller, at nogle forældre opdrager deres barn til at være kønsneutral, så barnet kan vælge senere.

Der er noget helt galt. Og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere det.

Hvad mener I?








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kønsneutrale?!?
  • #2   18. mar 2023 Ja jeg er så fri og ja verden er forunderlig og mon ikke alt i den sidste ende tilpasser sig så bien og blomsten overlever nok i den sidste ende og Gudskelov da jeg elsker honning smiley

  • #3   19. mar 2023 Ja, alt skal være neutralt, alt skal bare viskes ud og glemmes, og ingen må sige sin helt ærlige mening, for derefter at blive kaldt alt muligt og blive beskyldt for alt muligt grimt. Men jeg våger "pelsen" og synes det er helt ude i hampen og en katastrofe for vore børn og unge, jeg kan godt forstå, at det er blevet et stort problem, der er rigtig mange børn og unge, der mistrives, for usikkerheden i, hvilket ben de skal stå på, hvad der er normalt for der er tilsyneladende ikke noget der er unormalt, hvis bare man ikke har en mening om sådan en alvorlig ting.

    Vi skal være ens på alle mulige måder, intet skal være overraskende mere, vi skal bare trækkes op og gå rundt som H E N R O B O T T E R smiley



  • #4   19. mar 2023 Jetset har det ikke været sådan i årtier smiley

  • #5   19. mar 2023 Jo, Leon, men jeg synes det er blevet tiltalende værre, og er det ikke hver dag, så hveranden, at vi hører om børn og unge der mistrives, det kan jeg godt forstå, men det er ikke mere moderne at være en han og hun, nu er det hen, vi laver lige om på Adam og Eva, det er mere end sygt !!!

  • #6   19. mar 2023 Jetset igen er vi enig.

Kommentér på:
Kønsneutrale?!?

Annonce