{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
136 visninger | Oprettet:

Er ligestillingen gået for vidt? {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/er-ligestillingen-gaaet-for-vidt-det-er-ikke-mine-rettigheder/10151852

Ja, i nogle tilfælde mener jeg det er gået for vidt. Ikke mindst utåleligt forvirrende.

Jeg bryder mig fx. ikke om ordet 'kønsneutrale menneskerettigheder', for uanset hvordan man end vender og drejer det, så er der kun to køn.

Hvordan man så vælger, ønsker, føler trang til at leve sit liv, er op til hver især. Hvilket kan indebære nogle begrænsninger, som man må leve med.

Jeg går heller ikke ind for kønskvotering, at der fx. skal være så og så mange kvinder i ledelser/bestyrelser osv.

Angående minoriteter så skal den altså også gå begge veje. Hvor ser man en indvandre butik tage en dansk lærling, ikke mindst kvinde i lære?

Jeg kan ikke holde ud at høre på feminister, som skader mere end gavner.
Man ja, samtykkeloven er latterligt.

Åh, hvor er det trættende.

Hvad mener I?







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er ligestillingen gået for vidt?
  • #1   8. mar Ja, det ser ud til at det er gået for vidt smiley

    profilbillede
  • #2   8. mar Jeg er 100% enig i dit oplæg, Cris. Og når en problematik går for vidt, så mister jeg også respekten. Jeg går ind for ligeløn ved lige arbejde. Hvad der er af køn i bestyrelser, det er vel dem, som bliver valgt, der sidder i div bestyrelser, så er den vel ikke længere. Og ja, feminister er latterlige efter min mening, nærmest tøse agtige, de vælger så meget fra, at de vælger at føde donorbørn, det skulle forbydes efter min mening, stakkels børn, de råber op om så meget frastødende og latterliggør kvindekønnet, så nej tak til dem.

    Jeg synes det er rigtigt flot af unge kvinder, som vælger at gå i lære i de traditionelle mandefag, så flot og dog, så har jeg stadig en bekymring om det fysiske, jeg mener ikke at drenge og piger fødes med de samme fysiske evner anno nutiden, og der kan komme et problem. Og så er der tonen i en skurvogn, jeg tror ikke, at kvindelige lærlinge/svende, kan lave om på den, der er mandehørm - og så er spørgsmålet, skal kvinder lave om på den ?? - eller skal de bare acceptere den, hvis de vil, deres valgte fag ??


Kommentér på:
Er ligestillingen gået for vidt?

Annonce