{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
280 visninger | Oprettet:

Har vi virkelig penge nok? {{forumTopicSubject}}

Efter min mening fortsætter vores storhedsvanvid, som om Danmark har en bundløs kasse, hvis det ikke skal bruges indenfor vore egne grænser.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-03-15-ny-aftale-om-milliardstor-ukrainefond

https://cepos.dk/abcepos-artikler/0059-danmark-har-det-5-hoejeste-niveau-for-udviklingsbistand-blandt-oecd-lande/

Ikke mærkeligt, at vore ældrepleje mangler pladser, og hænder for det koster penge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har vi virkelig penge nok?
  • #1   15. mar 2023 Jeg er enig i at der er noget helt og adeles galt.

    Før man kan tage hånd om andres problemer, er man nødt til at sørge for 'hjemmet' først.

    'Hjemmet' er selvfølgelig os skatteborgere, hvor mange ting flyder fordi der ikke bliver 'ryddet' op.

    Vi har et skattesystem som ikke fungerer som det burde.
    Vi har et ejendomsvurdering system, som er helt i bund.
    Vi har et ødelagt sundhedssystem, som alle flygter fra.
    Vi har 'Supersygehuse', der er utætte som en si, grundet dårlig ledelse og planlægning.
    Vi har energi selskaber der scorer kassen, mens folk har måtte gå fra hus og hjem.
    Vi har ældre/sygepleje, der bare ikke fungerer som det burde.
    Vi har politikkere der er ganske ligeglade, bare de ser godt ud i andre landes øjne, og selv har deres på det tørre.

    Der er sikkert mere man kan nævne.

    Men dem som betaler er os, 'skulder ved skulder' står vi sammen. Eén for alle, alle for een', i EU.

    smiley












  • #3   15. mar 2023 Forskellen er, at jeg tager mit land som et alvorligt problem når vi nu er kommet så langt ud, hvor vi gerne betaler for andre før os selv, og det problem har du jo ikke jo jo.
    Du har jo ofte påpeget, hvor meget Canada og USA betyder for dig, men jeg har kun et land og det ville jeg ønske det bedste for og ikke dele med Ukraine og Rusland.



  • #5   15. mar 2023 Selvfølgelig er det noget sludder, men for de fleste Danskere tror jeg de gerne vil beholde deres land. Også selv om de ikke taler engelsk men kun dansk som en indfødt,
    Men dansk er jo nok ikke vigtig i din såkaldte verden hvor ferie gør ondt i røven igen igen


  • #6   15. mar 2023 Jeg må sige at uden den frie verden og hvor vi hjælper hinanden - vil der ikke brug for plejehjem og andre goder da vi nok vil ku kommer under diktatoriske leder - Gudskelov ved jeg at det gode altid vinder og når den tid kommer vil der være rigeligt midler til alverdens plejehjem smiley

  • #8   16. mar 2023 Må jeg lige minde de spare ivrige om at ww2 startede på samme måde som det vi så i Ukraine for et år siden.

    “Efter et tysk iscenesat "polsk" angreb på en tysk radiosender ved Gleiwitz den 31. august 1939, invaderede tyske styrker Polen den 1. september fra nord, syd og vest.”

    https://da.m.wikipedia.org/wiki/Felttoget_i_Polen_i_1939

    Hvis Putin (Hitler) får held med sit foretagende kan dansk velfærd meget vel blive den mindste af vores bekymringer.
    Hitler fik held med “dem og os” retorikken ovenpå deres røvfuld i 1 verdenskrig og ydmygelsen sad dybt i det tyske folk der fandt Versailles traktaten dybt uretfærdig.

    Putin og store dele af det russiske folk har efter Sovjetunionens sammenbrud samme følelse og de imperialistiske drømme lever stadig hos mange især gamle russere og ikke mindst i Putin.

    De gamle Sovjet republikker husker med gru det mangeårige russiske åg de levede under efter ww2 og ser krigen i Ukraine som en langt større trussel end vest Europa der langt hurtigere fik sin frihed tilbage.


  • #9   16. mar 2023 Nu ser det desværre ikke ud til, at vi er kommet længere, hvem har så sovet i timen,
    Men rigtig, vi ertaget på sengen, men af hvem?

    For mig er der ingen tvivl, pengene og magtbegæret, så de største vindere ved, at støtte krigen er våben industrien.


  • #12   16. mar 2023 Hvad dælen vil du nu også give ham nyt tøj, han blev ikke mindre mummie sidst Venste betalte tøjet. smiley

  • #14   16. mar 2023 Alis C

    Store Bededag røg for at skaffe penge til Ukraine

    Forkert - Regeringens begrundelse for at fjerne Store bededag var flere penge til militæret så vi kan leve op til vores Nato forpligtigelser (2% af BNP)


  • #17   17. mar 2023 Tænk hvis en fond blev specifikt lavet til ældreplejen, så ville jeg rose dem for et godt arbejde.
    Lige nu skal de roses for deres logrende hale.


Kommentér på:
Har vi virkelig penge nok?

Annonce