122 visninger
|
Oprettet:
Vandmangel og hvorfor vente. {{forumTopicSubject}}
Ja med tanken om hvordan i viser og fortæller om hvor slemt det stadigt er med vandmangel i Europa - norden og andre dele af den store verden - men når det er så slemt hvorfor venter alverdens regeringer så på at gøre noget ved problemet og de fleste der holder et hushold ved hvor meget vand der ku bruges som genbrugsvand på et splitsekund - altså ku bruges som vandingsvand af marker og andet og tænk på hvor meget rent ferskvand der ledes direkte ud i verdenshavene og vi er vil omkring ti minutter i tolv så det er med at komme i gang og ja tænk på hvor hurtigt de store floder i Europa vil være fyldte med godt rent genbrugsvand.
dec 2021
Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.136
Jeg er ellers godt med i udviklinger, men jeg kan ikke se en mulighed for din forslag og at det kunne lade sig gøre.
Problemet har intet med genbrugs vandt at gøre, vandet som ikke er der, kan ikke genbruges.
Vi bliver flere i vores verdensdel, hvor vi skulle blive mindre
Vi forbruger mere og sparer mindre
Vi tilfører kvælstof til luften hvor vi skulle mindske det
Vi producerer mere affald, hvor vi skulle mindske det
Hvert eneste dag forsvinder der en kvadrat kilometer skov her i landet og kommer der en kvadrat kilometer mere asfalt og beton
Jeg kunne blive ved, men det gør jeg ikke
dec 2014
Følger: 136 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.341 Svar: 6.975
dec 2014
dec 2021
Jojo du må gerne forsætte men det vand der eksempelvis har været igennem et rensningsanlæg og som sendes direkte ud i vandløb og Åer løber jo direkte ud i verdenshavene og jeg ved at Bjørn Lomborg i sin tid talte om kapper der ku rense vandet du ved ligesom de også
Bjørn Lomborg var en af de mest korrupte videnskabs mand der findes
dec 2014
dec 2014
dec 2021
Jojo jeg syntes at huske at Bjørn Lomborg var statsbetalt
Han har i hvert fald arbejdet indirekte for staten og fonde, manden var ekstremt dygtigt af finde fond puljer hvor han så fik et kongeligt løn fra.
Det gik dog i sidste ende galt for manden da han arbejdede for den Australske regering hvor han skulle promovere de fortræffelige egenskaber af Australsk kul og hvor godt det var at afbrænde fossile brandstoffer.
Hvad der blev af han ved jeg ikke.
dec 2014
dec 2015
Følger: 14 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 227
Det bruges til slamsugere, der spuler kloakker. MEN det er ikke fri for virus af f.eks. korona og influenza.
Det vil kræve en yderligere og dyr rensning, hvis det skal bruges i husholdninger.
dec 2014
Vandmangel og hvorfor vente.