{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Vandhul - vandløb - vandmangel. {{forumTopicSubject}}

Ja nu her imens jeg sidder her og møg sveder vil jeg skrive om ting der gik gennem mit hoved i går aftes og ja jeg har jo før skrevet om hvordan jeg syntes det er helt hen i vejret at vores renset spildevand ryger direkte ud i havene omkring Danmark og der må gå meget godt til spilde i form af vitaminer og mineraler.
Når men jeg husker jo hvordan vandnuller på landmændenes marker blev fyldt med alverdens skidt og igen hvordan læhegn blev nedlagt så det var nemmer at være landmand og åerne blev lavet om så de var snorlige og Gudskelov for at åer og vandløb nu kommer tilbage til deres normale løb som for 100.år siden.
Men hvorfor ikke lave store arealer om til store søer som vandopsamler der kunne bruges i sådan tørketilfælde som nu for vi er efter hånden gode til at lave så overskudsvand kan komme hurtigere væk så hvorfor ikke også lave store opsamlingssøer der også kunne blive til smukke naturområder.
ja bare en tanke på en varm dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandhul - vandløb - vandmangel.
  • #1   10. jun 2018 ja KBH ville være et godt sted. så ville politikere for første gang skulle træde vande smiley

  • #2   10. jun 2018 Polysl stor smiler smiley


  • #3   10. jun 2018 Ideen er god nok, men vandet kan kun bruges til vanding med mindre det bliver renset. Alternativt skal der installeres et to strengs system, hvor den ene bruges til drikkevand og den anden til vask toilet m.m. som man har det på Gibraltar.
    I øvrigt en ide til efterfølgelse, der er ikke mange andre lande der tillader sig den luksus at bruge drikkevand til at trække ud i toiletterne.
    Nu er det i nød at man har et to strengs system på Gibraltar, de ejer ikke en dråbe ferskvand i deres jord, til gen gæld har de masser af saltvand.
    Så de har en streng med saltvand og en streng med afsaltet (inddampet) vand.


  • #4   10. jun 2018 Hej Ole S længesiden og må tro på at det vil kunne betale sig at renset genbrugsvand til også at vande med men syntes efter der igen tales om vandmangel at vi skulle lave nogle store opsamlingssøer og vi har vel ikke råd til at forsætte med at pumpe ferskvand ud i havet smiley

  • #5   10. jun 2018 Jeg synes også det er en god ide med opsamlingssøer, jeg synes at kan se, der bliver etableret flere og flere, bl.a. her, hvor jeg selv bor, vi har fået etableret kanalveje og en opsamlingssø, de er lidt smart, men det kræver så også, at det vil regne smiley

  • #6   10. jun 2018 Jetset ja jeg har ellers et par billeder af sådan sø der ligger få 100 meter fra min bopæl men den var engang ved at løbe over og der tog jeg et par billeder jeg ser om jeg kan finde dem så fortæller jeg mere om den sø smiley

Kommentér på:
Vandhul - vandløb - vandmangel.

Annonce