{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
280 visninger | Oprettet:

Systemet der ikke kan følge med. {{forumTopicSubject}}

Ja Danmark er et dejligt land et land der engang ku bryste sig af at have styr på det - den gang tænkte man ikke i centralisering - den gang var der liv i næsten alle byerne i Danmark - der var skoler - der var praktiserende læger i de fleste byer og jeg syntes ikke at huske at havde hørt om lægemangel dengang og der var også lokal sygehuse og hvis jeg tager Vestsjælland var der lokalsygehuse i Korsør - Næstved - Ringsted -- Sorø - Slagelse - Sæby -- Skælskør ogog Kalundborg og man ku vel sige at sundhedssystemet på dette område kørte fint og husk der var skadestuer på dem alle og jeg må også sige at alle de praktiserende læger kørte ud dengang.
Jeg tager lige et sidespring for de fleste husker vel det danske postvæsen og hvor postbuddet jo var en del af den sociale kontakt dog nok især på landet og det selvom man ku sætte stueuret efter postbuddet og i dette sidespring skal jeg jo ikke trætte jer med hvordan brødmanden - ostemanden - slagteren - skærslipperen og købmanden kørte rundt på landet og de kom fra byerne hvor der bare var masser af liv - kan i huske den tid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Systemet der ikke kan følge med.
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #1   5. mar 2023 Leon, lidt malurt i bægeret med et spørgsmål om sygdom dengang.

    Det var en klar dødsdom, hvis man fik konstateret kræft, i den forfærdelige nutid overlever man på grund af viden og supersygehuse med virkelige gode læger.

    Så jeg foretrækker at min barndom mange problemer ikke kommer tilbage, med fattig gården opdragelses
    anstalter m.m.

    Der er mange ting jeg nemt kunne undvære, men jeg foretrækker godt nok livet, for med de sygdomme som mange har haft var ensbetydende med døden.


  • #2   5. mar 2023 Du har aldeles ret Leon og trods nutidens landvindinger på det lægevidenskabelige plan ødelægges denne fremgang helt og aldeles af det syge sygehusvæsen hvor mangel på stort set al fag personale betyder ventelister af en længde der medfører at mange dør unødigt.
    Fordelene ved fortiden overgår langt nutidens usammenhængende og stressede samfund der havde sin begyndelse i det herrens år 1972 hvor en håbefuld befolkning desværre lod sig overbevise om at EF var synonym med en lykkelig fremtid smiley


  • #3   5. mar 2023 Brok S der var intet supersygehus da jeg ved sygehusene og kærlighedens vej vandt over kræften.

    profilbillede
  • #4   5. mar 2023 Brok S jeg er faktisk i tvivl om ordet kræft var kommet frem dengang og der var engang at det at død var en naturlig ting og man ku dø af at være bryst syg - ondt i hoved eller andet.

  • #5   5. mar 2023 Brok S du fortrækker livet ja mon ikke vi alle sammen gør det men hvad hvis vi sku tænker i livskvantitet eller livskvalitet og vores ældre bliver uanset om de vil det eller ej holdt i live så de kan sidde på et plejehjem med en våd ble og kede sig - men den historie tager jeg senere.

  • #6   5. mar 2023 Cody N jeg tror at det at centraliser har ødelagt mere end det har gavnet vores sundhedssystem og ligeså vores plejehjem og ja når personalet på de forskellige sygehuse og plejehjem stresser stresser det også dem de skal pleje.

  • #9   5. mar 2023 Vi kan alle huske de røde postbude.
    Deres uniformsjakker havde SØLVKNAPPER.

    I vore dage er de blot FORZINKEDE!


  • #11   5. mar 2023 Jojo jeg tror på at det at Danmark har sine forbehold er en god ting og ja en god ting at Danmark følger EU og jeg tror på at England kommer med igen med deres helt egne forbehold og hvis jeg ellers har fulgt med i timen har den udmeldelse af EU ikke gavnet England.

  • #12   5. mar 2023 Jojo ja mirakler og jeg syntes at huske at jeg hørte om hvordan kineserne ku kurer kræft på en nat ved at indsætte radioaktivt (tror det var jod) ind i kræftceller - men det er snart mange år siden jeg har læst i og omkring dette emne.

  • #13   5. mar 2023 Ja ja JoJo, men pointen er jo at det er godt at være langt bagefter 😅👍🏼

Kommentér på:
Systemet der ikke kan følge med.

Annonce