{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Jeg husker systemet i 1975/76. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg var blevet sendt til nord Jylland op til Kettrup gård som den gang var et ungdomshjem - et åben og frit ungdomshjem.
Og ja min hukommelse er desværre alt for god og jeg husker eksempelvis hvordan en af de andre drenge havde taget sin store brors 2.kg hash med tilbage fra weekendbesøg og jeg var på det nærmeste den eneste som ikke røg hash og alle de andre pisket rundt og røg af de 2.kg hash.
Men så pludseligt kom der en meddelelse om at om at hans store bror var på vej sammen med 3-4 andre og de kom jo nok ikke på et venskabsvisit og jeg lovede alle de andre at jeg nok sku hjælpe dem hvis de kom så langt - for det var jo pludseligt blevet til en politisag og jeg syntes at huske at de blev stoppet på Lillebæltsbroen.
Og ja dengang var ungdomshjem og (ungdomsfængsler ved jeg kun fra andre) af sådan karakter at nogle unge bare vil blive - nogen af de unge ku godt li en hverdag hvor alt bare var tilrettelagt - så det skete at nogen af de unge faktisk lavet ulykker for at ku komme tilbage på institutionen hvilken en der så end var.
Jeg ved ikke med jer men jeg kan sidde og skrive/fortælle i timevis om livet der var engang og det indsatte billede er fra dengang og hvor jeg som 17.årig lage rør i Støvring og hvor jeg fik en livsven i Lars som også er på det indsatte billede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg husker systemet i 1975/76.
  • #1   16. maj 2022 Jeg kan huske i 80'erne at jeg for første gang prøvede Hash, som var fra topskud, jeg gik ud som et lys og gled under bordet. Siden har jeg ikke røget det. Jeg nøjes med min vandpibe fra Israel med noget jordbærtobak eller andet som jeg får sendt fra venner der eller fra Tyrkiet. I Overgade få meter hvor jeg bor kan jeg købe de kulbriketter som man skal bruge for at få gang i vandpiben.

  • #2   16. maj 2022 Polysl jeg har også prøvet at ryge hash af 5 piber og 5-gang fik jeg en psykose og har ikke rørt det siden og det var i 1975/76.

  • #3   17. maj 2022 Som jeg altid har sagt så skal man prøve alt i livet, der er dog nogle begrænsninger som at stå ud foran en tog. Livet drejer sig om at finder sine egne grænser.

  • #4   17. maj 2022 Polysl den begrænsning har jeg også trods det at jeg er grænseløs smiley

  • #5   18. maj 2022 Leon

    respekt for at være grænseløs - på en måde er jeg det også, der er dog visse grænser jeg ikke vil, og det er at klatre i bjerge, Jeg har prøvet at kaste mig ud med faldskærm, som langt fra er naturligt - men det skulle altså prøves. Jeg har taget et dykker kursus og dykket i Portugal, Ægypten. Jeg var tæt på at drukne i Israel - da jeg blev fanget i en kraftig understrøm - det er nok den værste oplevelse jeg har haft.

    Jeg har som knægt pirket med en jernstand i en ruin lige over hvor vi bor, og fået en mursten blok over mig så jeg ikke kunne komme fri. 4 brækkede ribben, og en smadret finger, en smadret skulder. Blevet kørt ned på cykel i et kryds af en idiot som skulle holde for rødt. Blevet bidt af en hugorm i Vissenbjerg, hvor jeg var dårlig i flere dage.

    Men det er småting, i forhold til hvad man ellers har oplevet i livet. Jeg har altid set det på den måde at er man altid positiv, så går det nok.


Kommentér på:
Jeg husker systemet i 1975/76.

Annonce