{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
211 visninger | Oprettet:

Russisk Propaganda {{forumTopicSubject}}

Tyskland er, gennem årtiers tætte handels forbindelser, uden sammenligning det vesteuropæiske land der nærer de varmeste følelser for Putin og Rusland og derfor vinder den russiske propaganda stadig gehør hos mange ældre tyske indbyggere hvilket vi også ser her på Baboom hvor der konstant produceres indlæg med det formål at lægge skylden for Rusland’s invasion over på Ukraine og dermed gøre Rusland til offeret.

Putin har bombet Ukraine sønder og sammen så millioner af uskyldige indbyggere mangler både vand, varme, lys og mad i vinterkulden foruden de mange tusinde der sørger over alle ofrene for Putin’s bombardementer.
Det er derfor fuldt ud forståeligt at ingen ukrainere ønsker at deltage i nogen arrangementer hvor åbenlyse Putin tilhængere medvirker.

Allerede i 2008 var Tyskland modstander af optagelsesforhandlinger med Ukraine’s Nato medlemskab fordi de som Putin var stærkt imod en Nato udvidelse mod øst.

På trods af adskillige advarsler har den russiske propagandaindustri fået godt fat i mange tyskere godt hjulpet på vej af Putin-tro eksil russere der tilmed får tysk støtte til deres demonstrationer.

https://politiken.dk/udland/art9150617/Skjult-netv%C3%A6rk-af-eksilrussere-afsl%C3%B8ret-i-Tyskland

Gerhard Schröder den Putin-tro eks. kansler der ene mand gjorde Tyskland afhængig af gassen fra Rusland spøger stadig i kulissen.

https://www.information.dk/udland/2022/05/maaske-tyskerne-lukke-gashanen-foer-beder-gerhard-schroder-knytte-sylten

Eks. Kansler Merkel var ligeledes på god fod med Putin og videreførte
afhængigheden af den russiske gas.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/ekskansler-merkel-forsvarer-det-tysk-russiske-forhold/ar-AAYciUB?li=BBr5MK0

Kommentarer på:  Russisk Propaganda
  • #1   1. feb Her er en rammende russisk beskrivelse af terroristen Putin:

Putin er som en anti-Midas.
    Alt, hvad han berører, bliver til lort.
    Alle, der har gjort forretninger med denne djævel, går det også dårligt.

WLADIMIR KAMINER - RUSSISK FORFATTER

• #3   1. feb I forlængelse af ovenstående.

“Russisk OL-chef: Vores atleter skal dyste uden restriktioner”

https://www.msn.com/da-dk/sport/other/russisk-ol-chef-vores-atleter-skal-dyste-uden-restriktioner/ar-AA16WYLQ?li=BBr5MK0

• #4   1. feb Hvad med lidt Vestlig propaganda, nåh nej det hedder oplysning.

Hvem skal være verdens smagsdommere eller med andre ord diktatorer.
    Den frie verden er slut, hvis nogle få skal bestemme, hvem der er af den rigtige race til OL.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.166
    #5   1. feb Jamen Leon
    Så må os med lidt bredere tilgang fortsætte med at belyse krigen fra Ukrainsk side som er som du skriver korrekt offer for en hensynsløs bulldozer magt med storheds vanvid.

At ikke alle er enig er ikke ensbetydende at du ikke kan have ret, og det er godt at belyse problematikken fra et mere humane side.

ALLE lider under Ruslands brutale magtmisbrug og ikke mindst den Ukrainske befolkning, og det er dem jeg holder med.

Jeg tror ikke alle her er deciderede Putin støtterne, men de gør en godt indsats om at skjule det smiley

• #6   1. feb Jo jo, nu er vi nok langt ude, for ikke alle har set Leon i denne tråd.

Og ingen overlever krigen ved bare, at påstå de støtter Ukraine.

Troen på, at våben er ufarlig for krigens ofre er naivt. Og Nato kunne sagtens fjerne Putin, men det er der ingen penge i til våbenhandlerne.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#7   1. feb Jamen Cody

Så må os med lidt bredere tilgang fortsætte med at belyse krigen fra Ukrainsk side som er som du skriver korrekt offer for en hensynsløs bulldozer magt med storheds vanvid.

At ikke alle er enig er ikke ensbetydende at du ikke kan have ret, og det er godt at belyse problematikken fra et mere humane side.

ALLE lider under Ruslands brutale magtmisbrug og ikke mindst den Ukrainske befolkning, og det er dem jeg holder med.

Jeg tror ikke alle her er deciderede Putin støtterne, men de gør en godt indsats om at skjule det

• #8   1. feb He he JoJo - har du nippet af punchen 😂

• #9   1. feb Cody - mon ikke du ser Debatten med Clement. Jeg hørte den debat: Klar til krig, for et stykke tid siden, der deltog, jeg mener en russisk jurist, som kom med nogle kloge ord om, hvad der foregår i den russiske befolkning og hvad de mener om Putin - mon du har set den ?? - Jeg husker desværre ikke hendes navn, men hendes ord var til eftertanke.

• #10   1. feb Nej desværre Jetset - lige den så jeg ikke, men jeg forsøger ellers at se så mange af debatterne som muligt 😀

• #11   1. feb Cody, hvis du har et arkiv på dit TV, så vil du kunne finde den der, jeg vil gøre mit til, at jeg kan finde hendes navn, jeg er bare ikke god til rusiske navne, undtagen een smiley - men jeg vil prøve.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 57 Emner: 113 Svar: 5.685
    #12   1. feb Hvis man har ondt af den ukrainske befolkning, hvilket der er uhyggelig god grund til, så samarbejder man med dem, der vil stoppe krigen og bringe parterne til forhandlingsbordet. Gør man ikke det, kan krigen fortsætte i årevis, og de eneste der tjener på det, er våbenindustrien.

• #13   1. feb Ikke noget misundelsesværdigt arbejde, men det er nødvendigt at grave døde soldater op så de kan blive identificeret og få en ordentlig begravelse til gavn for de efterladte.

https://www.dr.dk/stories/1288510966/oleksij-graver-dode-soldater-op-i-det-ostlige-ukraine

• #14   1. feb #12 - har du adressen på dem, som gerne vil stoppe krigen hurtigst er et telefonnummer ??

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#15   1. feb Alis
    Hvis man har ondt af den ukrainske befolkning, hvilket der er uhyggelig god grund til, så samarbejder man med dem, der vil stoppe krigen og bringe parterne til forhandlingsbordet. Gør man ikke det, kan krigen fortsætte i årevis, og de eneste der tjener på det, er våbenindustrien.

In min optik, eneste vi kan gøre, er at spekulere om udfaldet og vi har absolut ZERO indflydelse på krigen, freds forhandlinger, våben industrien, og vejret.

Nu skulle Netanyahu ville forhandle, fint med mig, han er en i den lange række som har prøvet, næste er Lulu, nu mangler vi bare Assad i den lange række smiley

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#16   1. feb Cody
    Ikke noget misundelsesværdigt arbejde, men det er nødvendigt at grave døde soldater op så de kan blive identificeret og få en ordentlig begravelse til gavn for de efterladte

Det gir ordet frivillige en hel ny mening, kæmpe respekt for dem herfra.

• #17   1. feb Jeg hørte indslaget i går og vendte hovedet den anden vej, det er ubeskriveligt grusomt og tænk her på BB er der nogen, som synes det er OK, det er lige så grusomt smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#18   1. feb Jetset # 14

"har du adressen på dem, som gerne vil stoppe krigen hurtigst er et telefonnummer ?? "

Nej, men du kan sige din mening her på BB. I modsætning til hvad Jojo mener, så har de sociale medier en ret stor betydning for hvordam politikerne handler. De vil jo gerne genvælges.

Du ser bunker af indslag om at nu skal vi have trynet de russere. Det er da fordi de håber det giver resultat. Eller også har folk bunker af fortrængte aggressioner der skal luftes.
    Du kan aldrig løse en konflikt med våben. Det er kun et spørgsmål om tid hvornår den blusser op igen. Forhandlinger skal ende med at begge parter har et resultat, de kan leve videre med.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#19   1. feb Alis
    Nej, men du kan sige din mening her på BB. I modsætning til hvad Jojo mener, så har de sociale medier en ret stor betydning for hvordam politikerne handler. De vil jo gerne genvælges.

Jeg kan godt se din pointe Alis, men hvis der er nogen politikere som følger med her på BB, bliver de snot forvirret smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#20   1. feb Jojo # 19

"Jeg kan godt se din pointe Alis, men hvis der er nogen politikere som følger med her på BB, bliver de snot forvirret smiley"

smiley smiley smiley Det er nok ikke så meget politikere, der følger med, men journalister.

• #21   1. feb Cody - det er hende her, jeg mener. Måske du kan få noget ud af at høre denne her. Hun sagde bl.a. i debatten: Klar til krig. Det er en krig. Putin ikke kan vinde, Putin står lavt i meningsmålingerne.

https://www.radio4.dk/nyheder/naar-daria-taler-med-sin-russiske-familie-viser-propagandaen-sig-tydeligt/

• #22   1. feb Efter min bedste mening er krigen i Ukraine blevet til en god underholdning på dansk TV samt i danske medier.

Det viser klart, at vi intet har lært om krigens rædsler.

Tænk at der er nogen der rejser ned og ser sønderskudte byer og døde og lemlæstede mennesker, og så skal vi høre på, send mere til ødelæggelse og død.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#23   1. feb Brok
    Efter min bedste mening er krigen i Ukraine blevet til en god underholdning på dansk TV samt i danske medier.

Nu ser jeg aldrig nyheder, så de er vel nok glad for at du kigger. smiley

• #24   1. feb Jo jo så forstår jeg bedre for på de gamle nyheder var krigen ikke brudt ud.

fred hvile over land og by. også Esbjerg.

• #25   1. feb Jeg er ikke overrasket Jetset, men artiklen er 10 mdr. gammel og i starten af krigen så mon ikke der er langt flere der er blevet mistænksomme på Putin’s propaganda når han tydeligvis ikke har vundet endnu 🤔
    Lad os håbe at den russiske befolkning snart forlanger hans hovede på et fad 👍🏼

• #26   2. feb Hvis man ser på i hvor mange år folket har ønsket et hoved på et fad, så varer det nok længe.

Her er noget lignende

https://da.wikipedia.org/wiki/Bashar_al-Assad

• #27   2. feb Du kan aldrig løse en konflikt med våben. Jr. Alis

Det har du fuldstændig ret i, sig det til Putin, han bliver ved med at bombe Ukraine sønder og sammen, og nu dræber han også ukrainerne. Han er ikke motiveret for forhandlinger.

Вы никогда не сможете решить конфликт с помощью оружия.

• #28   2. feb Cody #25, jeg kan desværre ikke finde den nævnte Debatten på nettet, den er kun i mit TV åbenbart smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#29   2. feb Jetset - Jeg går ikke ind for Putins metoder.

Men iflg. Putin er det Zelenskyj, der ikke vil forhandle,

• #30   2. feb Det passer jo ikke, Alis, han har fremlagt betingelser, men det vil Putin ikke, han vil have hans vilje den lille Puttenut, og hvis ikke, så tager vi bare og indstiller kanonerne og fyrer dem af, synder bomber bygninger og dræber masser af ukrainer smiley smiley smiley - han er det ledeste nulevende svin, hvorfor er der ikke nogen, som kan afsætte ham !!!

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#31   2. feb Putin har også fremlagt sine betingelser, og dem har Zelenskyj m.m. sagt nej til.

• #32   2. feb Ja, det kan jeg da godt forstå, han har, det går ud på, at han vil have Ukraine skal høre til Sjovet, vil du ikke gå ind for mine betingelser, så må du bare føle, til I er jævnet med jorden.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#33   2. feb Nej, Jetset, betingelserne gik ud på at stoppe borgerkrigen og myrderierne på russisk venlige ukrainere. Og så at overholde løftet om ikke at udvide NATO mod øst.

• #34   2. feb Og det synes du så, Putin skal have. Var der borgerkrig før Putin gik ind i Ukraine ?? - Og så skal Putin da ikke blande sig i, om Ukraine ønsker medlems skab af NATO.

Der er jo heller ikke nogen, som skal blande sig i, hvad Danmark skal ??

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#35   2. feb Jetset # 34

Ja, det var i høj grad borgerkrig før Putin gik ind i Ukraine. Det var bl.a. for at stoppe det, at han invaderede Ukraine. Det skulle have været en mindre militær operation, men Zelenskyj begyndte at råbe op og forlange våben fra NATO.landene, og lavede det efterhånden om til noget, der ligner 3. verdenskrig.
    Til bemærkningen om at Putin ikke har noget at skulle have sagt i et selvstændigt land som Ukraine vil jeg sige: Det gælder også alle de lande USA har invaderet.

Jeg er imod krig, men kan også se, at jeg slet ikke har overblik angående i øststaterne til at jeg kan bestemme noget. Nu gælder det om at få partene til forhandlingsbordet for at få stoppet krigen.

Hvis nogen infiltrerede Sjælland og begyndte at slå os ihjel ville du så acceptere at alle andre sagde: Hvad kommer det os ved? Russere ville heller ikke se passivt på at man slog russere ihjel i Ukraine.

Kommentér på:
Russisk Propaganda

Annonce