{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
242 visninger | Oprettet:

Pas på den russiske propaganda strategi {{forumTopicSubject}}

Hvordan retfærdiggør man den russiske invasion overfor vesten ?

Det gør man ganske enkelt ved at benytte et netværk af pro russiske vestlige såkaldte “uafhængige” freelance journalister.

“ Et netværk af vestlige journalister, bloggere og influencere fortæller en anderledes, mere pro-russisk fortælling om krigen i Ukraine
De udkommer på flere forskellige sprog og når ud til mange tusinde følgere
TjekDet har kigget nærmere på netværket og en af journalisterne, der kalder sig uafhængig “

https://www.tjekdet.dk/indsigt/netvaerk-af-vestlige-journalister-naar-ud-til-millioner-med-pro-russisk-fortaelling-om

“ Som et led i den russiske informationsindsats har russisk statskontrollerede medier afsat et relativt stort beløb til at nå ud til udenlandske publikummer de seneste ti år eller mere,” siger han.

Han nævner, at de russiske medier RT - tidligere Russia Today - og Sputnik News er sat i verden for at fortælle om verdensbegivenheder fra Kremls perspektiv.
Ifølge Yevgeniy Golovchenko er det ikke alle vestlige journalister, der får løn for at medvirke i russiske statsmedier, men det er centralt for RT at bruge vestlige journalister til at udkomme på mange sprog.”

“Ifølge Flemming Splidsboel Hansen, der er seniorforsker ved Dansk Institut for Internationale Studier, er der ingen grænse for, hvordan vestlige journalister indgår i iscenesættelsen af den russiske fortælling. Han nævner den amerikanske freelance-journalist Michael Wasiura (russisk gift) som eksempel.”

Ironisk nok kaldes ovenstående fænomen “Info Defence” - ja hvad ellers får man lyst til at sige, men spørgsmålet er hvor meget det kan rykke ved den vestlige opbakning til Ukraine ?

Hvad tror i andre ??




Kommentarer på:  Pas på den russiske propaganda strategi
  • #2   23. mar 2023 Fra det indsatte link: BEMÆRK
    Denne artikel blev udgivet for over en måned siden.

    Opdateret: den 22. AUG 2022 - 12:22

    Den er ikke værd at kommentere på.


  • Me .
    Me . Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 23 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 117
    #3   23. mar 2023 "Denne artikel blev udgivet for over en måned siden."

    Jeg mener ikke at aldren har nogen betydning om man skal diskutere eller kommentere noget. smiley


  • #4   23. mar 2023 Me - Helt enig og emnet er sikkert lige så aktuelt idag 👍🏼

  • #6   23. mar 2023 #2 Annella

    Så lad vær med at kommentere overhovedet.

    Er det kun hvad du skriver som er rigtigt? Selv når vi ikke engang får link til meget?

    Rusland har altid brugt løgn, misinformation og manipulering.

    Her er en nyere artikel
    https://jyllands-posten.dk/international/ECE14962697/eus-udenrigschef-sammenligner-ruslands-fremfaerd-med-goebbels/


  • #7   23. mar 2023 #5 Alis

    Det er simpelthen noget sludder Alis.

    Det er som om at du mener at ingen andre kan tænke, ræsornere selv og forstå hvad der er sket siden Sovjet's fald.

    Jeg har ikke læst nogen steder at vi har fået af vide at vi skulle holde med USA da krigen startede. ?

    Ikke mindst ved vi godt at USA også gør brug af propaganda maskinen.







  • #9   23. mar 2023 #8 Alis

    USA har ihvertfald ingen betydning haft på min tankegang. Ikke engang det mindste.

    Sådan tror jeg også mange andre ser på det.





  • #10   23. mar 2023 Krigen og ikke bare denne har splittet og måske ødelagt mere end noget andet i
    nyheder og debatter, for efter min mening kan vi ikke stole på nogen.
    Vi har også i de senere år set en ny spiller på banen, hvor EU nu også er blevet en spiller i
    uroligheder i hele verden.

    Fortsætter det her er jeg glad for min alder som gør, at jeg sikkert ikke kommer til, at se det totale vanvid.

    Der findes ca. 20% demokratiske lande, men det ser ikke ud til, at deres formål er, at stoppe krigene i hele verden.


  • #11   23. mar 2023 Lad os se, om vi skal til Globryllup, foreløbig er det kun blevet til en forlovelse med Kina/Rusland, kan være Kina kan gøre en forskel, den lille mand er i hvert fald meget opsat på det - men det kan være, han bliver skuffet, spændende ....

  • #12   23. mar 2023 Når det gælder magt og penge ser jeg ikke noget land som vi kan stole på.
    Magt og penge korrumpere og det ser ikke ud til, at der er forskel på de gode og de onde.


  • #13   23. mar 2023 #11 Jetset

    Ja, en rosenrød forlovelse i et stykke tid, men intet giftemål, for Kina vil ikke kunne enes med Rusland på længere sigt, og så bliver de skilt. smiley


  • #14   23. mar 2023 #12 Brok

    Det er jeg enig i.

    Det vil ikke ændre sig, men kun blive værrere.


  • #15   23. mar 2023 Den vogn hopper jeg aldrig på smiley

  • #16   23. mar 2023 #5
    Alis


    Det er snarere USAs propaganda vi skal være opmærksomme på, og prøve at forstå, hvordan vi bliver hjernevasket.

    Ihvertfald sakl vi ikke kun være opmærksomme på men også være på vagt over for USA's opbygning af deres nye fjendebillede KINA.

    Det ville være en stor fejl, at undervurdere Kinas holdning til rusland ogomvendt.

    Kinas holdning til den russiske invasion af Ukraine kan beskrives som en balancegang. Indtil videre har højtstående kinesiske politikere ikke kritiseret den russiske angrebskrig. Tværtimod: Udenrigsminister Wang Yi beskrev forbindelsen til Moskva som "stenssolid" og understregede Ruslands rolle som en strategisk partner for Folkerepublikken.

    Det russiske udenrigsministerium havde til gengæld beskrevet Kina som en af ​​de vigtigste tilbageværende allierede kun få dage efter angrebet. Handelsforbindelserne mellem Kina og Rusland er blevet intensiveret siden krigen begyndte.

    De to lande bekræftede for nylig deres strategiske partnerskab med nye aftaler. To aftaler om partnerskabet og om det strategiske samarbejde mellem naboerne frem til 2030 er underskrevet.

    Kinesiske statsmedier rapporterer pro-russisk. Ikke desto mindre forsøger Beijing at opretholde vigtige handelsforbindelser med Europa.

    I marts 2023 foreslog Kina igen en våbenhvile og fredsforhandlinger mellem Rusland og Ukraine, hvilket understregede landets neutrale holdning. De sidste par dage har Kinas forslag fået understøttelse af såvel Luxemburgs som af Spaniens regeringschefer.



  • #18   23. mar 2023 Nej nej det er oplysninger, det er modstander der laver propaganda.

    Jeg tror stadig fred ville være bedst, men desværre ser det ikke ud til, at den slags giver penge.


  • #19   23. mar 2023 #17
    jojo


    Sig mig lige Annella, er du også blevet ansat af den Russiske propaganda maskine

    I al fortrolighed, det har jeg da været længe, men sig det ikke til nogen smiley smiley smiley




Kommentér på:
Pas på den russiske propaganda strategi

Annonce