{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
168 visninger | Oprettet:

Konflikt nok på vej. {{forumTopicSubject}}

Nu har den nye regering meldt ud, at de ikke vil overholde de lovede 1000 nye sygeplejesker.

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-01-22-1300-danske-sygeplejersker-har-soegt-mod-norge-siden-2020?fbclid=IwAR1r9Pl-4An613_oUYWp9qWBLHqqLO3XnZEiqvN0olzgHQd-kmGccx1t-_4

Der er sikkert også plads til mange sygeplejesker i Sverige.

Så måske skulle der til syge i Danmark være mulighed for henvisning til Norge og Sverige i stedet for Danske privat hospitaler, hvor vi jo kan møde lægen der deler sin tid mellem offentlig og privat praktiks.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konflikt nok på vej.
  • #1   22. jan 2023 Brok S ja men jeg vil ikke kun have 1000 sygeplejerske jeg vil også have 1000 flere huslæger 3000 flere SSA/SSH + 5000 flere varme hænder inden for hjemmeplejen så du skal være glad for det ikke er mig der er Statsminister og jeg vil også have tog til tiden og flere busser lokalt over hele landet og selvfølelig flere færgeafgange til alle Danmarks øer og ja se bare jeg kan smiley

  • #2   22. jan 2023 Leon, ja drømme kan man jo godt, men plejepersonalet får ingen hjælp af dine drømme.

    Og lige nu hvor de varme hænder ikke kan få mere fordi vi bruger goderne forkert.

    Din drøm er, at vi alle skal have en barnepige på statens regning til, at hjælpe os,
    nogen skal jo passe det vi ikke selv vil eller kan.



  • #3   23. jan 2023 Brok S dog er vi ikke for gamle til at sku have en barnepige og sku vi have noget sku det være en barpige smiley

  • #4   23. jan 2023 Leon, har du ikke noget respekt for de mennesker der på grund af sygdom har det slemt.

    Du viser jo tydeligt, at du laver grin med et stort problem som mange ældre har på grund af dårlig politik. og det er ikke morsom at se på du laver grin med lægemange m.m.

    Så prøv nu med lidt seriøs skrivning.


  • #5   23. jan 2023 Brok S du bør læse mine svar en gang til før du svare og nej det jeg skriver om de mange jeg så komme til sundhedssystemet er noget jeg mener og du er kommet helt på vildspor når du taler om at lave grin med vores ældre.

  • #6   23. jan 2023 Leon, jeg mener helt alvorligt, at du laver grin med både syge og ældre,
    når du påstår, at politiker bare skal lytte til dine drømme.

    Fakta er, at uddeling af penge fra finansloven er ikke til pladder forslag,
    for når vi skal dele de penge der er så hjælper det ikke du snakker om
    små hospitaler, hvor ingen læger vil arbejde som noget brugbart.

    Det er nu engang svært, at ansætte folk der ikke eksisterer andre steder end
    i drømmen.

    Men i en debat om ældreplejen er det godt nok groft, at ønske de ikke kan få hjælp fordi du hellere vil købe materiel til krigen.

    Så pengene kan ikke bruges til noget der ikke kan skaffes.

    Men vent nu bare arbejdets markeders parter skal nok komme med krav til
    andet end militær.

    Sundhedssystemet i Danmark er vigtigere end den krig, som ingen vil stoppe.


  • #7   23. jan 2023 Brok S der findes masser af hænder og nu tog du igen krigen med ind i ny debat.

  • #8   24. jan 2023 Leon, ja du har jo nok ikke opdaget, at finansloven skal vedtages i folketinget og krigen er det helt store tema, så derfor er vi jo nok nogle enkelte der gerne så pengene til arbejdsmarkedets parter og ikke til krig.

    Vi har kun et folketing og det må du nok finde dig i,

    Hvis du ikke kan se sammenhængen mellem om penge går til våbenindustrien eller til ældreplejen, så burde du se dig om.

    Du har lavet mange indlæg om svigt i plejen, men intet svigt til køb af våben der slår ihjel, og det kalder jeg menneskelig svigt.



  • #9   24. jan 2023 Brok S ja men vi skal jo ikke blande tingene sammen og jeg har jo fået mere viden siden.

  • #10   24. jan 2023 Ja du er med på bevægelsen om, at være god socialdemokrat,
    jeg har et standpunkt til jeg tager et nyt.



  • #11   24. jan 2023 Brok S dog der sker også gode ting og nu skal du ikke spille deprimeret.

  • #12   24. jan 2023 Nu bliver jeg godt nok ikke deprimeret af din negativitet til, at ville se på sammenhængen i politik, hvor penge er grundlaget for vores samfund.

    Men konflikten som du ikke kan eller vil se, tror jeg kommer.

    Bare se på en enkelt, dag hvad den giver af uro.


Kommentér på:
Konflikt nok på vej.

Annonce