{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
335 visninger | Oprettet:

Den offentlige transport bliver kun ringere og ringere. {{forumTopicSubject}}

Ja vi har igennem det sidste årti gang på gang hørt om hvordan den offentlige transport sku sparre og det gav færre busser og dyre billetter og for alle dem der gør brug af den offentlige transport ser de ikke logikken og det forstår de fleste.
Og når systemet gang på gang fjerner den ene bus efter den anden ude i landdistrikterne bliver dem der bor på landet pludselig nød til at købe sig en bil da det at bo på landet pludselig er blevet besværligt.
Og der er vel kun at sige at den solidariske politik omkring den offentlige transport er død.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den offentlige transport bliver kun ringere og ringere.
  • #1   20. jan 2023 Ringere ? - her er ingen offentlig transport, det er sparet væk for længst !!!

  • #2   20. jan 2023 Å.R. ja der kan du bare se og syntes du ikke det er helt galt når man tænker på hvor meget politikerne har råbt op om at vi sku tage den offentlige transport så vi ku sparre på klimasvineriet smiley

  • #3   20. jan 2023 Når man så også ser hvor mange af os der i årevis på nogle strækninger er blevet opkrævet for meget på rejsekortet, som man jo har tiltro til, så ser det ikke godt ud.
    DSB vidste det jo godt, men det var først da en bruger opdagede og undersøgte det, at det lige er kommet frem.

    Der er konstant problemer med signalfejl i det digitale system, som koster dyrt når der så ofte må sættes togbusser ind istedet.

    Det er simpelthen ikke iorden at der er steder hvor der ingen offentlige transport muligheder er. Folk skal på arbejde, børn i skole, ældre til læge/sygehus, alle skal kunne handle ind.

    Og dét mens man gerne vil ha' folk til at flytte ud af de store byer.

    Jo billigere og bedre den offentlige trafik fungerer, jo flere vil bruge den.

    Mon der stadig ligger en regning for de fejlslagne IC3 toge?

    Hvad med metroen, hvor der var så mange problemer omkring det italenske firma, der snød og bedragede?











  • #4   20. jan 2023 Cris7 ja men der må jo være en styrmand et eller andet sted som bestemmer hvordan den offentlige sektor skal køre og køre den ikke må der en ny styrmand til smiley

  • #5   20. jan 2023 Ja det er dem der vil nedlægge jobcentret, så en ny styrmand virker nok ikke.

    Og der er ansat endnu flere til, at hjælpe politikerne.


  • #6   20. jan 2023 Brok S sikken mange busser der ku komme på vejene ved at sparre jobcenter væk smiley

  • #7   20. jan 2023 Leon, og sikke mange der kom på kontanthjælp fordi der ingen hjælp der er til
    alle der er tilmeldt køen af syge og arbejdsløse.
    Og mange der arbejder i det offentlige bliver så en del af de dem der skal på hjælp,

    aug. 2022 — Gennem det seneste årti er der blevet ansat cirka 2000 flere medarbejdere i landets 94 kommunale jobcentre, hvor der i dag er cirka 12.500 ...



    Skal de alle køre busser.? eller hvad ?



  • #8   21. jan 2023 Brok S den dag jobcenter er til for de arbejdsløse og syge vil blive en glædens dag for de arbejdsløse og syge og ellers kan de alle køre busser smiley

  • #9   21. jan 2023 Leon, har du ikke set, at vi i Danmark har mange førtidspensionister, og det har de fået deres pension fordi de har været gennem jobformidlingen.

    Der er nu ca. 216.000 førtidspensionister i Danmark, hvilket er det højeste antal i fem år.

    Så noget har de da lavet, men de er nok bare dovne offentlige ansatte, der går på arbejde
    og har delt pensioner ud med rund hånd.


  • #10   21. jan 2023 #9 Brok

    Det er så sandelig ikke med Jobcentres gode vilje at folk har fået førtidspension. Jobcentre vil hellere fastholde meget syge mennesker, og modarbejde at de får FTP. Det kan de bruge meget tid og resoursser på.



  • #11   21. jan 2023 Brok S desværre sker der en generalisering når vi taler om jobcenter - men der findes også mange gode ansatte på jobcenter.

  • #12   21. jan 2023 Chris, Mener du virkelig, at jobcentre er lavet til, at modarbejde den danske befolkning?

    Hvad med at jobcentre var statens ansvar, og ikke et sted hvor det kommunale budget,
    hvis de mennesker der arbejder i jobcentret var statens ansvar og ikke kommunens.

    Eller hvis det var nabo kommunens borgere de skulle behandle, husk at ansvaret for fadæserne er politisk og ikke de ansatte som kun skal passe deres arbejde.


  • #13   21. jan 2023 #12 Brok

    I #9 taler du om førtidspensionister, i #10 besvarer jeg omkring førtidspensionister.

    Hvis du havde fuldt lidt med i de mange grelle sager som har været fremme igennem flere år, så ville du bedre kunne forstå det.

    Folk som er alvorligt syge, folk der har fået alvorlige arbejdsskader, er 'jaget vildt', og det er så forfærdeligt som nogle bliver behandlet.

    Men vi kom var vist lidt uden for emnet omkring offentlig transport. smiley






  • #14   21. jan 2023 Chris vi nedlægger da ikke politiet og domstolene fordi der er dårlige sager.

    men så er vi på sporet igen, så hvis der er dårlig ledelse så er der også
    dårlig trafik.

    Jeg har prøvet at køre bus, og været på Weekend vagt i et yderområde,
    selv om det var fra Ålekistevej til Skovlunde station. 0 passagerer weekendløn plus
    bussens omkostninger, så at lave et godt system i alle områder er umulig.



  • #15   22. jan 2023 Brok S ja der findes tomme busser men det gjore der også for 40.år siden men tilbuddet var der og hvorfor den forringelse nu til dags og hvis lige nødagtigt var bussen der kørte fra Ålekistevej til Skovlunde station der var din livsline vil du da være glad for at bussen kørte og du må rette mig hvis jeg tager fejl.

  • #16   22. jan 2023 Leon, du tager helt fejl, for nogen skal betale for den, og tænk hvor mange senge på hospitalet der var råd til.

    For Leon du tror ikke rigtig på, at vi ikke svømmer i en guld gruppe.

    Hvor længe tror du DSB kunne drive togdrift uden billetsalg, for det kræver vedligeholdelse uanset indtægter.

    Hvad lever en Taxa vognmand af, hvis der ingen kunder er?


  • #17   22. jan 2023 Brok S jeg tager din tale om taxa vognmænd og der er jo en årsag til at der er blevet færre taxa vognmænd og den offentlige transport tog og busser skal jo søger for at folk kan komme hjem uden at sku have egen bil - men med alle de ned lukninger at busdrift på landet gør at det er blevet mere besværligt at bo på landet og togdriften der burde køre på skinner køre af røven til der er snart flere kørende togbusser end tog grundet dårligt vedligeholdelse - drift forstyrrelser og vel i bund og grund en dårlig DSB dirktør.

  • #18   22. jan 2023 Leon, du tror ikke på, at vi mangler penge og hænder, til snart alt.

    Så har du 1000kr skal du lave gæld, hvis du er tvunget til, at betale 1500 kr og der er vi næsten med alt, men alligevel er der nogen der tror kassen er utømmelig.

    Men vi kunne måske bruge pengene mere fornuftig,

    Forsvarsministeriets samlede bevillinger i 2022 udgør i alt 27,1 mia. kr., jf. finansloven for 2022.

    Der kunne blive meget kollektiv trafik for bare lidt af de penge.


  • #19   22. jan 2023 Brok S du er altså nød til at lade vær med at blande pære og bananer og ja det koster at have et velfærdssystem og ja det koster at have et sundhedssystem og ja det koster at have et offentligt transportsystem og ja frihedskrig koster - men vi har jo flere valg og der er altså på alle nummer og rækker og det er så op til os at vælge og jeg jeg tager hele posen så bliver jeg til en vinder - hvad tager du smiley

  • #20   22. jan 2023 Leon, vi har kun et land og en finanslov,
    Hvilken del mener du så der handler om æbler og hvilken pærer.

    Du kan kun bruge pengene een gang.


  • #21   22. jan 2023 Brok S du kan vel huske da der kørte sporvogne i København og at de blev solgt så de køre i Kairo nu til dags - de kunne stadigt havde kørt i København - vores gode gamle toge var det MY de hed vil stadigt køre i hele Danmark alle de små sygehuse vil stadigt bestå hvis ikke der pludseligt var politiker der havde visioner om supersygehuse og arbejders relateret stress påvirkninger vil ikke være vokset sig så voldsomt til nu at ku kaldes for en folkesygdom.

  • #22   23. jan 2023 Du har ret Leon, hvis vi brugte heste i stedet for motor køretøjer, så afgik vi ved døden inden vi nåede hospitalet.

    Og vi skulle i gang med at opfinde den dybe tallerken.

    Og ser du på hvordan folk i Cairo hænger på deres linie 10 så foretrækker jeg godt nok
    Metro og S tog.

    Og husk at stress bare havde et andet navn tidligere da var det dårlige nerver eller sindssyge.

    Da låste vi dem inde på Ebberødgård eller Sct. Hans Hospital, hvor de blev fikseret m.m.
    så glem nu de der gode gamle dage,

    I mine unge dage havde jeg en i familien der arbejdede på Ebberødgård så jeg vil påstå psykiske patienter i dag har det noget bedre.



  • #23   23. jan 2023 Brok S ja især med metro med den dårlige luft og ku du ikke give mig et tal på hvor mange milliarder der er brugt på den offentlige transport i København siden sporvognen eller hvor mange milliarder der er brugt på tog siden MY togene eller hvor mange milliarder der er brugt på supersygehuse der ikke køre optimalt eller ikke er blevet færdige og koster ekstra milliarder - må jeg høre smiley

  • #24   23. jan 2023 Leon, nu er fakta jo ikke noget du læser så prøv lidt debat. Vis min påstand er forkert og ikke hvad du tror og mener.

  • #25   23. jan 2023 Brok S hvad vil du høre.

  • #26   24. jan 2023 Leon, lidt fornuftige påstande, hvor du beviser at offentlig transport kan virke i din drømmeverden, hvor ordet økonomi ikke er tilstede.

  • #27   24. jan 2023 Brok S den offentlige transport har igennem rigtigt mange årtier fungeret så hvorfor sku den ikke ku virke nu.

  • #28   24. jan 2023 Leon, nu er det jo dig der påstår, at trafikken ikke virker.

    Den offentelige trafik er ikke nedlagt fordi nogle ruter nedlægges på grund af
    manglende passagerer.


  • #29   24. jan 2023 Brok S læs lige min kommentar en gang til smiley

  • #30   24. jan 2023 Leon, jeg har læst din påstand om offentlig transport kun bliver ringere og ringere, hvilket jeg ikke hverken vil eller kan give dig ret i.

  • #31   24. jan 2023 Brok S det må være fordi du ikke har brug for den offentlige transport smiley

  • #32   24. jan 2023 Leon, du er da ikke i krig i Ukraine, og alligevel udtaler du dig om den.

    Så mon ikke jeg er tættere på offentlig trafik end, hvad du mener.


  • #33   24. jan 2023 Brok S jeg forsøger så her og enten bor du ikke på landet eller du har egen bil siden du ikke kan forstå at ned lukningen på landet er en service forringelse af den offentlige transport/bus/tog der besværligøre det at bo på landet.

  • #34   24. jan 2023 Leon, har jeg sagt det ikke er et problem, ?

    Men et eller andet sted skal vi jo stoppe.

    Der findes også

    https://www.midttrafik.dk/flextrafik/flextur/


  • #35   24. jan 2023 Brok S tak for kigget - men det kan da blive dyrt at køre af sted smiley

  • #36   24. jan 2023 Det er da absolut et problem, et stort problem, når der er områder hvor der ikke er offentlig trafik til rådighed.

    Alt skal ikke koncentreres omkring de store byer.

    Hvilket også er en regeringsopgave, der burde ha' været gjort noget ved for lang tid siden.

    Så flere virksomheder, skoler, uddannelsessteder osv. bliver mere spredt i landet.

    Der er rigtig mange som ønsker et mere landligt område, natur, men hvordan?

    Hvis der ikke er arbejdspladser, hvis deres børn skal fragtes langt for at gå i skole, og hvis man ikke kan komme rundt, så meget....


  • #37   24. jan 2023 Cris7 ja og sku den offentlige transport ikke bevirke at der var fair der sku have brug for egen bil smiley

  • #38   24. jan 2023 Chris,
    Hvordan skal man financier skinner busser til alle steder i Danmark, og som vi lige har set
    vil ingen læse i Skive hvis de kan læse i Århus.

    Men rigtig der er mange der ønsker, at bo på landet, indtil de opdager hvor nemt det var i byen, med S tog og Metro, mendet er et valg som ingen andre kan tage for dem.


  • #39   24. jan 2023 Det er nu en gang regeringens ansvar, at sørge for at vores lille land bliver brugt, (ikke udnyttet), til at kunne beboes overalt med fornuft.

    Meget er nødt til at blive ændret.



  • #40   24. jan 2023 Jeg kommer til at tænke i talen der omhandler bilfri byer smiley

  • #41   24. jan 2023 Chris, jeg tror ikke på, at vi kan få vores lille land til, at være for alle egne.
    Bare se på, hvordan mange klager over, at der er for langt til hospitalet, men
    alligevel siger vi vores lille land.

    Vi har en styreform som gør, at der er den ene fejl efter den anden fordi, vi vil have indflydelse og kontrol hele vejen, og det gør, at vi gang på gang køber ind i blinde eller
    statens ansatte ganske enkelt ikke samarbejder godt nok.

    Tænk bare på at vi har it systemer der ikke taler sammen i vores sundhedsvæsen. 2023


  • #42   24. jan 2023 #41

    Vi har en styreform som gør, at der er den ene fejl efter den anden fordi, vi vil have indflydelse og kontrol hele vejen, og det gør, at vi gang på gang køber ind i blinde eller
    statens ansatte ganske enkelt ikke samarbejder godt nok.
    jvf. Brok


    ?



  • #43   24. jan 2023 Brok S ja ved gode det der med de IT systemer men jeg vil nu stadigt mene at små sygehuse bør have deres plads rundt omkring i det danske samfund.

Kommentér på:
Den offentlige transport bliver kun ringere og ringere.

Annonce