{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Den offentlige transport i Danmark. {{forumTopicSubject}}

Ja hvis jeg må være så fri vil jeg sige at Transportministeren og det må være den liberale Ole Birk hvis jeg ikke husker helt forkert lige trække sprøjten ud for nu stiger priserne igen og i min verden hænger prisstigninger og det at få befolkningen til at køre mere med den offentlige transport ej heller hvis bog og busser altid er forsinket eller ikke køre grundet personpåkørsel - skinnearbejde eller vejarbejde som jeg høre er det et stort cirkus og nu skal han jo ikke have skylden alene for der er en del politikere og dirktør der skulle miste det de har modtaget i løn og andre goder.
Mit lille tog køre når jeg syntes det skal 32 køre altid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den offentlige transport i Danmark.
  • #1   23. okt 2018 Ja, jeg synes det er dyrt, at tage den offentlige transport, det hænger slet ikke sammen med, at jeg skal give omkring 100 kr for at komme til Hovedstaden, når jeg kan flyve til Mallorca for 198,-

  • #2   23. okt 2018 Jeg læste i Metro Expres at priserne stiger igen.

    En 2 zoners i hovedstadsområdet skal stige 1 kr.


  • #3   23. okt 2018 I Odense koster 4.5 km med bus 53 kr pr. person en vej

    stat og kommune vil gerne af med bilismen i byer, men når man ser priserne så er det billigere for en familie på 4 at have en bil.

    Eet pendler kort er naturligvis billigere men det er ikke lige det folk køber hvis de lige skal et smut.

    Samt om søndagen er der kun 2 afgange 7.45 og 22.45 lige i den retning. Flere steder er sidste bus kl. 19.00 - i en storby???? er man pløk åndssvag?


  • #4   23. okt 2018 Polysl.

    Sådanne busser har vi også i København.

    Bus 77 og 78.

    Bus 77 kører fra Sundbyvester plads til Sundbyvester plads en gang i timen.
    Bus 78 kører fra Sundbyvester plads til Sundbyvester plads en gang i timen.

    De kører bare modsat hinanden retningsmæssigt.


    Sidste tur er ca. kl. 19.00. smiley


  • #5   24. okt 2018 Den offentlige transport er gået bag om dansen, de får da ikke flere kunder på den måde ved at stryge og nedlægge en masse ruter og afgange og så ovenikøbet sætte priserne op, det er meget billigere at flyve ift afstandene (se rutefly priser), det giver slet ikke nogen mening.

    Omkring jul og nytår kan de lige finde ud af at køre hele natten og på julefrokost weekenderne, men ellers ikke, jeg tager S-toget, når jeg skal til Hovedstaden, men det er kun fordi, jeg får KNOPPER af at lede efter parkeringspladser.

    Hvorfor er den offentlige transport ikke gratis smiley


  • #6   24. okt 2018 Helt sikkert er, at den offentlige transport i Danmark er 'afsporet'!

    Der er for mange instanser og forskellige busselskaber som ikke arbejder sammen, hvilket fordyrer transporten.

    Politikkerne vil så gerne have at arbejdspladser i HELE Danmark, men det hænger jo ikke sammen med at der bliver nedlagt den ene busrute efter den anden. Ligeså togstrækninger.

    Der er yderområder, (som omtalt i tv), hvor beboere uden bil, ikke har nogen muligheder for at købe ind, gå til læge mere, fordi ruter er nedlagt.

    Der er noget ravruskende galt med vores politikkers prioritering når de ønsker noget. For tingene skal jo hænge sammen i det store billede for at fungere.



  • #7   24. okt 2018 Ja man må sige at tanken om at den offentlige transport skulle være til gavn for alle er slået fejl og ligeså tanken om at folk vil bruge den så miljø og klima kunne have det godt smiley

Kommentér på:
Den offentlige transport i Danmark.

Annonce