{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

Kan ikke tænke i DONG når der tales om Ørsted. {{forumTopicSubject}}

Ja man kan ikke tænke i DONG når der tales om at sælge Ørsted og de fleste husker nok da DONG aktierne blev solgt til (en kapitalfond hvis jeg ikke husker helt forkert) fra USA for x-antal penge for så at blive solgt ret hurtigt for x-antal rigtigt mange penge (Danmarks befolkning var helt til grin) og det skal Danmarks befolkning vel ikke prøve en gang til - ved et salg af Ørsted.
Og ja en ting kan kun sælges en gang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke tænke i DONG når der tales om Ørsted.
  • #2   7. okt 2022 Jojo ja det er utroligt og hvis så bare de kæmpe overskud gik til befolkningen og ikke til en udenlandsk kapitalfond.

  • #4   8. okt 2022 Jojo nej det er vi helt enig i - alle vil tjene penge til deres investorer smiley

  • #5   8. okt 2022 Du har fuldstændig ret Leon gamle dreng 👍🏼

    Som gammel “højrefløjser” er det skrækkeligt nyt at de to største borgerlige partier tilsyneladende er blevet ramt af den ultraliberalistiske syge hvor det danske arvesølv afhændes til højst bydende.
    Alle kan sikkert som dig huske hvordan det gik da Corydong faktisk forærede en stor bid af vores energiselskab væk.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nu-har-goldman-sachs-tjent-64-mia-paa-dong-aktier-en-uendelig-trist-skandale/6649584

    Både venstre og konservative vil slanke og effektivisere den off. sektor hvilket er en god idé, men når de vil sælge ud af danskejet infrastruktur og dermed kopiere Socialdemokraternes katastrofale DONG salg hopper kæden sku af.
    Iøvrigt er risikoen ved salg af aktier til udenlandske kapitalselskaber at disse er stråmænd for ex. russiske el. arabiske selskaber.
    Jeg så langt hellere at blå blok financierede sin skatte politik ved at standse al udenlandsk bistandshjælp ud fra devisen at man skal standse ulykken og hjælpe sig selv (inflation og energikrise) inden man hjælper andre.
    Det lærer man som første punkt på et førstehjælpskursus og “ulykke” er meget lig den situation vi står i nu.

    Valgkampen er lige startet og for første gang siden jeg fik stemmeret håber jeg nu at blå blok ikke kan danne flertal efter valget, hvis de vel at mærke fastholder at sælge ud af vores infrastruktur 🤨


  • #6   8. okt 2022 Velkommen tilbage Cody smiley - jeg håber ikke, du får ret, men spændende bliver denne her kamp og håbe på, at de kommer på bedre tanker.

  • #7   8. okt 2022 Tak skal du have Jetset og ja jeg håber skam også at de kommer på bedre tanker 👍🏼

  • #8   8. okt 2022 Hej Cody N sku dejligt at se dig tilbage på banen smiley

  • #9   9. okt 2022 Det værste ved et salg af Ørsted er, at deres kunder/forbrugere har betalt hele herligheden en gang.

    - Når der så kommer en ny ejer, kan denne tage sig betalt for købesummen af kunderne/forbrugerne en gang til.

    Det vil jeg kalde lovligt røveri!


  • #10   9. okt 2022 Busmann om det er folkevalgte politiker som ønsker at sælge Ørsted kommer det aldrig til at blive lovligt at røve Danmarks befolkning om det så til tider er "IN" at gøre det er det stadig røveri.

  • #11   9. okt 2022 #8
    I lige måde Leon 👍🏼

    #9
    Busmann jeg tror ikke på at Venstres plan bliver til virkelighed for DONG sagen sidder stadig frisk i erindringen og forslaget vil givetvis koste venstre en del stemmer 🤔


  • #12   9. okt 2022 Dejligt at se dig igen Cody. Har savnet dig. smiley

    Salg af Ørsted er fuldstændigt skørt. smiley


  • #13   9. okt 2022 Tak Cris7 og i lige måde 😀

    Ja lad os håbe at det ikke bliver aktuelt 👍🏼


Kommentér på:
Kan ikke tænke i DONG når der tales om Ørsted.

Annonce