{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
219 visninger | Oprettet:

Mor og far ude {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/medarbejdere-i-koebenhavns-kommune-skal-tale-koensneutralt/9451144?fbclid=IwAR3HYvoOAIpZ5XAKBGtNCyhmWirw2iKFgMNmw318CrDMqzIOMqmA8c7SAFQ

I Københavns Kommune skal de ansatte fremover undgå brugen af ord som 'mor', 'far', 'politimand' og 'formand'.

Det skriver kommunen i en ny sprogvejledning ifølge Berlingske.



Hvor ville jeg ønske, at vi som mennesker selv må bestemme, om vi vil underlægge os, at mindretal skal behandles med så meget særhensyn, at vi skal omskrive sproget.

Er kernefamilien virkelig blevet noget vi skal skamme os over?


Kommentarer på:  Mor og far ude
  • #1   2. okt 2022 Helt vanvittigt, at de få procent LBGT + personer ikke skal føle sig unormale, og alle os der har levet i kernefamilie, som udgør LANGT flertallet, skal vel så føle sig forkerte.

    Er det demokratisk, og kan vi få navnene på de partier, der går ind for det...???

    "befolkningsundersøgelsen Projekt SEXUS fra 2019 identificerer 1% af kvinderne sig som homoseksuelle, mens 9% har homoseksuel erfaring, og 27% har prøvet at være seksuelt tiltrukket af en person af samme køn som dem selv. For mænd er de tilsvarende tal hhv. 2%, 6% og 13%.16. aug. 2022"

    Er det en opfordring til alle os 'gammeldaws', at vi skal ændre vores sexuellle orientering...???


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.292
    #2   2. okt 2022 Det er gået alt alt for vidt, med at tilgodese LGBT + personer.

    Det er vanvid, usmageligt, skørt.

    Hvis jeg skulle ha' kontakt med kommunen, ville jeg blive vred hvis jeg blev spurgt om hvordan jeg ville tiltales, grundet det nye tiltag.

    Der findes kun 2 køn. Han og hun.

    Hvordan LGBT + personer lever deres liv står dem frit for.

    Men jeg vil ikke inkluderes i det, eller påtvinges en livsform som jeg ikke synes er rigtig.

























  • #3   2. okt 2022 Fra oplægget: "I Københavns Kommune skal de ansatte fremover undgå brugen af ord som 'mor', 'far', 'politimand' og 'formand."

    Det er ikke korrekt.
    Man må gerne anvende mor og far. Ingen bliver påtvunget noget !
    I situationer med ex forældre af samme køn, vil det give mening at spørge: hvordan vil I omtales?
    Jeg forstår ikke krænkelsesparate, der absolut vil kalde 2 mænd (eller 2 kvinder) med et barn for mor og far.
    Parhold mellem en mand og kvinde mister intet.
    Bør man virkelig ikke tage hensyn til, at alle forældreforhold ikke er ens ?
    Det koster ingenting !
    Skal homoseksualitet forbydes ?

    Ang. partier: Her nogle tidligere DF citater:


    profilbillede
  • #4   2. okt 2022 TV2/Ritzau:
    "- Det handler derfor ikke om at gøre bestemte ord eller vendinger forbudte, skriver hun.
    I stedet skal vejledningen sikre, at de borgere, som eksempelvis er en del af LGBT+-miljøet, der henvender sig til kommunen, føler sig som en del af fællesskabet."

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-10-02-kobenhavn-vil-inkludere-lgbt-personer-bedre-med-ny-sprogpolitik


  • #5   2. okt 2022 Jeg brækker mig smiley

  • #6   2. okt 2022 Agent A38
    Jeg vil til hver en tid påstå, at der findes 2 køn, mænd og kvinder, hvordan de vil leve dere liv er helt op til dem, men lige i øjeblikket så skal alt omkring dem der vil anderledes end Far og Mor være utilfreds med deres liv.???


  • #7   5. okt 2022 Den stokkonservative Berlingske burde undskylde artiklen, der totalt fordrejede budskabet fra Københavns kommune.
    Pressenævnet burde forlange et dementi.
    Tolerance og accept af vore forskelligheder er en styrkelse af vores demokrati, håber, andre kommuner følger trop.
    Kun DF stemte imod homoseksuelles ret til adoption og ægteskab.
    Flertallet af ungdommen ønsker ikke en tilbagevending til feudalsamfundet og talibanske tilstande i min optik, tydeligst at se i klimadebatten, men osse i forhold til fremmedpolitik og LBGT-bevægelsen - i min optik.


Kommentér på:
Mor og far ude

Annonce