De dumme politiker. {{forumTopicSubject}}
Ja med tanken om hvordan vi kan sende folk til månen og sende folk ned på det dybeste sted på jorden og ligeså at folk kan gå til det højeste sted på jorden - tænker jeg på hvordan de dumme politiker kan få folk til at føle sig IT-retarderet når vi taler om det nye mit-id og i det øjeblik folk ikke enten ejer et pas eller ikke kommer på borgerservice slår det helt klik og 900.000 dansker kan ikke tage fejl og det at skulle lave et nyt id altså et mit-id burde en dansker med en IQ på bare 1,0 ku lave i eget hjem og tænker på om de politiker er ligeså klodset som sådan betonrør - altså hvis folk ikke kan løfte det.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
du har da et dansk pas som jeg ser. Så kan jeg også kalde mig udlænding da min oldemor var fra Polen.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Han fik en VIP behandling fordi han var en neger som var vant til at løbe fra løverne.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 344 Svar: 2.151
Men der har været meget vrøvl med det mit id, særlig når man ikke havde pas.
Min svoger som er Tysker var også ærke sur, For han har også haft mange genvordigheder med systemet.
Særlig engang hvor skat ville snakke med ham, hvor de så måtte indrømme at han ingen fejl havde lavet.
Så på grund af det ville han så gerne have de penge tilbage som de havde trukket fra ham i den tid han havde boet i Danmark i kirkeskat, for han havde aldrig meldt sig ind.
Det kunne godt få et smil frem da han kom hjem.
dec 2014
Selvom man ikke er tilmeldt en kirke, så betaler man til kirken på en eller anden måde, via den måde skat er indrettet på. Kirken får et beløb hvert år som kommer fra borgere via skatten. Så de penge kan han se langt efter. Det sker aldrig.
apr 2019
I gennemsnit betaler man 0,88 procent af ens indkomst i kirkeskat. Beløbet for kirkeskatten varierer de enkelte sognes budgetter, som oftest aflægges af den lokale provst.
Og jeg skrev jo han fik pengene, så igen har du ikke ret.
dec 2014
Så det er noget forvrøvlet sludder med en tysker
apr 2019
https://skat.dk/skat.aspx?oid=1901300
Men de lyver vel også.
apr 2019
Aldrig har vi haft så mange kontroller og regler som ikke virker på grund af IT idioter som mener alt kan laves med et rigtig IT system, og hver gang laver de mere ventetid og så roser politikere Danmark for deres SYSTEMFEJL startet allerede med Amanda,
Tænk at vi for få år siden kunne gå på kommunen for at søge om diverse ting, nu skal vi først bøvle med Mit ID, så finde den rigtige side på det rodede Borger.dk så kan man være heldig, at få en tid om 14 dg.
Hvad har vi lært af fejlindkøb af systemer, i mine øjne intet.
Intet under at Britta Nielsen kunne snyde sig til millioner,
https://www.dr.dk/nyheder/penge/video-se-hele-dokumentaren-advokaternes-tag-selv-bord-her
dec 2014
Selvom jeg er programmør, har jeg aldrig været rodet ind i noget - programmører laver fejl, det er ikke altid man kan tage forbehold for folks tåbelige handlinger når de bruger ens system.
Det mest markante bommeter er da man lavede et nyt system til jobcenter, her kunne systemet ikke gemme oplysninger, så sagsbehandler måtter indskrive folk og printe det ud.
Polsag
hos politi systemet som ikke kunne opdatere via web. så når der kom en anmeldelse via net, så skulle man indskrive det i deres interne system. Det her er nok det værste eksempel, da en politi kommissær ved et udviklings møde sagde at han gerne så en funktion som han anså som nødvendig. Udviklere advare om at så ville systemet gå ned, men han hold fast i sin overbevisning - og vil de ikke implementer det så skulle de nok finde andre der vil . OK - han fik sin vilje, og hele lortet gik ned - det kan måske bedre forklares at en database har en unik nøgleord, men han vil have 2 - Den går bare ikke, for så kan der være at 2 kan have samme identitet.
Proask
Arbejdsskadestyrelsens sagsbehandlingssystem blev påbegyndt i 2008, men kom aldrig til at fungere tilfredsstillende. Skrottet i 2014.
osv.....
Hvad kan den mulige årsag være?
Når man udvikler software så har man en kontrolgruppe som tester en beta version, for evt. fejl eller den måde at en bruger - bruger systemet.
Hvad er løsningen?
At man kører det gamle system simultant. Når det nye system køre som det skal så sætter man det gamle system på "SNOOSE" Det hviler. Sker der så noget med det nye system på en eller anden måde så kan det aktivere det gamle system. Det er ren logik. Det gamle system sammenholder så de nye oplysninger med det nye.
Danmark vælter rundt i IT skandaler.
Hvis man ser det i kontekst om at man verden over, anser Danmark som det mest digitaliseret land i verden - Men nu læser de jo heller ikke Dansk derude, og se alle de skandaler der har været.
dec 2014
apr 2019
Bare se din viden om skat, du ved det med kirker og menighedsråd m.m.
dec 2014
apr 2019
Du aner intet om virkeligheden, men det er jo ikke første gang.
Læste du mit link med hensyn til tilbagebetaling af kirkeskat.?
Der er noget der hedder kirkeskat i alle andre sogne end der hvor du bor.
Jeg kender da flere der er gift med en udlænding, og deres ægtefæller bliver da ikke tilmeldt folkekirken.
Du ved godt at der i Danmark er mange trosretninger?
De betaler skat dog ikke kirkeskat.
dec 2014
Alle som er født i Danmark er generelt tilmeldt folkekirken hvis de bliver døbt her i Danmark. det kan du ikke lave om på. Personlig er jeg frameldt folkekirken - men man man ikke undgå at betale til det skrammel over finansloven. Så jo, du kan ikke undgå at betale til kirken.
apr 2019
Der har altid været andre regler for de kongelige så den springer jeg over.
Og vrøvlet med Mit ID er ikke kun udlændinge, for det er helt det samme for min svigerinde der er dansk men aldrig har haft pas.
Men det er jo systemet der ikke kan arbejde så hurtigt fordi der absolut skal trækkes mere og mere IT ned over hovedet på borgerne.
apr 2019
Hvem ejer kirkerne?
Hidtil har kirkerne været selvejende institutioner, og de demokratisk valgte menighedsrådsmedlemmer har blandt andet stået for vedligeholdelse. Men med behovet for at registrere fysiske personer som ejere, er det altså menighedsrådsmedlemmerne, der registreres som ejere af landets kirker.5. dec. 2017
Og ja i Danmark betaler vi skat til samfundet også selv om vi ikke bruger det.
Jeg har aldrig været i fængsel, men betaler til det alligevel,
Men der betales kirkeskat, hvilket du kan læse i flere af mine indlæg, og det er ikke mig der har fundet på det, men folketinget i sin tid.
dec 2014
Jeg skriver at man automatisk bliver tilmeldt folkekirken når man bliver døbt i Danmark.
apr 2019
Men nu findes der jo masser der ikke bliver døbt. Men alle bliver navngivet og det er noget andet.
dec 2014
Der er nemlig en grænse for hvor længe man kan trække en med navngivning, Ellers finder kommunen på et navn som Bullshit. Hansen.
apr 2019
Et barn skal registreres senest 14 hverdage efter fødslen. Ved fødsel på hospital sørger jordemoderen for personnummer og registrering. Ved hjemmefødsel skal forældrene anmelde fødslen. Anmeldelsen skal sendes til morens bopælssogn eller i Sønderjylland til kommunen.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 88 Emner: 354 Svar: 3.897
Der er brugt en hullens masse penge på systemer igennem mange år. Hvor alt for mange systemer ikke virker, OG, ikke kan fungere sammen.
Man fortalte hvor fantatisk og enkelt alt ville kunne gøres, hvor meget der kunne spares, både i tid, penge, og lønninger.
Resultatet har vist sig lige modsat.
Klager fra diverse brugere, såsom hospitaler, politi og videre, blev totalt afvist, og iøvrigt ikke set godt på, hvis nogle klagede.
Vi taler jo ikke kun om mange millioner i tabt af vores penge, men miliarder af kroner efterhånden.
dec 2014
De dumme politiker.