{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Våbenaktier {{forumTopicSubject}}

Hvis man som land følger op på kravet om 2% af BNP så ville det være tid til at tænke i våbenaktier, Vi ser nok ikke Danmark følge op til 2% men måske nogle milliarder og samme med de lande som er medlem af Nato.

Siden 9/11 er de steget enormt og med det seneste udspil med Clinton er det eksploderet fordi man troede(dumme amerikanere) at hun ville forbyde våben så folk stormede våbenbutikker og købte ind i stor stil.

Ingen investeringsforeninger her i Danmark vil røre ved våben aktier, men så er der andre muligheder at sætte sine penge i dem via udlandet.

Jeg har før brændt fingrene på aktier som Vestas som var noget af en gummibold op og ned og så videre - total uberegnelig så ud med dem på det bedste tidspunkt.

Så hellere investerer i aktier som stort set er idiot sikker som våben aktier for der bliver ikke mindre krige i verden - det skal Usa nok sørge for - med alle de våben producenter de har, samt at våben er indbefattet i den amerikanske forfatning så selv idioter og sindssyge kan få et våben og det var netop Clinton's pointe om mere kontrol og baggrunds check så man havde nogenlunde kontrol hvor de havner - den baggrunds tjek giver den sikkerhed?

Nej......

Man kan lave et våbenskab og aftale at kriminelle rydder det på et aftalt tidspunkt og så har man jo ikke kontrol hvor de havner så den ide er som en prut i et badekar.

Mine våben er i Israel, og det eneste våben(Glock27) jeg har i Danmark er i våbenskabet hos den lokale våben klub.

På trods af at Danmark har en streng våbenlov så har der indtil dato været 21 skyderier i Danmark, set ud fra vores befolkningstal så er det langt over hvad der sker i Nogle amerikanske stater. hvis man sætter befolkningstallet op mod tallet af befolkning i en stat i USA.

Så ude i verden så kunne man se Danmark som skydegal, og det føre jo også hen på vores deltagelse i idiotiske missioner i Mellemøsten som mere og mere undergraver vores ry for at være defensiv til at være aktiv. Vi elsker at bombe, skyde, bruge droner og jeg er ikke sikker på at befolkningen som fanget er enig i vores intentioner om at gøre en fuck'en forskel som jeg mener er det mest forhadte ord i min verden.

Donald Trump vil hellere bruge penge indenrigs og neddrosle Usa'S aktioner i udlandet, men lad os nu se når våben lobbyen begynder at bide ham i røven så kommer der nok andre nosser på bordet sådan lidt guitar forhandling. Som herhjemme at man giver los af sine kerneværdier som politiker hvis man kan opnå andre mål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Våbenaktier
  • #2   12. nov 2016 i forsætter bare den meningsløse kamp mod jordens største våben lobby...

  • #4   12. nov 2016 Om jeg investerer eller ej gør ingen forskel, kig på køkkenknive så er der mere end 30 % som dræbes - det kan man da ikke laste dem som laver køkken udstyr for-

    Eller skal vi tilbage til den her?



    profilbillede
  • #5   12. nov 2016 Den gør nas at få i knolden

    Stenøksehoved verificeret af Møntergården Odense som jeg fandt på en strand for 50 år siden.


  • #7   12. nov 2016 Hvis folk vil slå hinanden ihjel, så finder de en måde at gøre det på... skydevåben eller ej. smiley

  • #8   12. nov 2016 en meningsløs kamp, hvordan vil du lukke hele verdens våbens industri?

    1. Boing
    2. BAE Systems
    3. General Dynamics
    4. Raytheon
    5. Northrop Grumman
    6. EADS
    7. Finmeccanica
    8. L-3 Communications
    9. United Technologies

    god fornøjelse...


  • #9   12. nov 2016 Yes Fister

    Folk kan dræbe bare med hænderne - hvordan forbyder man så lige brugen af hænder?

    Køkkenknive
    en stang
    en snor
    en ledning
    ståltråd
    osv...

    Der er masser muligheder at aflive folk på, våben har den fordel at det kan affyres på afstand og dermed minimere chancen for at blive dræbt.

    Jeg i min fortid var glad for at være på afstand omkring 1000 meter og så rense ud i problemer. Men ikke alle er så heldige, men modparten kan så også have finskytter så er det shit - men er man godt kamufleret så har fjenden ikke en chance.


  • #10   12. nov 2016 ps...og så har jeg ikke engang taget Kina med som er 3 største våben producent...Korea, Israel osv..... her er tale om tusinde - håbløs kamp at stikke en blomst i løbet og tro at så bliver alt godt....

  • #13   12. nov 2016 Det er ikke våbenet der er farligt.
    Det er Idioten der bruger det til noget forkert, der er farlig...


  • #14   12. nov 2016 Alis

    Jeg rendte faktisk ikke med plastik revolver rundt i min barndom og legede røver og soldater - for i min optik dengang gav det ingen mening - her var andre ting at lave som biler med sejl så man kunne suse med 20 km i timen rundt i området mellem Nr. Åby og Uby....


  • #15   12. nov 2016 ja fister

    Kig ud af boksen....


  • #17   12. nov 2016 Præcis Alis... Vi skal gå efter manden. Ikke hans mordvåben, som kan være alt imellem en plastpose og en 18 tons lastbil. smiley

    Hvis vi tænker tilbage til 90'erne, så husker vi alle sammen Peter Lundin...
    Han kvalte sine ofre med de bare næver. Blandt andet hans egen mor ???
    Senere dræbte han sin danske kæreste og hendes ( vist nok ) 2 børn. Derefter skar han dem i små stykker, puttede dem i sorte affaldssække og smed dem ud med husholdningsaffaldet.... Det eneste "våben" der på noget tidspunkt var i nærheden af denne utroligt forfærdelige mordsag, var en ganske almindelig skarp køkkenkniv som vi alle har liggende i køkkenskuffen... smiley

    Selvfølgelig skal en mand som Peter Lundin ikke have lov til at eje et skydevåben, men det havde formentlig ikke ændret en skid for hans fire ofre... smiley

    Og så lige en ting, nu vi snakker om nyt navn i en anden tråd...
    Hva' hedder Peter Lundin nu ? Og er det i orden at han kan få et nyt navn og dermed prøve at "smutte" fra hans noget uheldige fortid ? smiley


  • #19   12. nov 2016 Våbenaktiernes fald har, som sådan, ikke noget med Trump at gøre.
    Stort set ALLE aktier faldt efter det "uheldige" amerikanske valg.
    Amerikanske våbenaktier falder når der har været et massemord i USA - og stiger igen efterhånden som medierne ikke gider skrive om det mere.... smiley


  • #21   12. nov 2016 Jammen hvorfor så.... Han er da ikke imod våben ?? smiley

  • #23   12. nov 2016 LOL smiley

    Så amerikanerene føler sig mere "sikre" efter at Trump er blevet valgt som præsident... ??? Hahaaa !!! Det var liggot satans... smiley smiley


  • #26   13. nov 2016 Annella

    Det er heller ikke med min fulde forståelse for hvad våbenfabrikker står inde for men som investering må jeg se lidt bort fra det. Jeg har det helt fint med hvis man kunne som man var i 60'erne med love og ikke krig men virkeligheden er der og et eller andet sted er jeg nød til at sikre mine penge for at sætte dem i banken er ikke en god ide hvis man er i Jyske bank som vil fedte den negative rente af på forbrugeren - så det giver ingen mening at have dem der og under madrassen er total dum ide og en ret usikker måde at håndterer kontanter.

    Jeg har altid haft den mening at det ikke er våbnet der dræber men mennesker som bruger våbnet. Det er en beslutning enten hos den enkelte eller fra en højere instans.

    Jeg føler mig tryg i Danmark, Jeg føler mig tryg i Portugal, jeg føler mig tryg i Italien, Jeg føler mig tryg i Tyskland, De eneste lande jeg ikke føler tryghed er Sverige og England.

    Så er der så en del lande i Mellemøsten jeg også føler mig tryg, bare men ikke lige render rundt med det danske flag på sin læderjakke, hvis nogen spørger der så er jeg grønlænder for de er absolut ikke med nogen steder og ikke ret kendt i Mellemøsten smiley


  • #28   16. nov 2016 Annella

    ja...som en klog kineser sagde engang: Rejsen begynder altid med det første skridt.


  • #30   16. nov 2016 Alis

    Kan du huske Iran/skandalen (Contra) hvor staten fik et overskud af våbensalg som ikke må figurere på budgettet?

    Man finansierede il Contras i Nicaragua, Så det var i første omgang statskassen som finansierede Iran med våben for at få frigivet nogle gidsler


  • #32   16. nov 2016 Alis...

    Vi lever i en gennem kapitalistisk verden. Det kommer aldrig til at ske så længe nogen kan tjene penge på at fremstille og handle med våben... smiley


  • #33   16. nov 2016 Alis

    det var under Ronald Reagan administratoren

    Hvor Oliver North tog skylden for hele sagen...som senere frifundet...


  • #34   16. nov 2016 Netop Fister

    Der er så mange penge og så meget prestige til.

    Øh...Alis

    Staten er dig og mig, så uanset hvordan man vender det så ender sorteper altid hos borgerne på den ene eller anden måde.

    Vi kan tage som jeg mener er en skandale de nye fly som man vil købe - allerede er reservedele ved at udgå af produktion - eh? Man er allerede begyndt at stjæle reservedele fra produktionen, så er vi derhen til en ny IC4 skandale- køber man 10 fly så er man sikker på at 2 kan flyve, hvis det er normen så skal man trække sig for at købe den type.


  • #35   16. nov 2016 Ja, Polysl... smiley

    Læste også lige at det danske flyvevåben vil til at hamstre reservedele til nogle fly de endnu ikke ved om de overhovedet nogensinde får leveret.... smiley smiley

    I GUDER !! Hvor dumme og naive har danske politikere lov til at være ??? smiley


Kommentér på:
Våbenaktier

Annonce