{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
114 visninger | Oprettet:

Ud af EU? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ikke særlig stærk i Politik, men der er kræfter som syntes at vi skal ud af EU - Jeg kan så ikke gennemskue hvad det kommer til at betyde politisk og for landet. En ting er jeg dog sikker på, og det er at vi får en permanent grænsekontrol. Det giver bedre muligheder at kunne afvise alle flygtninge.

Jeg er ikke begejstret for EU, som jeg mener ville kunne udvikle sig som en stormagt, og EU lande bare er landsbyer. Og nu hvor vi skal tage stilling til at afskaffe et forbehold, som betyder at afgive mere magt til EU. På et eller andet tidspunkt skal man sætte hælende i, og bremse den udvikling.

Jeg kan ikke lide at man skal målrette hjemlige beslutninger i folketinget med EU bestemmelser.

Så er der nogen der siger: jo men når du kommer med danske nummerplader til en grænse så bliver du stoppet - ja - men man kan jo bare tage flyet og leje en bil i udlandet, så kan man uden besvær tonse rundt i EU lande.

Andre siger: Det går ud over samhandel - mener jeg ikke, vi kunne godt have samhandel endda før EF, så det er bare et spørgsmål om at vores varer er vigtig for andre lande.

Kommentarer på:  Ud af EU?
  • #1   13. maj Hvis Danmark forlader Unionen, kan vi forvente samme kaos, som i England efter Brexit.

Og en permanent grænsekontrol ved Danmarks grænser, selv hvis Danmark forlader EU, er ren utopi, England HAR grænsekontrol og det forhindrer ikke den permanente og sadig stigende illegale indvandring.

• #2   13. maj Annella

Nu sejler flygtninge ikke til Danmark, men over kanalen fra Freakrig, så en vis kontrol vil vi have, i følge konvention kan vi afvise flygtninge som kommer fra sikre lande. Desværre har vi folk med en ært mellem ørerne ved grænsen, som inviterer dem ind i Danmark.

• #3   13. maj Jeg tror ikke flygtninge stopper fordi vi er udenfor EU.

• #4   13. maj Jeg ved sku ikke hvad jeg skal sige - dog vil jeg ikke bryde mig om at EU skal bestemme hvad Danmark skal og ikke skal og igen er der gode ting i EU - men der er også dårlige.

• #5   13. maj Der er virkelig mange ting jeg ikke bryder mig om efter vi fik Unionen lavet i stedet for EF,
    men nu tror jeg vi ville få det meget besværligt, hvis vi totalt blev udmeldt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 65 Svar: 698
    #6   13. maj Brexit kaos som vi har set vil kun være en bagatel i forhold hvad Danmark vil opleve fordi vi med vores størrelse ikke kan betinge bedre forhold eller priser til vores 5 million købere.

Jeg ser ikke lukkede grænse som en ulempe, vores problem er at vi i Danmark ikke er selv forsynende. stik modsat til hvad andre mener. Pludseligt vil vi stå alene når priser på mediciner skal forhandle, vi kommer pga. vores størrelse bagerst i køen når fiske kvoter skal fordeles, og så lige titusender af ting mere.

Det der med at musen siger til elefanten, puuha som vi gynger er bare en vits smiley

Kommentér på:
Ud af EU?

x