{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Ud af EU? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ikke særlig stærk i Politik, men der er kræfter som syntes at vi skal ud af EU - Jeg kan så ikke gennemskue hvad det kommer til at betyde politisk og for landet. En ting er jeg dog sikker på, og det er at vi får en permanent grænsekontrol. Det giver bedre muligheder at kunne afvise alle flygtninge.

Jeg er ikke begejstret for EU, som jeg mener ville kunne udvikle sig som en stormagt, og EU lande bare er landsbyer. Og nu hvor vi skal tage stilling til at afskaffe et forbehold, som betyder at afgive mere magt til EU. På et eller andet tidspunkt skal man sætte hælende i, og bremse den udvikling.

Jeg kan ikke lide at man skal målrette hjemlige beslutninger i folketinget med EU bestemmelser.

Så er der nogen der siger: jo men når du kommer med danske nummerplader til en grænse så bliver du stoppet - ja - men man kan jo bare tage flyet og leje en bil i udlandet, så kan man uden besvær tonse rundt i EU lande.

Andre siger: Det går ud over samhandel - mener jeg ikke, vi kunne godt have samhandel endda før EF, så det er bare et spørgsmål om at vores varer er vigtig for andre lande.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ud af EU?
  • #2   13. maj 2022 Annella

    Nu sejler flygtninge ikke til Danmark, men over kanalen fra Freakrig, så en vis kontrol vil vi have, i følge konvention kan vi afvise flygtninge som kommer fra sikre lande. Desværre har vi folk med en ært mellem ørerne ved grænsen, som inviterer dem ind i Danmark.


  • #3   13. maj 2022 Jeg tror ikke flygtninge stopper fordi vi er udenfor EU.

  • #4   13. maj 2022 Jeg ved sku ikke hvad jeg skal sige - dog vil jeg ikke bryde mig om at EU skal bestemme hvad Danmark skal og ikke skal og igen er der gode ting i EU - men der er også dårlige.

  • #5   13. maj 2022 Der er virkelig mange ting jeg ikke bryder mig om efter vi fik Unionen lavet i stedet for EF,
    men nu tror jeg vi ville få det meget besværligt, hvis vi totalt blev udmeldt.


  • #7   31. maj 2022 Ikke mere EU til mig, jeg er død træt af EU, de skal have begrænset indflydelse på DK.

  • #8   31. maj 2022 Jetset

    Jeg tror desværre at stemmerne lander på et JA. Så vi kan få danske soldater hjem i en sort sæk - fra konflikt områder og borgerkrige, som Danmark i mange år har holdt sig ude af - lige på nær Iraq og Afghanistan og Syrien hvor man kastede en masse bomber lige ned i knolden på folk.


  • #9   1. jun 2022 Det er ikke andet end en panikløsning hvis man stemmer ja.

    Konsekvenser vil blive store.

    Vi skal betale 18 milliarder til Nato hvert år.

    Vi skal betale til en masse krudt og kugler, ved fælles indkøb i EU.

    Folketinget skal bestemme hvilke krige vi skal deltage i, udsende soldater til, dyrt maskineri osv.
    DE, vores politikkere vil da altid sige ja, for de vil ikke stå alene, 'ude i kulden'. Hulk, Hulk, mod deres venner i EU.

    Det vil være enorme beløb som det koster.

    Det er frygtelig trist omkring Ukraine, ingen tvivl. Men ro på, det stopper snart.






    Det er fuldstændigt latterligt.



  • #11   1. jun 2022 De 18 milliarder blev nævnt i nyhederne.

    At krigen i Ukraine ikke vil vare længe, er på mit eget ansvar, men set udfra hvad der sker, samt at ræsonere over tingene, så må det logisk set være sådan.


  • #12   1. jun 2022 Cyber kriminalitet har intet med forsvar politik at gøre, det er bare noget blår de stikker i øjnene på folk. Det er rent militær. Danske soldater kan blive sent til Ulla Bulla land og kæmper for noget de fatter hat af. Vi har et godt samarbejde med USA og andre lande omkring IT sikkerhed - så det er bare noget forvrøvlet sludder at bruge det som argument.

    Mette Fupski sagde fra starten at ophævelse af forbehold ikke betyder at man kan sende danske jenser ned i brændpunkter, det er så blevet kraftig revideres hos regeringen som prøver at glatte det ud med et strygejern. Dog kan kan sige nej - men kender man alle de krigsgale i regeringen så skal de nok få en masse sorte sække hjem.


  • #14   1. jun 2022 Udover det, så har vi jo et samarbejde på de vigtige områder.

    Det er kun få måneder siden at Mette F, sagde at det var INGEN problemer var med vores forbehold, netop fordi vi jo alligevel samarbejdede på alle områder.

    Kun grundet krigen i Ukraine er altid pludselig vendt om. Tænk!

    Men hvad er vendt? Vi arbejder stadig tæt sammen med EU, på udlændigeområdet, på cyperområdet. Alt det omkring pirater, har ingen indflydelse på noget.

    Ved et ja, giver vi kun politikkerne mere magt til at bruge en hulles masse penge, samt deres prestige til at 'være med ved bordet', som de så inderligt ønsker.


  • #15   1. jun 2022 jojo

    Så du mener at EU er bedre til at sikre sig omkring IT? Kan du så forklare hvordan man kan hacke sig ind i Bruxelles hvis vores samarbejde kan betyde mere sikkerhed? Jeg har arbejdet med IT i mere end 30 år så jeg kender markedet. Jeg har selv i 80'erne været inde på kommuners computere, som var total latterlig sikret. Man lavede dengang en simpel algoritme som kørte indtil man kom ind. Dengang kørte man terminal.


  • #17   1. jun 2022 jojo

    Jeg mener stadig det er en gang pølsevrøvl at man får mere IT sikkerhed ved at afskaffe forsvar forbeholdet.


  • #19   1. jun 2022 Vermund er en dejlig tøs

  • #21   1. jun 2022 Hun er sgu en tør sild.

  • #23   1. jun 2022 Jeg er sku spændt på hvordan generalerne i den nye EU-hær og generalerne i NATO skal ku samarbejde og tænker at det er 2 forskellige ting da NATO jo er en forsvarspragt og en EU-hær jo skal stå model til Napoleon - Tyske Rigskansler - Italiensk diktator II Duce og der står mange i den kø og jeg har faktisk hørt at spøgelserne i ulveskansen fester her i nat.

  • #24   2. jun 2022 Når jeg ser problemet er jeg ikke helt sikker på, at vi er i samme land for
    Vi snakker her som om vi er en stormagt, men er i klar over, at vi bør se på vores evner til nu.


  • #25   2. jun 2022 Leon

    Generaler skal ikke samarbejde, da EU hær og Nato er 2 forskellige ting. Men nu bliver vi en angrebsmagt - vi takker for den store tilslutning til det - ik?


  • #27   2. jun 2022 jojo

    Hvordan kan en påstand være usand? det er da noget vrøvl rent logisk. En påstand er en subjektiv mening - usandt er at påstå at månen er lavet af ost. Ville ellers være et godt sted for en Diner.


  • #29   2. jun 2022 Jeg påstår ikke at jeg er klog, jeg har bare nogle subjektive meninger.

  • #30   2. jun 2022 Poly, det er du jo heller ikke, for du kan jo ikke debattere med os almindelige dødelige.



  • #31   2. jun 2022 Brok

    Tror ikke jeg er udødelig, så jeg er som alle andre- dog noget som mig selv.

    https://www.youtube.com/watch?v=T11Q7ALo3Jk


  • #33   2. jun 2022 Sikke en lorte video - kunne de ikke have hold den indendørs så man ikke forstyrres af blæsten?

  • #34   2. jun 2022 Poly de er nok ikke IT kyndige.

  • #35   2. jun 2022 Har ikke noget med IT at gøre men om sund fornuft.

  • #36   2. jun 2022 Poly, kan sund fornuft optage en vidio til Yuotube,

    ja jeg lærer daglig fra fessor Poly, du kan godt nok meget undtaget lære fra dig.


  • #37   2. jun 2022 Brok

    Sund fornuft er ikke en fysisk enhed som kan betjene et kamera - så din kommentar giver ingen mening.


  • #38   2. jun 2022 Ja ja det er rart at du fessor Poly, ved hvordan verden er skruet sammen, så derfor bruges du vel overalt som ekspert fordi du har set en PC.
    Du virker som TV2 eksperter der udtaler sig om fodbold fordi de som unge så en kamp i idrætsparken.

    Men jeg tror da ikke du lyver, men det ved jeg selv om jeg ikke skriver perfekt, men ser du efter så er min håndskrift smuk.


  • #39   2. jun 2022 Brok

    Nu har jeg aldrig påtegnet din stavning, og sætter pris på at du på en over ordentlig måde skriver på. Men derfor kan vi godt til tider være uenig. Jeg er ikke perfekt - er lettere ordblind. Et helvede i Folkeskolen som at sætte kommaer. Online er nemmere - har påpeger man ikke at man ikke sætter kommaer, ens måde at stave på - vi skal nok forstå hinanden.


  • #40   2. jun 2022 ÅH Polysl der skal nok opstå en general-konflikt smiley

  • #41   2. jun 2022 Brok S taler som en stormagt og du fik mit smil frem især når jeg tænker i fred og ro smiley

  • #42   2. jun 2022 Bare rolig UD af EU som tråden startede med kunne nok godt blive virkelighed, men det ville nok være de andre der smed os ud fordi vi altid ved bedst.


  • #43   2. jun 2022 Brok S gør de fleste ikke det - altså ved bedst selv smiley

  • #44   2. jun 2022 Det er total usmageligt, at udskrive afstemning om forsvarsforbeholdet, når der er en krig, selvfølgelig blev det et JA, den var selvskreven på folks følelser.

    Og stemmeprocenten var kun på nogen og 60, jeg synes at mangle nogle ord.


  • #45   2. jun 2022 Jetset jeg er helt enig - men sådan er det med politiker og de ejer ikke moral.

  • #47   3. jun 2022 Jamen, Jojo, der er sandelig forskel på følelser, der findes flere forskellige slags følelser, du kan da ikke komme udenom, at krigen i Ukraine handler om ekstrem store følelser, hele verden vil hjælpe dem.

    Jeg stemmer på min overbevisning.

    Og nej, Jojo Danmark har altså ikke stemt med særlig høj valgdeltagelse, 65,8%, det er ikke normen, valgdeltagelse traditionen tro ligger på 85-90%.


  • #48   3. jun 2022 Jojo som Jetset skriver var valgdeltagelsen ikke ret høj i forhold til andre valg smiley

  • #49   3. jun 2022 Jeg er helt enig i Jetset #44+ 47

    Hvilket jeg også selv har nævnt tidligere. Det er en panik reaktion som er sket grundet krigen i Ukraine.

    Det er også en manipulation fra politikkernes side, som gerne vil ha' et tættere forhold til EU.
    Ikke mindst at nogle af dem føler sig ydmyget ved at blive sat uden for døren når der tales om ting som gik mod vores forbehold.





  • #51   3. jun 2022 jojo nu er det jo snart længesiden vi har haft sådan valg - meeeeeeeen syntes at huske at NEJ sidens sejre har der aldrig været tvivl om smiley

  • #52   3. jun 2022 Helt ærlig jeg ser altså ikke det der for imod EU, Vi er i EU og kommer ikke ud igen.

  • #55   4. jun 2022 Annella, ja men jeg tror ikke vi kan klare os selv efter så mange år indenfor.


  • #57   4. jun 2022 Ja Annella, vi fik et barn som vi valgte til i 72-73 og det er forbudt ved lov, at aflive
    børnene selv om nogle skejer ud. Lidt pisk og gulerod måske, hvis ikke guleroden
    hører ind under den grønne omstilling.


  • #58   4. jun 2022 Er der en som kan vise mig et EU eller traktatvalg hvor Ja eller Nej siden fik mere end 51% af stemmerne. Jr. jojo

    Er det dit svar på #47 ??


  • #59   4. jun 2022 Brok der var da allerede fri abort i 1973

  • #61   5. jun 2022 Jeg vil godt sige at i disse tider må jeg medgive at jeg mener at Jojo har ret sammen er vi stærkere.

Kommentér på:
Ud af EU?

Annonce