{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

EU galimatias igen igen {{forumTopicSubject}}

11.900 studerende fra EU-lande modtager dansk SU

“Over 10 år har der været en eksplosiv stigning i antallet af udenlandske studerende, som modtager dansk SU, fordi de er registreret som vandrende arbejdstagere. En del misbruges som billig arbejdskraft.

Tallet, som har været støt stigende de sidste ti år, er det hidtil højeste. Sidste år var tallet 11.500, mens det tilbage i 2010 kun var 300.

Den nærmest eksplosive stigning skyldes en EU-dom fra 2013, som fastslog, at studerende, der arbejder mindst 10 timer om ugen, er såkaldte vandrende arbejdstagere. Derfor har de adgang til danske velfærdsydelser som for eksempel SU.“

https://arbejderen.dk/indland/11900-studerende-fra-eu-lande-modtager-dansk-su

Der er sku da ikke noget at sige til at vore unge mennesker ikke kan finde arbejde.

Igen et lortedirektiv fra EU der i lighed med fuld ret til børnepenge for især østeuropæiske arbejdere er med til at dræne statskassen.
Hvornår vågner folk op og stemmer os ud af den union inden de overtager styringen fuldstændig ?

Den forrige regering ville have et loft over antallet af udenlandske studerende, men det er åbenbart gået i glemmebogen.

Hvad mener i andre om den sag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU galimatias igen igen
  • #3   28. sep 2020 Der er faktisk flere danskere som studerer medicin i Polen, enten med SU fra Danmark eller ansøge om SU i Landet.

    Det største problem er at unge fra udlandet også har adgang til SU lån som de ikke gider betale tilbage og så sidder Danmark med en bet.

    Så SU går begge veje og som sådan ikke odiøst.

    Det som er galt er at man kan tage børnepenge med til Polen - reglen skulle være at der kun kan udbetales børnepenge så længe de opholder sig i Danmark.


  • #4   28. sep 2020 Ja EU er deres egen værste fjende og nu ser jeg så at EU studerende lever højt på dansk SU og det kunne være sjovt at se hvordan de andre EU lande vil reager hvis de skulle udbetale de samme penge.

  • #5   28. sep 2020 Leon

    udlændinge tager ikke dansk su med til andre lande, så de skal ergo leve af deres su under danske forhold i Danmark - så det er vist ikke en guldgrube.

    Det er også derfor at det til tider går galt for danskere som med børn finder ud at de vil studere og forgælder sig helt op til tagspærret.


  • #6   28. sep 2020 Polysl du læser ikke det jeg skriver smiley

  • #7   2. okt 2020 Jeg synes, det er svært at overskue EU - og hele Øst benytter DK og vores gode ydelser, uden betingelser, de kan for en kort stund rejse til DK og modtage for bagefter at rejse hjem til eget land og stadig modtage gode ydelser, det er den rene fallit, som jeg ser det.

    Vi skulle måske gøre som Briterne, melde os ud af EU ??


Kommentér på:
EU galimatias igen igen

Annonce