{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

Naturgas og min bare røv. {{forumTopicSubject}}

Ja hvis jeg sku bestemme over om vi skulle modtage naturgas fra Rusland vil det blive til et rungende NEJ og vi mennesker kan hurtigt blive kreative hvis den skulle mangle og det er vel ikke svært at tænke i at der var et liv før naturgassen og andet land bør ikke ku bruge det eller andet som et middel til at presse nogen til noget.
Jeg husker at havde hørt om hvordan biler under anden verdenskrig ku køre på brændsel - da ikke alle ku få benzin.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Naturgas og min bare røv.
  • #1   7. mar 2022 Nu kan et gaskomfur ikke bygges om til en bil der køre på kul. Så der vil være mange tusinde i KBH og andre steder, skal ud og købe nye komfurer. Tyra feltet er først klar i 2023 pga. modernisering. Hvis de stadig vil bruge gas er det på flasker - hvor vi de placerer dem?

Flaskerne kan placeret udenfor og en lang slange, flaskerne skal sikres i et skur - så det vil nok være billigere at købe et el komfur. Men det bedste mad laves på et gaskomfur. Man ser ikke en restaurant med en elkomfur.

• #3   7. mar 2022 Polysl jeg kan godt forstå det du skriver men vi skal jo ikke tænke anderledes når Putin for tudefjæs.

• #4   7. mar 2022 Alis C i krig og kærlighed findes ingen grænser - så ja den aftale må godt brydes.

• #6   7. mar 2022 Alis

Må man gerne konfiskerer alle aktiver fra russere i udlandet? deres penge, boligere, skibe?

• #8   7. mar 2022 Alis

Er enig - det er i min terminologi at beslaglægge privat ejendom ulovligt.. Om de er venner med Putin er da ligegyldig, så hele sagen bunder i at presse Putin gennem de rige. De er ikke deltagere i krigen - så det er en besynderlig måde at handle på.

• #10   7. mar 2022 Leon

Nu skal man tænke på de konsekvenser der er - som Annella er inde på - ingen varme, intet internet ikke et komfur - det er de basale fornødenheder som fjernes hvis man gik efter din opfattelse. Ok - du kan tænde grillen ned i haven i frostvejr, ikke særligt rart. Ok du kan lave et bål som i Nak og Æd - men det er ikke tilladt der hvor du bor.

• #13   7. mar 2022 Annella

Nu er jeg ligeglad med Eu's forordninger, jeg mener det er forkert at indefryse folks aktiver som ikke har noget med krigen at gøre eller beslaglægge deres skibe. Agendaen er jo at lægge pres på Putin gennem de rige. Det er en beskidt måde at gøre det på.

• #15   7. mar 2022 Ja men alle ved at ting stiger når der kommer krig og som jeg skriver ku de fleste nok finde løsninger - men jeg kan forstå at i heller vil bøje jer for Putin end blive idesomme og kreative smiley

• #16   7. mar 2022 Leon

Du forstår slet ikke problematikken, mange har gasfyr, gaskomfurer osv.... hvad skal de gøre hvis man beslutter at lukke for gassen? flere er børne familier som ikke har råd til at skifte alt ud som nok vil koste omkring 100.000 kr. Det som er nødvendigt er at fjerne afgiften på gas for en periode - indtil krisen i Ukraine er afklaret.

Når folk med børn sidder i en bolig som er gas - at skulle være innovative??? hvordan fanden vil du gøre det? boliger tager skade af ikke at være opvarmet som svamp og mug, Folk blive syge, de kan ikke sidde som i en spejderlejr med et bål og lege spejder.

Det er nemt at være klog når man sidder med fjernvarme og et elkomfur.

Jeg kan godt huske da jeg var 5 år og kun havde en kakkelovn i hele huset, intet lokum andet et udhus, Intet varm vand. Det giver ligesom en forståelse for hvordan det vil være for mange hvis man lukker for gas hanerne.

Jeg gad ikke bruge udhuset, så jeg sked i baghaven og pissede - for udhuset lugtede af helvede til.

Min søster og mig sov på 1 sal - pisse koldt, men med tiden vænnede man sig til det da dynerne var tunge og varme. Tapetet hang en smule ned pga fugt. Kan huske det var et hjertetapet....

• #17   7. mar 2022 Når først vi ikke kan købe gær, så se hvor solidarisk vi er det har vi set før. Og jeg er ligeglad bare det ikke rammer mig.

• #18   7. mar 2022 brok

Hvad skal man med gær, når man kan købe Natron eller selvhævende mel?

• #19   7. mar 2022 Undskyld, hvis du ikke kan huske det, og du altvidende ekspert i alt.
    Selv hvad mine 3 russiske venner tænker og mener. Hil Hil Hil.

• #20   7. mar 2022 Brok

Jeg ser ikke problemer - men altid løsninger, det er forskellen mellem dig og mig.

• #21   7. mar 2022 At du store ekspert kan finde løsninger laver ikke om på historiske kendsgerninger.

Mine russiske venner kan stadig godt mene noget om Putin og, at du mener du ved bedre hvad er er og skal mene viser jo bare hvor klog du er.

• #22   7. mar 2022 brok

Og hvad siger dine russiske venner.?

• #23   7. mar 2022 Polysl da jeg som barn boede i Sankt Pouls gade i KBH var der kun en oliekamin/ovn til at opvarme hele lejligheden - dog var der wc og en gasvandsvarmer til det varme vand og det var ikke alle som havde sådan en det var luksus den gang og husker godt det lokkummer i gårdene dem var der mange af.

• #27   8. mar 2022 Annella

Jeg ved ikke hvor mange i EU som er afhængig af Russisk gas, men det vil helt klart få store konsekvenser for mange hvis Putin lukker af for EU.

• #29   8. mar 2022 Annella tak for grafen

Kan se at Tyskland ville være hård ramt - her skulle man nok have en udvej til andre gas kilder - hurtigt.

Kan se at Ukraine får deres gas fra EU, så her kan Putin ikke skrue på ventilerne. Men mange andre lande er dybt afhængig af russisk gas.

Som jeg har skrevet før er det en dyr omgang at omstille sig til anden energi kilde. Ingen kan vente på Tyra feltet som først åbner i 2023.

• #30   8. mar 2022 #22
    Ja hvad siger de? for det må jeg hellere spørge dig om, for uanset hvad vi andre siger kommer du jo nærmest som den store orakel, hver gang.

• #31   8. mar 2022 Annella der har jo været en tid før naturgassen og hvis ikke vi kan lave varm mad på et komfur - kan vi da spise den kold og jeg tror på at ordet "nøjsomhed" vil blive ret meget brugt de næste par år.

• #33   8. mar 2022 Leon #31

Spiser du kolde rå bøffer? kold suppe,

Før i tiden havde man træfyret komfur - men går man længere tilbage som til stenalderen så levede man at råt kød og hvad der ellers var. Der findes kraftværker som bruger gas, hvad med dem, når du ikke mere kan få din strøm? Nu virker din Wifi ikke mere tv, du sidder med stearinlys over det hele.

Du kan jo bruge grillen nede i gården og brænde din bøf af og varme suppen - som en løsning, men det er fandme noget bøvlet madlavning. Ingen boligforeninger tillader åben i som i Nak og ÆD - som jo nok kunne være en god løsning for beboere hvor man deler.

• #34   8. mar 2022 Polysl jeg ku jo spøger dig hvad du gjore før internettet jeg husker hvordan børn legede ude og ikke sad foran en pc og hvis vi sku til at lave mad på en form for grille eller andet - måtte det jo være sådan - vi ku jo stille det spørgsmål til alle de Ukrainer som står midt i den krig - tror du de regner med at de kan få varmt mad for tiden eller mon de kommer til at fryse - deres dagligdag er entret til et marridt på et splitsekund.

• #36   8. mar 2022 Annella atomkraften findes der stadigt og solenergi man kan købe en kuffert med solcelle der kan trække en kaffemaskine og der findes jo mange ting og jeg kan forstå at du ikke tror på at Europa kan klare sige uden den naturgas.

• #37   8. mar 2022 Jeg er af den mening at vi vil - hvis det er - komme hinanden ret meget mere ved - et større fællesskab vil komme grundet Putins storhedsvanvid.

• #38   8. mar 2022 Leon

Jeg tror ikke lige at folk i en krigssituation tænker på at lave kaffe, Danmark har ikke atomkraftværk, man har en masse skrammel med en vinge på som ødelægger udsigten. Man brandbeskatter folk som har solceller - som resultat fra energistyrelsen. Vi kan ikke have at folk er selvforsørgende - fyda føj - det kan man jo ikke beskatte. Tilskud fra staten for at være mere grøn led en stille død da elmålerne løb baglæns. Man må jo ikke være alt for meget økonomisk grøn i Danmark. Hykleriet er så tyk som en gammel grød,

• #39   8. mar 2022 Polysl jo jo da kaffe skal der til og det jeg prøver at sige er at vi nok skal finde løsningerne om så det skete i morgen.

Kommentér på:
Naturgas og min bare røv.

Annonce