{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Hvem husker de gamle dage. {{forumTopicSubject}}

Ja tænker nogen gange på hvordan vi i de gamle dage skulle have en radio + batterier + mad og vand + et sted som gav bare en smule beskyttelse i tilfælde af atomkrig.
Jeg syntes at sådan tiltag er mere vigtigt i dag og især grundet de storme som kun bliver være og være og hvordan mon folk vil reager hvis vi pludseligt stod uden strøm der jo i bund og grund styre det hele.


Kommentarer på:  Hvem husker de gamle dage.
  • #1   30. aug 2021 Danmark har ikke et tropisk klima, så hvis der kom en alvorlig storm, tyfon, så ville de være en sjældenhed. tror det var i 1966 der var en alvorlig storm som rev mere end 100 tage af.

    Så det vil ikke give mening at begynde at lave bunkere og lave et mad depot, som hele tiden skal holdes ajour, dvs. at man er nød til at bruge af forrådet så det ikke bliver for gammelt.

    I USA er det big business at lave bunkere som fås færdig - lige til at grave ned. Jeg så en udsendelse for år tilbage hvor der var en som havde bygget mere end 1000 kvm under sin grund som et beskyttelsesrum med mad depoter, senge, stue, kontrolrum, en kæmpe septi tank. Det må have kostet millioner af dollars.

    Så nej tak - til at gå i panik, verden går ikke under efter min overbevisning. Skulle det værste ske, så ville det bare være en tid med knaphed, indtil det hele er bygget op igen.

    Vigtige bygninger har en generator, eller man har solpaneler eller måske en vindmølle. Se vi er mere end heldige, end under den kolde krig da vi har teknikken til at overleve som man ikke havde dengang. Når strømme røg dengang så var fanden gal i laksegade.

    Ryddede engang op i min kælderrum og fandt en pakke spaghetti som udløb i 1987, prøvede at koge lidt af det, smagte fint. en smule melet i det - men absolut spiseligt. Man har også hørt om at dåsemad kan holde sig i årtier selvom der står 3 år fra dato.

    Jeg har et stort spisekammer i køkkenet, som bugner af dåsemad som flåede tomater, og tomatpasta, fordi jeg køber det på tilbud og så kan der gå år inden jeg skal slæbe på en masse dåser hjem. Grunden er at jeg hader at handle ind, Så jeg køber altid store partier når ting er på tilbud. Har lige købt 10 pakker Kærgården til 10 kr. stk. Hvor nogle fryses ned i en frostpose for at være helt sikker på at de er tætte.

    Nå det var lige et sidespor.


  • #2   30. aug 2021 Polysl ja sjovt at læse - men der skal vel ikke meget til før et solpanel ikke kan trække noget - du ved hvis flere celler er gået itu grundet sten eller andet og en radio vil nu være godt hvis det skulle ske - rent vand og ja hvem ved smiley

  • #3   30. aug 2021 En tyfon ville nok rive taget af vores gamle hus, men vi har da kælderen hvis det går helt galt smiley
    Strømafbrydelse giver ikke det store problem da vi har et velspækket camping sortiment og flere flasker gas på lager samt ikke mindst 4 m3 regnvand.
    Hvad mad angår ville vi ret hurtigt komme på skideren da vi sjældent har noget på lager, men kaffe og tobak har vi altid rigeligt af så det skal nok gå smiley smiley


  • #4   30. aug 2021 Cody N du får mig til at grine - men der findes jo ting som kan gøre vores gode liv ret meget besværligere og jeg har ikke røget siden 84 smiley

  • #5   31. aug 2021 Cody

    Smøger man man altid, og drikkevand? der er altid en å i nærheden, og med en trækvogn med 60 liter vand så er der nok til et stykke tid. Varme - tag en trøje på. Varm mad, en grill.

    Vi har efterhånden masser af muligheder i dag end for 100 år siden.

    Hvis man taler om et total kollaps af El så ville det være en katastrofe, ingen pension, intet fra det offentlige, puha ikke sjovt for halal parkernes beboere. Men de har jo får og geder på altanen og høns. Så man laver da bare et kæmpe bål nede foran og rister en ged - så er den barberet.


  • #6   31. aug 2021 Cody

    Smøger har man altid, og drikkevand? der er altid en å i nærheden, og med en trækvogn med 60 liter vand så er der nok til et stykke tid. Varme - tag en trøje på. Varm mad, en grill.

    Vi har efterhånden masser af muligheder i dag end for 100 år siden.

    Hvis man taler om et total kollaps af El så ville det være en katastrofe, ingen pension, intet fra det offentlige, puha ikke sjovt for halal parkernes beboere. Men de har jo får og geder på altanen og høns. Så man laver da bare et kæmpe bål nede foran og rister en ged - så er den barberet.


Kommentér på:
Hvem husker de gamle dage.

Annonce