{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Husker i den også - Barndommen :-) {{forumTopicSubject}}

Ja hvem husker ikke sin barndom dengang at børn der opførte sig som snotunger ikke behøves en diagnose og nej nej snotunge det var rigeligt.
Og tiden inden jeg skulle starte på Nyboderskole var vel som så mange andres - men jeg var måske en smule anderledes jeg var pige glad og fuld af energi og 6.år uden hår og ja sikken en tid og jeg husker i den meget korte tid hvordan jeg samtidigt med at bruge tiden på at kysse pigerne og løfte op i deres skørter - altså samtidigt med at vi legede med hønseringe og kugler.
Jeg husker også hvordan jeg var helt pjattet med min kvindelige klasselære og ja 6.år det var helt galt.
Men tiden var jo som det var dengang at det at slå børn mere var normalen end det unormale - så en dag fik jeg nogle flade af skoleinspektøren og det fik min mor til at tage mig ud af skolen.
Og hvorfor skriver jeg nu om det - jo min tanke var at skrive om at vi skal lade børn være børn og det skal ikke være sådan at de skal havde en studenter eksamme inden de kommer i skole - for voksen skal de nok blive en dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husker i den også - Barndommen :-)
  • #1   2. mar 2021 Ja Leon i vores barndom var der mange øretæver både i skolen og hjemme, men til gengæld lærte vi at dårlig opførsel havde konsekvenser - i modsætning til dagens unger der istedet for et par flade får klistret en ADHD etiket i panden hvorefter de kan opføre sig som det passer dem UDEN konsekvenser smiley

  • #2   2. mar 2021 Cody N enig og ja børn får det jo ikke bedre af at have en diagnose og børn af nutidens forældre kunne lære deres børn at der findes grænser - det bliver forældrene jo ikke til dårlige forældre af - men det er ikke ok at slå smiley

  • #3   3. mar 2021 HA HA Cody

    Jeg har også fået mine klø med en lineal og de var sgu store dengang. Kan huske at jeg var en pivling og spinkel med spaghetti arme og i sport duede jeg ikke - i gymnastiksalen skulle vi klatre i reb - jeg kunne ikke klatre i det forbande reb så jeg fik et gok af Mortensen oven i hovedet - det skete flere gange og blev træt af hans gok - så en dag tog jeg mine træsko med i skole og da han var gårdvagt gik jeg hen til han og knaldede af al min kraft min træsko med metalsnude ind i hans skinneben. Han haltede i 14 dage - og så stod den på livrem hjemme - men det var det værd for han rørte mig ikke siden.


  • #4   3. mar 2021 Polysl så var du jo ikke sød og vold avler vold smiley

  • #5   3. mar 2021 Godt gået Polysl smiley

    Gymnastik var mit yndlingsfag og tovene var barnemad, hesten og ribberne også super hvorimod jeg syntes bommen og ringene var dødsyge smiley

    Jeg elskede at slås som barn og det har dæleme kostet mange øretæver - de fleste fra lærerne og mine forældre smiley


  • #6   3. mar 2021 Cody N slås i skolen puha og ja husker når de andre så slog ring omkring os der sloges og så udså jeg mig den der heppede højest på min modstander og så sloges jeg pludseligt med 2 og det var ikke altid godt smiley

  • #7   3. mar 2021 Jeg undlod så vidt muligt at slås i skolen, men hvis jeg blev trængt i en krog og de slog mig i hovedet så blev jeg stiktosset og gik amok. Hvis man vidste det man gør i dag så ville man udvælge den største og knalde ham en på skrinet. Men en ting fik jeg ud af at gå amok og det er at de ikke trængte mig op i en krog og nøjes med drilleri. Men den slags var jeg ligeglad med.

    Jeg kunne give igen når de ikke kunne regne på tavlen - men igen, det så jeg ingen grund til.

    Jeg kan huske min far sagde: Dem som slås mest, driller mest, er dem som har flest problemer.


  • #8   4. mar 2021 Polysl - jeg hader stadig drilleri og mobning dengang som nu og mange af slåskampene startede netop fordi nogen drillede andre.
    Vores regnelærer fik altid Lille Tage til at tude fordi han skulle til tavlen. Han var ellers god til regning men kunne ikke når han kom til tavlen, men det sked læreren på og så skulle vi andre være vidne til det show hver gang.
    Det stoppede først da hans dæk og sadel var skåret i stykker og en seddel på styret fortalte at han skulle lade Lille Tage være i fred smiley


  • #9   4. mar 2021 Cody N ja mobning er sku noget grimt noget og jeg husker i skolen hvordan der var 2 drenge som blev mobbet og jeg til sidst måtte sige til de andre at nu måtte det stoppe og husker hvordan de 2 drenge kunne græde og jeg blev helt flad og trist - ligesom jeg lige nu får grus i øjnene når jeg tænker på det og ja dem der bliver moppet er jo som regel dem der har problemer nok i forvejen.

  • #10   4. mar 2021 Cody

    FNIS... jeg kan godt forstille mig hvem der var så kreativ på den cykel. Men ikke en kæft løftede en finger på alle de skoler jeg var på , og det er sgu mange, da mine forældre flyttede rundt som sigøjnere - men det er det som gør en stærk, at ignorerer den slags drilleri og mobning for i sidste ende er det mig som siger i bedste Simpsons stil - Ha ha.

    Men vi kan nok ikke undgå drilleri og mobning i skoler, specielt som den sag jeg tidligere har skrevet om. En ristet driller og skubber Poul flere gange så han ser herrens ud når han kommer hjem, forældre klager til skolen som straffer Poul for at være et offer - og flytter Poul til en anden skole. Så er der sgu ikke meget man kan gøre.

    Man kunne forstille sig at Poul tænker - her skal jeg ikke gøre modstand - for så kommer alle onkler og fætter og gør hans fritid ulidelig - for det er ikke helt utænkelig i dagens Danmark.



  • #11   4. mar 2021 Fuldstændig enig Polysl - de satans ristede og deres forbandede hyæne kultur passer af helvede i den vestlige verden og fanden stå i de politikere der bliver ved med at lukke de skidesprællere ind smiley

Kommentér på:
Husker i den også - Barndommen :-)

Annonce