{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
345 visninger | Oprettet:

Hvem husker da genbrug ku købes billigt. {{forumTopicSubject}}

Ja hvem husker ikke da man ku købe genbrugsting i genbrugsbutikkerne og ja den gang at den fattige familie ku oprette et hjem uden at sku tage de dersens hurtig lån.
Nu er det en anden tid og genbrugsbutikkerne har vurderingseksperter der så fortæller hvorfor en købmandsdisk skal koste en 1000-krone og ikke 100 til 200 som før i tiden og mon ikke der også Googles for at finde prisen.
Og ja mon ikke de fleste Googler for at se hvad deres maleri er værd også selv om de kan se at det er en van Gogh.
Og hvis vi så også ser hvad det er værd og derved drømmer om den store gevinst - men ja vi kom jo bort fra hvordan dem med få penge ikke længere kan oprette et hjem for få penge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem husker da genbrug ku købes billigt.
  • #2   25. aug 2022 Jojo ja nips kan man jo godt købe billigt - men vil du ud og købe et skab - en sofa så må du til lommerne og det kan godt være at det er anderledes i din ende af landet og nej jeg mangler ikke selv noget - men derfor har jeg jo stadigt en mening og den er at genbrug gerne må være billigt og her på vores genbrugsplads må der ikke klunses.

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #3   25. aug 2022 Inflation, højere lønninger, højere husleje, højere el og varmeregninger m.m. påvirker alle virksomheder, også genbrugsbutikker. Det er nok ikke småpenge der skal sælges for hver måned for at kunne betale lønninger og regninger.


  • #4   25. aug 2022 CarstenJ ja nu - men vi taler om en udvikling igennem de sidste skal vi sige 10-15-20.år og hvis vi skal tage som det er lige nu tør man dårligt sætte en pris på en genbrugsting i en genbrugsforretning.

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #6   26. aug 2022 Jojo
    Jeg har godt nok også før tænkt over hvordan de kunne få økonomien til at hænge sammen. Godt at de kan få sponsoreret driftsomkostninger.

    Vi afleverer meget til genbrug, både fordi vi synes at det er en skam at smide tøj ud som stadig er næsten som nyt, men også fordi vi får skattefradrag for værdien af det vi afleverer. Desværre er det blevet noget besværligt at aflevere ting til genbrug hos vores lokale butik. Man skal lave en aftale telefonisk, og som regel får man besked om at de først har tid til at modtage det om 4 uger. Det virker ikke optimalt.


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #8   26. aug 2022 Jojo,

    Vi får et fradrag på 25% af nyprisen på eks. tøj vi afleverer til genbrug. Så hvis vi eks. afleverer tøj der kostede 1.000 kr. da vi købte det, får vi 250 kr. i fradrag i skat når det bliver afleveret til genbrug. Jeg synes at det er en god ordning, det motiverer folk til at genbruge.


Kommentér på:
Hvem husker da genbrug ku købes billigt.

Annonce