{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Corona. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg følger jo med i hvordan Danmark gør hvad Danmark kan for at have styr på corona og selvom jeg ikke er vaccineret tager jeg corona alvorligt.
Og ja Tyskland laver nye restriktioner - Frankrig vil tvinge de offentlige ansatte til at tage vaccinen og i flere lande tales der om ny bølge af corona og hvilken fejl laves der siden corona igen kan blusse op og er det når corona muter det går galt eller er det bare fordi vi mennesker tager ting forgivet så som dem der ikke vasker hænder og i det hele taget skider på renlighed og er det tid til at tage en dyb indånding og tælle til 10.
Og tænke nytænkning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corona.
  • #1   2. aug 2021 Kan du miste dit job hvis du ikke er vaccineret?

    ja - i visse tilfælde hvis du ikke kan udføre dit job på forsvarlig måde som forretningsrejser.

    Lidt sprøjst at man kan, det svare vel til at din arbejdsgiver eksproprierer din krop til medicins behandling mod din vilje.

    Lad os være lidt hypotetisk: hvad hvis pågældende som tvinges til at lade sig vaccinere dør, og påvist at det er vaccinens skyld, hvem er ansvarlig, og hvem kan man sagsøge?

    Personligt skal jeg ikke nyde noget af de sprøjter som de nu snakker om skal være 3.

    Om 2 mdr. skal jeg have min influenza vaccine som jeg får gratis hvert år. Siden jeg startede på den har jeg ikke haft nogen som helst sygdom, hvor jeg tidligere havde lungebetændelse, næse/hule betændelse, influenza, eller andre småting. Så mon ikke den lige tager den her influenza sygdom som går verden om - som er blæst op til verdens rum format.

    Mon man fylder aviser, tv, blade med katastrofer med influenzaen som kommer hver år næsten på klokkeslæt - med lige så mange indlagte som under presset med Corona? Nix - vi kommer ikke til at høre en lyd. Men godt de gamle er vaccineret, så kan de ikke dø af Corona men af en alm. influenza


  • #2   2. aug 2021 Polysl sjovt nok går jeg stadigt og tænker over den vaccine og jeg er jo mest imod og det er en større forklaring i talen om for og imod smiley

  • #3   2. aug 2021 Polysl

    Jeg forstår ikke helt din undren.
    Lad is tage to eksempler:
    1. Arb.giveren vil sende sin Asien ekspert til Kina for at forhandle en kontrakt i land, og Kina forlanger Covid vaccine pas ved indrejse.
    2. Arb.giveren vil sende sin Afrika ekspert til Nigeria for at forhandle en kontrakt i land, og Danmark forlanger at manden får div.vacciner mod sygdomme hvis han vil tilbage igen.

    Hvordan vil du løse disse ensartede problemer hvis du er arb.giver og den ansatte ikke vil vaccineres smiley

    Sjovt nok er der ingen der brokker sig over tvungen malaria og tyfus vacciner ved rejse til bestemte lande, men når det kommer til Corona vælter modviljen frem.

    Hvorfor bliver du vaccineret mod influenza hvert år når du ikke vil vaccineres mod Corona og iøvrigt kan man jo blive vaccineret mod begge dele hvis man vil.

    Jeg synes det er helt iorden at vaccine modstandere må døje med voksende restriktioner så smittespredningen holdes nede (stadig over 800 nye smittede daglig trods langt færre der testes) smiley
    Mange lande oplever endnu engang stigende smittespredning så der er al mulig grund til at lade sig vaccinere, på samme måde som mod influenza smiley


  • #4   2. aug 2021 Cody

    Jeg undre mig ikke, men påpeger bare konsekvenser af at have et arbejde som udrejsende - og mulig fyring hvis man ikke makker ret. Det kan jeg ikke have noget imod set fra en arbejdsgiver, men helt og holdent den ansattes problem versa holdning.

    Med hensyn til influenza vaccine så er den i mere end 10 år gennemtestet og påvist at ingen får men af den.

    Men den her hovsa vaccine mod Corona er skidt ud overalt med et ret lav antal af forsøgs kaniner - så jeg tager bare mine forholds regler med afstand og spritte både hænder og indvortes. Og nu taler man om at folk skal have et stik nr 3 - eller bliver det nr 4 eller 5 eller bliver det et stik hver uge...

    behold det bras. Ja det giver ulemper for mig men jeg kan godt vente til det hysteri er overstået så man ikke behøver en taske fuld af papir som viser at man er ved sin fulde fem, er vaccineret i hoved og røv, og har en app som advare om at der en en farlig trussel 5 meter fra dig, så skynd dig og løb hjem.

    Man kan også kigge på hvem er det som forlanger et stik? hvis pågældende nægter og tager den i retten, og i mellemtiden er der ingen der forlanger at deres medarbejdere skal stikkes. Så begynder det at blive hypotetisk afgørelse fra retten.

    Vi kan gå lidt længere rent hypotetisk..det land som pågældende skal rejse til, har i sidste øjeblik ændret at der ingen krav er. Det er arbejdsgiver ikke klar over, og heller ikke pågældende, i retten vil en sådan information komme frem, hvis man har en god forsvarer. Hvad Så?

    Arbejdsgiver vil stå med et alvorlig problem og en kæmperegning, mon han tør?

    I øvrigt så ville en hypotetisk debat ikke give mening når pågældende jo pga. restriktioner afvises i lufthavnen.

    Afsluttende så er det ikke nødvendigt at rejse da man har teknologi så man kan mødes. som mange faktisk har taget i brug under Corona.

    er det en varer så kan den sendes til landet så de har en fornemmelse om hvad produktet indeholder når de afholder deres virtuel møde.


  • #5   2. aug 2021 Cody N ja men de ser i Australien hvor Sydney med 5. millioner indbygger er lukket helt ned og det har jeg stor respekt for og men hvis vi alle har respekt for hinanden og tager de forholds regler man nu syntes + vasker hænder kommer vi langt og Danmark står nu 7-9-13 bank under bordet stadigt stærkt - men med alle de åbninger til andre lande kan vi jo få den næste bølge som nogle af de andre lande oplever - vaccine eller ej smiley

  • #7   2. aug 2021 Hvorfor linke til et lorte side som vil have penge for at se info som de har hentet gratis på Facebook?

  • #9   2. aug 2021 Muligt...Alis

    men jeg vil hverken betale, eller dele info som de kan bruge til markedsføring.


  • #10   8. aug 2021 Jeg mener absolut at så mange som muligt bør lade sig vaccinere.

    Corona er global, den bliver ved med at mutere, og man er nødt til at forsøge at stoppe den så godt som man formår indtil videre. Mere end 3 millioner har mistet livet, og tallet er sikkert i virkeligheden meget højere.

    Alt det pladder om menneskerettigheder og frihed, som råbes ved demonstrationer, er helt forfejlet at bruge i denne situation. Det er egoistisk når man bare ønsker at stoppe pandemien, ikke mindst over for alle dem som har mistet familiemedlemmer, eller som risikere at dø hvis de bliver smittet.


    Jeg har også et ødelagt immunsystem, men jeg var ikke i tvivl om at det ville være værrere at blive smittet end en eventuel reaktion på vaccine. Jeg fik ingen reaktion overhovedet. Det var endda min første vaccine nogensinde, da jeg heller ikke er vaccineret som barn, fordi man ikke mente at jeg kunne tåle det.







  • #11   8. aug 2021 Cris

    Der er ikke noget rigtigt eller forkert i ikke at lade sig vaccinere, det må være op til folk selv. Jeg vil nødig bilive anholdt og i håndjern tvinges til et stik - den slags høre til i en hipo verden.

    Ok det sætter nogle begrænsninger for mig, men som sådan rager de mig en papskid, jeg venter bare til det er overstået - så kan hystaderne fylde sig med sera som ikke beskytter en mod at blive smittet.

    Nu taler man om et 3 stik for lige at komme de nye mutationer til livs. Værsgo bare fyld kroppen op med vaccine som ikke engang er grundig testet - men som en hovsa vaccine. Jeg har fuld respekt for dem der vælger stikket, for vi har alle vores prioriteringer som job, rejsende i en kuffert for et firma.

    Jeg får troligt min årlige influenza stik som gør at jeg ikke mere har luftveje sygdomme som lungebetændelse, bihulebetændelse, halsbetændelse og hvad fanden der eller findes.

    Men den Corona stik kan de stoppe op i røven, den skal jeg ikke være forsøgskanin til.

    Du skriver 3 millioner der er døde af Corona - den tabel kunne jeg godt lide at se og deres sygdom historik. Mange dør også at lungesygdomme når de får en Corona Virus, så hvad dør de af? jo man elsker at placere den som offer for Corona. Det er så dejligt bekvemt.

    Jeg har 2 eksempler i min familie som er død på plejehjem med Corona, de led i forvejen af KOL og lungebetændelse. På dødsattesten stod der Corona Virus. Det er det bras man skal høre og læse.

    Så kan man google hvad eller folk dør af og samle det på verdens basis som er langt mere end 3 millioner døde af lunge sygdomme.

    For flere år tilbage havde man flere indlagte med influenza end med Corona, men det hørte man ikke en kæft om. Heller ikke alle de tusinde med lungebetændelse.

    Men fordi man kalder det en pandemi og nakker millioner af mink som slet ikke kan smitte mennesker ifølge de kloge, så kommer man helt op sofaen og erklære det en national katastrofe.


Kommentér på:
Corona.

Annonce