{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
254 visninger | Oprettet:

Gab Corona. {{forumTopicSubject}}

Ja de fleste af os tager den med ro - men der findes også mange der vil skide på om de smitter andre med Corona.
Personligt tænker jeg på at den der har Corona bliver hjemme og får en anden til at handle - for hvor mange vil et enkelt menneske ikke ku nå at smitte bare ved at gå i en enkelt butik.
Og det vil jo svare til hvis en person med en kønssygdom rendte rundt og bollede løs.
Vi har alle et ansvar for andres helbred eller et ansvar hvis vi går rundt med en sygdom.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gab Corona.
  • #1   30. dec 2022 Du har fuldstændig ret Leon.

    Jeg går til fysioterapi, og her er en mand vaccineret 4 gange, også for influenza. Han har haft corona i starten af året.

    For godt 4 uger siden, blev han smittet på sin arbejdsplads, hvilket 16 andre samme sted også blev, fordi een person nægtede at være hjemme, velvidende at han havde corona, men ikke følte sig syg nok.

    Min 'ven' her, fortalte at han var så gevaldigt syg, som han ikke havde været først på året af corona.

    Corona er stadig noget man skal tage alvorligt. For den muterer for at 'overleve'.

    Mange plejehjem har også problemer nu.

    Når man så ser omkring Kina, og udviklingen dér, så bør man med det samme, som Spanien, kræve coronatest fra flypassager som kommer til Danmark.

    Hvorfor sørger man ikke hurtigt for denne enkle ting, som i sidste ende kan koste dyrt?







  • #2   30. dec 2022 Ja, jeg synes denne Corona er blevet noget "sløret", at vi bare skal glemme den, det mener jeg ikke vi skal, for der er jo rigtig mange mennesker blandt os, der ikke er vaccineret, der hvor jeg er i tvivl, har jeg altid et mundbind i nærheden, jeg vil ikke have Corona, men de kloge siger, vi behøver ikke at tænke sig meget på Corona, jeg tror ikke altid på de kloge.

  • #3   30. dec 2022 Jeg tror heller ikke altid på de kloge.

    Ikke mindst fordi de kan ha' en anden agenda for hvad de siger.

    Mere end 600 er indlagt, og % tallet kan man ikke regne med, det er nok dobbelt, for man bliver jo ikke testet på samme måde, og kan bare tage en hjemmetest som ikke bliver registreret.

    Men Kina, skjuler åbenbart hvordan det egentlig ser ud hos dem. Hvor op mod flere hundredtusind kan være døde indenfor de sidste 4 uger.

    Istedet kalder de, de mange syge for at ha' lungebetændelse!







  • #4   30. dec 2022 Kina kan vi ikke stole på, Ork Gud, havde de ikke masser af kontrol en måned efter, den var brudt ud i 2020, det pralede de ihvertfald med. Kinesere vil ikke tabe ansigt, de vil så hellere dø. Forfærdeligt samfund.

    Men jeg må indrømme, jeg aner ikke, hvor jeg skal gå hen, hvis jeg gerne vil have en test, får en tid hos egen læge, mener ikke, der bare er nogle steder, man kan dumpe ind og få en test ??


  • #6   30. dec 2022 Nu er der jo mange der har givet Kina skylden for Corona, så jeg tror ikke alle smittede i verden har samme virus, men jeg ser da meget på, hvor om hvem jeg er sammen med.



  • #8   30. dec 2022 Kina ja de spiller ikke altid med åbne kort og hvis det bliver slemt hos dem syntes jeg vi sku hjælpe Kina.

  • #9   30. dec 2022 Annella jeg tror også at vi kun vil se meget mindre Corona dog skal man tænke på tåberne dem der ingen hygiejne har.

  • #10   30. dec 2022 Jojo jeg tror kun at Corona er dum hvis folk ikke bare tager det roligt og bliver hjemme smiley

  • #11   30. dec 2022 Brok S jeg tror ikke det er Kinas skyld og heller ikke din ej heller min og der kommer altid noget nyt i verden smiley

  • #12   30. dec 2022 Jeg var ellers moden til at blive vaccineret men det blev ikke til noget og mon ikke det går smiley

  • #13   31. dec 2022 Jeg tror, det er Fætter Brok's skyld smiley smiley smiley

  • #14   1. jan 2023 Jetset så Fætter Brok S er din fætter og du giver ham skylden ja ja smiley

  • #15   2. jan 2023 #8
    Leon, Kina er blevet tilbudt hjælp, iform af mere effektive vacciner end de selv råder over, men de har takket nej.

    Men som det mindste, bør vi her i Danmark teste kinesere der kommer, som andre EU lande over gør nu.
    Det er bedre hvis test er fusere, end de giver coronaknald.


  • #16   2. jan 2023 Cris7 helt enig smiley

  • #17   2. jan 2023 Hvis Kinesere skal testes, så er der nok mange andre der burde testes.

    Men når vi hører hvad der findes af mutationer, så bør vi måske lukke ned.

    Men lige nu tror jeg ikke test hjælper noget.


  • #18   2. jan 2023 Det anbefales, at vi nu skal gå med mundbind, det gør jeg så.

  • #19   2. jan 2023 Ingen nedlukning burde være nødvendig, ihvertfald ikke foreløbing, sikkert ikke igen.

    Men mundbind, helt rigtigt Jetset, det er en enkel men også ganske effektiv måde at forhindre smitte på.

    Samt lidt afspritning når man handler i butikker og større steder.

    Det er ret enkelt, og ikke noget der kan gi' problemer for nogen.

    Den nye dominerende variant som skulle være tilstede, er ret ligeglad med om man er tidligere smittet eller vaccineret, virussen vil bare overleve og forsøger med mutation, men som bliver svækket jo færre der får den.

    Det vigtigste er at forhindre alle de dødsfald hos ældre mennesker, samt kronisk syge, og det er en lille pris at betale for det.



  • #20   2. jan 2023 Der er desværre allerede nogle, som er blevet smittet på danske plejehjem bl.a., og flere er blevet smittet udenfor.

    Fugleinfluenza er brudt ud, hørte jeg rigtig 400.000 høns skal aflives i Jylland, det vil jeg altså heller ikke have, hvis det kan smitte mennesker, hvilket jeg tror, det kan.


  • #23   2. jan 2023 §22 - så er jeg mere rolig, men smitter andre fugle og fjerkræ, stakkels smiley

    Jeg har også i dag været på apoteket og købe kirurgisk sæbe, det vasker helt rent, næsten ingen hud tilbage smiley smiley smiley


Kommentér på:
Gab Corona.

Annonce