{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
359 visninger | Oprettet:

2025 vil vi mangle 6000 sygeplejerske. {{forumTopicSubject}}

Ja læste om hvordan Danmark i 2025 vil mangle 6000 sygeplejerske og så var andre ikke taget med og det får mig til at tænke på om de forskellige regeringer i årtier må havde kigget den anden vej og det bliver jo ikke bedre af at vi i et årti har manglet huslæger og det bliver kun være og jeg er kommet på den ide at alle politikerne går og tror at supersygehuse vil løse problemet.
Jeg hader store sygehuse fordi de ingen sjæl har der er ikke den samme ro og lige nu kan man læse om hvordan folk ligger på gangene grundet sygeplejerskerne strejker (jeg tror ikke på at det er årsagen) da folk også lå på gangene før strejken og folk bliver sku mere syge hvis de skal ligge og stresse på et sygehus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2025 vil vi mangle 6000 sygeplejerske.
  • #1   2. jul 2021 Hvis de 30% af sygeplejsker dropper deres deltid så ville manglen blive reduceret kraftigt - men de jobber jo også i det private for resten af timer fordi lønnen er bedre.

    Så i grunden er 30% af sygeplejesker hyklere og render rundt med et rund rødt skilt og vil have mere i løn.

    Jeg så en lønseddel hvor en på deltid offentlig og resten af timer i det private havde 48.000 kr mdr. Det vil jeg ikke lige kalde en sulteløn og retfærdiggøre at rende rundt og strejke fordi de vil have "5 kr" mere i timen.

    Selvom jeg har arbejdet med IT så har jeg aldrig været i nærheden af den lønklasse på trods af jeg faktisk har arbejdet flere timer end mange sygeplejesker.

    Hvis kravet udelukkende havde drejes sig om arbejdsforhold så ville jeg have respekt for deres strejke.

    Så kan man undre sig at hvorfor søger sygeplejesker ikke fuldtidsjob hos private?

    Jeg kan godt komme med et bud - fordi hvis man passer sit job og ikke gør et væsen af sig i det offentlige så har man en livstids stilling. Det har man ikke i det private da den er dynamisk og tilpasser sig et marked.

    Så igen ser man et mega stort hykleri.


  • #2   2. jul 2021 Polysl jeg er sikker på at der er en årsag til at sygeplejerskerne strejker og det kan godt være at du kan finde x-antal med end bedre løn end resten og at kalde dem hyklerisk tænker jeg er lige i overkanten smiley

Kommentér på:
2025 vil vi mangle 6000 sygeplejerske.

Annonce