{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Bankdirektør vil afskaffe kontanter! {{forumTopicSubject}}

En bankdirektør fra Jyske Bank ønsker afskaffelse af kontanter i 2025.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/bankdirektoer-vil-kriminalitet-til-livs-ved-afskaffe-kontanter

Igen bruges kriminalitet som et 'våben', eller undskyldning om man vil, der vil føre til endnu mere overvågning af den enkle i alt hvad vi foretager os.

Det er så nemt bare at svinge kortet for flere, købe hvad de vil og ønsker, hvorefter de ikke helt véd hvor meget de egentlig har brugt. Hvilket ofte giver overtræk, som kan være svære at håndtere, for der løber også renter på.

Jeg selv, og flere jeg kender, bruger kontanter til de dagligdags fornødenheder. Et beløb trækkes i kontanter, og skal så vare hele måneden. På den måde har man bedre kontrol med sit forbrug.

Det er jo også godt, og fornuftigt at børn kan have en sparebøsse, hvor de kan spare nogle kroner op og købe det de ønsker. Det giver dem tidligt lidt indsigt i hvad penge egentligt betyder.

Hvad mener I omkring afskaffelse af kontanter?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bankdirektør vil afskaffe kontanter!
  • #2   14. aug 2018 Ja, du har helt ret i det, med mere overvågning og rigtigt, det er bare så nemt at sige på beløbet og købe dit og dat på det, men jeg synes nu, jeg er god til at styre det, jeg har haft overtræk, og jeg synes ikke det beløb sig op i større beløb.

    Men rigtigt, det kræver selvdeciplin ikke at det løber løbsk, men er der ikke noget med, at vi også kan vælge, at de skal spærre kortet over et vis beløb, det mener jeg man kan få på og endelig kan vi også gå ind og tjekke kontoudtoget, nogle gange kan det være uhyggeligt i sig selv, pyhaa smiley

    Men jeg synes, der skal være et valg, det er altså heller ikke alle, der synes om kort, nogle kan godt lide at have kontanter og det er stadig heller ikke alle steder, vi kan betale med kort, så nej, de skal ikke afskaffe kontanter, det tror jeg heller ikke vil ske smiley


  • #3   14. aug 2018 Synes det er en rædselsfuld ting ikke at have eller bruge kontanter.

    Loppemarkeder vil fx. ikke kunne fungere. M. m. m.



  • #4   14. aug 2018 Sikke noget vås at det vil komme kriminalitet til livs samt sort arbejde, for der findes systemer i dag som er helt uden for et lands kontrol.

    Bitcoin er et godt eksempel på en pengesystem der ikke kan spores.

    Små guldplader, diamanter, krygerrand,

    Paypal

    Stripe

    Epay


  • #5   14. aug 2018 Jeg er helt enig i at digital betaling som nets kan bruges til at kortlægge ens forbrugsmønster, uden at lyde alt for konspiratorisk, vi aner ikke om vores bank konto misbruges på nogen måde, men butikker sidder med den hellige gral i at kortlægge ens forbrugsmønster speciel dem som har en coop kort, alle de oplysninger er guf for coop som kan målrette deres indkøb, og andet ud fra de data. Det gør også at de kan målrette nyhedsmails til den enkelte ud fra deres indkøbs mønster.

    Med hensyn til at afskaffe kontanter så er det typisk at en bankdirektør ikke tænker på de små i samfundet,

    Dem som ikke har et kreditkort men et hævekort.

    Også alle dem som er hjemløse, åndssvage, blinde, ældre - det er åbenbart ikke den gruppe han går op i.

    Ud fra hans synspunkt er agendaen den at fysiske penge er til besvær, de skal tælles, holdes rede med, passes på og fornyets - altså noget fanden har skabt.

    Så har vi alle de markeder, garage salg, privat salg, så tiden er ikke moden til helt at droppe vores krone som har eksisteret i 1000 år.


  • #6   14. aug 2018 Jeg er helt enig i alt hvad du nævner Poly.

    Desuden burde en bankdirektør gribe i egen barm først. Det er jo netop bankerne som i mange tilfælde er skyldige i at tillade transaktioner som de véd er kriminelle at gå igennem, fordi de tjener højt på det. Der er ikke kun tale om kontanter som bliver sat ind, men omrokeringer af formuer m. m.

    Bare se Danske Bank, som forsørger at formilde folk omkring deres hvidvaskningssag ved at sige at de vil give 1½ milliard til velgørende formål, det lyder jo så flot!
    Istedet burde de nedsætte deres ublu gebyrer.


  • #7   14. aug 2018 Ja bankdirektøren har jo nok en folk høns i baghaven som har kan give af når han skal havde klippet sit græs eller hæk men selv en bankdirektør kan blive træt af at skulle plukke sine høns jeg må sige manden er dum også selv om har er bankdirektør smiley

  • #8   15. aug 2018 Jeg foretrækker så absolut kontanter.

    Hvad skal vi gøre når NETS er nede, eller en hacker har fået lukket det hele?

    Det vil blive et perfekt terrormål, der kan lamme hele samfundet.


  • #11   15. aug 2018 Ronald

    Ligger inde med en pose på størrelse med en fodbold med 25 pesetas, vandt dem på en del spillemaskiner som på heldigvis spyttede dem ud uden andet at trække i håndtaget. Den spanske bank ville ikke have dem, forretningsejere ville ikke have dem. så jeg måtte tage det skrammel med hjem - så de må godt begynde at få pesetas igen.

    Men skulle de vælge pesetas engang så tror jeg ikke det bliver muligt at indløse gamle pesetas. Det kunne blive dyrt for Spanien.

    Her i Danmark kan man stadig indløse gamle sedler dateret efter 1945, som vi også kunne læse for mange år siden fandt man en pose med gamle pengesedler hvor ejeren troede de ikke var noget værd.-


  • #13   15. aug 2018 Jeg er slet ikke til den fælles mønt, tværtimod, så har den ødelagt mere end den har gavnet, jeg har sat mig godt og grundigt på KRONEN smiley

  • #14   15. aug 2018 ja det har jo vist sig at når man går fra en valuta til en anden som Euro så runder man jo ikke ned men op, som betyder at det hele bliver dyrere.

  • #15   15. aug 2018 Ja, og så alle dem der lever af turisme, de udebliver, fordi det bliver så dyrt det hele, det er ikke positivt.

Kommentér på:
Bankdirektør vil afskaffe kontanter!

Annonce