{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Det må være nok - NU. {{forumTopicSubject}}

Ja vi har alle været unge og kørt for stærkt men når jeg ser videoklip på FB hvor unge mennesker i Korsør køre uforsvarligt og det kun er et spørgsmål om hvornår et uskyldigt menneske bliver påkørt og mister livet - kommer jeg til at tænke på hvornår er nok nok.
og der burde skærpet straffe til - det var en meget lille del at et stort problem i Danmark.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det må være nok - NU.
  • #2   11. okt 2020 Alis C ja det må jeg så gøre og jeg kan forstå at du også her vil forsvare vanvidskørsel.

  • #4   11. okt 2020 Alis C jeg har ikke lyst til at tæve nogen og nej selv som rød må jeg sige at der findes mange ting der burde strammes op på - for Danmark alene kan ikke redde verden med eller uden en piv åben grænse og Danmarks retssystem er ikke gearet til den integrationsbølge som Danmark har fået igennem de sidste årtier eller sagt på en anden måde den procentdel der udgør de utilpasset unge og ja jeg har også været ung og vild men jeg lærte at opføre mig pænt og tage imod de chancer systemet gav mig smiley

  • #7   11. okt 2020 Alis C #5 og 6 hvad er det du tænker om Danmark og hvordan kan du skrive sådan - hvis jeg får gæster opføre de sig pænt i mit hjem og sådan burde det jo også være for de gæster som kommer til Danmark.

  • #10   12. okt 2020 Hvis Alis bare bliver indendørs så kan hun dårligt skade samfundet.

  • #11   12. okt 2020 Annella sådan skulle Danmark også gøre som det er nu er de dansker der følger lovene til grin og det kunne jo gå hen og blive sådan at må de må vi andre også.

  • #15   13. okt 2020 Alis C jeg syntes du legaliser vanvidskørsel og det tror jeg altså ikke du vil kunne komme igennem med hos nogen partier smiley

  • #23   14. okt 2020 Hvis man tager eksempel i trafikken som:

    spiritus kørsel
    Mobil i hånden
    narko kørsel

    Så er det inden for alle samfundslag. På trods af risikoen for at kørekortet ryger så forsætter folk med at køre sprutkørsel osv....

    Man skal godt nok være blank i hjernen at risikerer sit job ved at køre sprutkørsel, osv...

    Det har efter min mening intet med uddannelse at gøre, det bunder i mange andre problemer - som i de fleste tilfælde skjules, eller ens omgangskreds er for svage til at sige fra at en til en fest køre beruset - for hey, det er ikke vores problem. Det er i højeste grad ens ansvar at sige fra og vil pågældende ikke lytte så må det anmeldes. Jeg ville nødig læse i avisen om at pågældende bilist har kørt nogen ned, som jeg kunne havde stoppet.

    Ægtefæller er til tider nogle svagpissere som bare lader sig fragte rundt med en chauffør som er fuld - her burde de nok udvise lidt mere omsorg og ansvar.

    Jeg er som sådan ikke bekymret over at Danmark er dem som drikker mest, det må folk selv om - bare ikke som billist eller på scooter, motorcykel. staten går så heller ikke ind og blander sig - andet at oplyse hele tiden, og det rager så nogle.

    Jeg syntes at bilister er blevet mere rådne i deres kørsel, og det er sgu ikke få - eksempler er utallige bare i Hans Mules gade i Odense hvor man skal kigge sig godt om når man bevæger sig ud i et fodgængerovergang. Hver eneste dag køre folk over for rødt, gult og man når lige at hoppe væk for ikke at blive kørt over.

    Hvis man ikke kan oplyse sig ud af et færdsel problem - så vil jeg gerne vide hvad man ellers kan gøre - hvis man skal køre Alis's strategi. Responsen hos politi er bare at sanktionerer hårdere straffe - så der er mere på spil at være uansvarlig i trafikken.

    Mobil telefoni

    I starten var det en løftet pegefinger.
    så blev det 1000 kr
    Så blev det 1500 kr og et klip - har det hjulpet? næ - folk er skide ligeglade.

    Må indrømme jeg kender ikke løsningen og det tror jeg heller ikke at nogen ved - andet bare at sætte straffen op.


  • #26   14. okt 2020 Jeg syntes da at samfundet gør meget i at fortælle selv dybt åndssvage, at køre bil og se mobil svare til at have en pose på hovedet - det kan ikke gøres mere klart. Bøder er ikke en straf, mere en afgift som skal få folk til at bruge det indvendige af hovedet - flere er endda blevet snuppet flere gange for samme forseelse.

    Det som er besynderligt er at teknologien er der med håndfri selv for gamle biler. Så enten er folk ubegavet eller de er ligeglade.

    Som jeg kan læse beskrives vanvid kørsel af politi rapporter, dem som f.eks. køre dobbelt dvs....100 hvor der er 50 km. Men køre man 70 km hvor der er 50 km og ser mobil må sgu betegnes som vanvittigt - det er fandme mange meter man køre uden at se ud af forruden.

    Læste på EB at man havde knaldet 2500 på et sted som borgere havde påtalt - 120 havde ikke kørekort, resen var sprit, fart, narko.

    Her skal man være i besiddelse af de vises sten for at finde bare en smule fornuft at nå dem. Man kunne også lade være med at straffe - og hvad skal alternativet så være?

    Jeg kan godt forudse hvad der sker, glade fulderikker som køre bil, folk som lige skal teste sin porche på motorvejen med 320 km, masser af narkokørsel og en meget værre færdselkultur end vi ser i dag.

    Som det er i dag syntes jeg er meget fornuftigt med straf med betinget frakendelse ved en promille over 0,5 - og over 1 ubetinget. samt at de skal gennemgå et forløb om spiritus kørsel inden de igen kan tage kørekort. Det er en dyr affære for forløbet kan koste mere end 4000 kr samt prisen for nyerhvervelse. Dem som får ubetinget frakendelse skal have et antal køretimer - til forskel for betinget at man kan vælge ikke at have nogen køretimer.


Kommentér på:
Det må være nok - NU.

Annonce