{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

Det må være nok - NU. {{forumTopicSubject}}

Ja vi har alle været unge og kørt for stærkt men når jeg ser videoklip på FB hvor unge mennesker i Korsør køre uforsvarligt og det kun er et spørgsmål om hvornår et uskyldigt menneske bliver påkørt og mister livet - kommer jeg til at tænke på hvornår er nok nok.
og der burde skærpet straffe til - det var en meget lille del at et stort problem i Danmark.

Kommentarer på:  Det må være nok - NU.
  • #1   11. okt Så kan du stille dig op i køen sammen med Skårup, der også løser alle problemer med hårdere straf.

• #2   11. okt Alis C ja det må jeg så gøre og jeg kan forstå at du også her vil forsvare vanvidskørsel.

• #3   11. okt Du har lært noget om hvordan man tvinger andre til at skifte mening, Leon. det virker ikke på mig, jeg har været udsat for for meget af den slags metoder.

Det er dig, der forsvarer vanvidskørsel. Jeg vil have løst problemerne, men du vil bare have lov at tæve dem.

Hvis man vil løse problemerne, så skal man have fat i de mennesker og spørge dem hvorfor de opfører sig på den måde, og om de overhovedet ikke tænker på at de kan både dræbe eller skade andre mennesker indtil invaliditet.
    Hvis de pågældende ikke kan svare på det, fordi de ikke forstår sig selv, så må mennesker med lidt mere hjerne prøve at finde ud af det.

I næste omgang kan man spekulere på, hvad unge mennesker ellers har af chancer for at bygge en meningsfuld tilværelse op.

De højreorienterede regeringer har været ligeglade. Ungdomsarbejdsløsheden er vokset, en hel del unge mennesker er startet som hjemløse, og man har skåret ned på mulighederne for uddannelse for at de velbjergede kunne spare skattekroner.
    Nu har vi en socialdemokratisk regering med støtte fra venstrefløjen, så nu er der en chance for at der bliver gjort noget ved det, så unge mennesker kan få en chance for at komme igang med et liv.

Håber ikke det var for stor en mundfuld for dig.

• #4   11. okt Alis C jeg har ikke lyst til at tæve nogen og nej selv som rød må jeg sige at der findes mange ting der burde strammes op på - for Danmark alene kan ikke redde verden med eller uden en piv åben grænse og Danmarks retssystem er ikke gearet til den integrationsbølge som Danmark har fået igennem de sidste årtier eller sagt på en anden måde den procentdel der udgør de utilpasset unge og ja jeg har også været ung og vild men jeg lærte at opføre mig pænt og tage imod de chancer systemet gav mig smiley

• #5   11. okt Leon - du kan ikke løse den slags problemer med straf. Du risikerer tværtimod de bliver værre, både fordi den inde ubalance bliver værre, og fordi man ikke gør noget for at løse problemerne. Man gider ikke engang at prøve at forstå dem.

Det var ikke Danmarks retssystem, der skulle have været gearet til flygtningestrømmen, det var danskerne selv. Når mennesker må flygte fra deres familie og hjemland, så kan der næppe ske noget værre end at de bliver mødt med modvilje og aggressioner i det land, de flygter til, og hvor de skal bo. Så føler man sig sgu da hjemløse i selve livet.

Men desværre var her en flok undermålere, der ikke kunne se ud over deres egen næsetip, og som råbte alt for meget op. Det er princippet om at tomme tønder buldrer mest.

De flygtninge, der kom, kunne være blevet gode samfundsborgere, hvis der var blevet taget godt imod dem. Det er der faktisk en del af dem, der er blevet, men dem hører man ikke om i højrenationale grupper.

• #6   11. okt Faktisk så tvivler jeg på at de unge mennesker, der kører vanvidskørsel det er flygtninge. Det er snarere etniske danskere med dyre biler.

• #7   11. okt Alis C #5 og 6 hvad er det du tænker om Danmark og hvordan kan du skrive sådan - hvis jeg får gæster opføre de sig pænt i mit hjem og sådan burde det jo også være for de gæster som kommer til Danmark.

• #8   12. okt Det må være nok - NU

Jeps Leon - det fandt den tyske regering ud af for ca. 2 år siden, siden dengang blev det ved lov vedtaget, at dem der kører vanvidskørsel og gør sig skyldige i andre menneskers død bliver anklaget for mord, og det er sket flere gange de sidste 2 år - at de idioter har fået livsvarigt fængselsdomme.

• #9   12. okt #7

Alis C #5 og 6 hvad er det du tænker om Danmark og hvordan kan du skrive sådan -

Tsk, tsk Leon dog - du er sen i optrækket og har endnu ikke opdaget at Alis ER en 'klogeåge'

Fra ordnet: person som på en irriterende måde anser sig selv for at vide mere eller være mere intelligent end andre.

• #10   12. okt Hvis Alis bare bliver indendørs så kan hun dårligt skade samfundet.

• #11   12. okt Annella sådan skulle Danmark også gøre som det er nu er de dansker der følger lovene til grin og det kunne jo gå hen og blive sådan at må de må vi andre også.

• #12   13. okt Sæt Alis ud i trafikken, som kegle, så er der ingen der kører i området?

• #13   13. okt #12
    Claus

ha, ha det tror jeg da pokker, bilisterne ville jo tro, de ser Tordenskjolds genfærd smiley

• #14   13. okt Hvis højreekstremisterne får deres vilje, så bliver dansker et folk, der styres af angst i stedet for af intelligens.
    Man lystrer dem, der straffer hårdest, og det er de mest sadistiske elementer, som man netop ikke bør lystre. Vi er på vej mod fascisme, og det har vi været længe.

Strengere straf løser sjældent et problem, og heller ikke dette, og jeg synes det er meget vigtigt at problemet bliver løst. Da jeg arbejdede i sundhedssektoren så jeg også genoptræning af trafikofre - så mennesker i tyverne, der var invaliderede og måtte gå med krykker. Jeg nøjes ikke med højrefløjen uintelligente standardløsning på alt - strengere straf.

Jeg går ud fra at det overvejende er unge mennesker, der laver vanvidskørsel. Men for unge mennesker i Danmark er fremtiden også alt for usikker. De er stressede og angste og der mangler både boliger, arbejdspladser og uddannelsesmuligheder. Hvis de indre spændinger bliver for meget, så giver det sikkert en følelse af magt at træde speederen i bund i en bil og mærke alle de hestekræfter, man har kontrol over.
    Hvis man sørgede for at løse de problemer med arbejde og uddannelsesmuligheder, så garanterer jeg, at antallet af vanvidskørsler ville falde til et godt stykke under det halve. Var det ikke ulejligheden værd?! Unge mennesker kommer bedre igang med en ordentlig tilværelse, som de ikke har lyst at sætte overstyr, og vi får færre trafikofre.

Det burde være enhver regerings faste opgave at sørge for ordentlige uddannelsesmuligheder og boligforhold til unge mennesker. Det er dem, der skal få landet til at fungere i fremtiden!!

• #15   13. okt Alis C jeg syntes du legaliser vanvidskørsel og det tror jeg altså ikke du vil kunne komme igennem med hos nogen partier smiley

• #16   13. okt Det er det samme som at sige, at jo flere der unddanner sig til bagere, jo bedre brød får vi.
    Det er ikke kun unge der laver vanvidskørsel, og det er såmænd både rige, fattige, højtuddannede og kontanthjælpsmodtagere der laver vanvidskørsel. Så at generalisere problemet ved at sige at de bare skal have en bedre start, det er simpelthen det mest tossede jeg længe har læst.

• #17   13. okt Claus G - har du nogle statistikker over hvem det er, der laver vanvidskørsel?

• #18   13. okt #14

Hvis man sørgede for at løse de problemer med arbejde og uddannelsesmuligheder, så garanterer jeg, at antallet af vanvidskørsler ville falde til et godt stykke under det halve.

De, der ved mindst om et emne, er desværre ofte dem, der tror, ​​de ved bedre end andre. Symptomet er Dunning-Kruger-effekten, som psykologerne Justin Kruger og David Dunning fra Cornell University opdagede i en undersøgelse i 1999.

Undersøgelsen viste, at især mennesker med dårligt udviklede færdigheder har tendens til at overvurdere deres evner. Og slangen bider sig selv i egen hale: det er netop på grund af deres inkompetence, at disse mennesker ikke er i stand til at genkende, at de er inkompetente. I stedet mener de, at de er bedre end andre og har et særligt højt niveaue af selvtillid.

• #19   13. okt #16
    Claus

Det er det samme som at sige, at jo flere der unddanner sig til bagere, jo bedre brød får vi.

Den var god!

profilbillede
  • #20   13. okt Claus G # 16

"Det er det samme som at sige, at jo flere der unddanner sig til bagere, jo bedre brød får vi. "

Nej, det er ikke det, jeg siger. Jeg siger at jo bedre uddannelsesmuligheder og andre muligheder unge mennesker har for at bygge fremtidsdrømme op og realisere dem, Jo større er sandsynligheden for at de vælger det.
    Det er også noget, der kræver at de bruger deres hjerne, og bliver vant til at tænke sig om.

Du svarer ikke på om du har kendskab til undersøgelser angående hvem det er, der laver vanvidskørsel. Der kunne også være andre oplysninger - om de f.eks. plejer at være påvirket af stoffer, hvilke, og hvordan de virker.

Det er vigtigt at det er kompetente mennesker, der skal løse problemerne, og ikke idioter, der tror at alle problemer kan løses ved at man tæver folk.

• #21   13. okt Hvilke statistikker? Og hvilke statistikker mener du der understøtter din påstand egentligt?

Vanvidsbilist dækker over mange ting, men du ved ganske tydeligt ikke en snus om det, sådan som du kommenterer på begrebet.
    Du kan læse her, der står det kortfattet, og let forståeligt.
    https://www.skm.dk/aktuelt/presse-nyheder/nyheder/nyt-udspil-skal-bekaempe-vanvidskoersel-og-genskabe-tryghed-paa-vejene/

• #22   13. okt Claus G - Så hvad er det du tror jeg ikke vidste om det, der står i dit link?

Straffen blev altså skærpet fra februar iår. Har det så hjulpet?

Det er stadig mit indtryk at det er unge eller yngre mennesker, der laver den slags. De mangler noget fornuftigt at tage sig til, og de mangler tryghed angående fremtidsudsigter. Jo flere der kommer igang med et ordentligt liv, jo færre vil der være til at lave den slags.

• #23   14. okt Hvis man tager eksempel i trafikken som:

spiritus kørsel
    Mobil i hånden
    narko kørsel

Så er det inden for alle samfundslag. På trods af risikoen for at kørekortet ryger så forsætter folk med at køre sprutkørsel osv....

Man skal godt nok være blank i hjernen at risikerer sit job ved at køre sprutkørsel, osv...

Det har efter min mening intet med uddannelse at gøre, det bunder i mange andre problemer - som i de fleste tilfælde skjules, eller ens omgangskreds er for svage til at sige fra at en til en fest køre beruset - for hey, det er ikke vores problem. Det er i højeste grad ens ansvar at sige fra og vil pågældende ikke lytte så må det anmeldes. Jeg ville nødig læse i avisen om at pågældende bilist har kørt nogen ned, som jeg kunne havde stoppet.

Ægtefæller er til tider nogle svagpissere som bare lader sig fragte rundt med en chauffør som er fuld - her burde de nok udvise lidt mere omsorg og ansvar.

Jeg er som sådan ikke bekymret over at Danmark er dem som drikker mest, det må folk selv om - bare ikke som billist eller på scooter, motorcykel. staten går så heller ikke ind og blander sig - andet at oplyse hele tiden, og det rager så nogle.

Jeg syntes at bilister er blevet mere rådne i deres kørsel, og det er sgu ikke få - eksempler er utallige bare i Hans Mules gade i Odense hvor man skal kigge sig godt om når man bevæger sig ud i et fodgængerovergang. Hver eneste dag køre folk over for rødt, gult og man når lige at hoppe væk for ikke at blive kørt over.

Hvis man ikke kan oplyse sig ud af et færdsel problem - så vil jeg gerne vide hvad man ellers kan gøre - hvis man skal køre Alis's strategi. Responsen hos politi er bare at sanktionerer hårdere straffe - så der er mere på spil at være uansvarlig i trafikken.

Mobil telefoni

I starten var det en løftet pegefinger.
    så blev det 1000 kr
    Så blev det 1500 kr og et klip - har det hjulpet? næ - folk er skide ligeglade.

Må indrømme jeg kender ikke løsningen og det tror jeg heller ikke at nogen ved - andet bare at sætte straffen op.

• #24   14. okt Alis, så det er kun de unge der kører med en kæmpe brandert, overskrider fartgrænserne med 100%, overhaler hazarderet, og iøvrigt kun de unge der kører de såkaldte muskelbiler (jamen tak for det, for så er jeg stadig ung, bortset fra at jeg ikke leaser min bil, den er min egen)?
    Så tænker jeg da du med fordel kan se "fanget på politiets kamera", en dansk serie, der bla belyser vanvidskørsel. Der er det bestemt ikke kun de unge der overhaler indenom, kører hazarderet, kører i en kæmpe brandert osv.
    Din holdning, den har du kun ud fra onlinemediers propaganda, som du gladeligt og ukritisk labber i dig. Kom du hellere ud i trafikken og se det selv, hvad der reelt foregår, så vil du opdage ved selvsyn, at det ikke kun er de unge der står for kategorien.
    De unge er sikkert nok overrepræsenteret i den del der omhandler hazarderet kørsel, hjulspin, overhalinger og lign, men det gør vel ikke dem til overrepræsenteret generelt set?

Så du mener altså stadig, at Michelin kokken på 50år der kører over 200km/t på motorvejen, ikke er godt uddannet, og ikke har fået god mulighed for at få en god start?
    Eller hvad med prinsen der kører hazarderet og overskrider hastighedsgrænserne konsekvent?
    Tænker da også at mange ældre skuespillere der har mistet kortet i grov spritkørsel, har haft problemer med at få god uddannelse, eller hvad med en politiker, der både kører i en giga brandert og tilmed forsager ulykke?
    Jeg kan ikke forstå dit argument, det matcher simpelthen ikke virkeligheden.

• #25   14. okt Jeg vidste ikke at man var begyndt at kalde al hensynsløs kørsel for vanvidskørsel. Jeg har været vant til at skelne mellem f.eks. spirituskørsel og fartbøder o.s.v. Hvis det hele hedder vanvidskørsel skal man så have sin bil konfiskeret hvis man taler i mobil bag rattet?

For mig er vanvidskørsel f.eks. at køre med 200 km. i timen i en tunnel, hvor en ulykke vil have endnu større konsekvenser end andre steder. Det er VANVITTIGT! Nogle mennesker har en ubehagelig tendens til altid at skulle vise at de tør.

Der er bunker af problemer, der ikke kan løses ved at skrue strafferammen i vejret, og formålet med straf er ikke at ødelægge mennesker. Ikke i et civiliseret land som Danmark. Hvis mennesker kører bil med en for høj promille, så vil det måske løse problemet med alkoholafvænning.

Generelt hvis folk opfører sig hensynsløst, så har de måske aldrig fået opbygget deres ansvarsfølelse. Den opbygges ikke med straf, den opbygges ved at man lærer at forstå. F.eks. at hvis man taler i mobiltelefon mens man kører, så er opmærksomheden væk fra vejen, og dermed er risikoen for at reagerer for langsomt eller forkert større. Videoer f.eks. med hvor meget længere en bil kører på nogle få sekunder kan være lærerige, eller hvor meget længere bremselængden er ved forskellig fart.

Hvis man tror at problemer kan løses med straf, så er det jo for lovbryderen kun et spørgsmål om at undgå straf. Eller at holde sine hensynsløsheder inden for lovens rammer.

Ang. at straf er det eneste sprog folk forstår, så kunne man spekulere på, om det er fordi det er det eneste sprog der er blevet talt til dem i. Det giver meget bedre resultater at spekulere på, hvordan man opbygger ansvarsfølelse og omsorg for andre mennesker.
    Men vi lever i et konkurrencesamfund hvor man kun kan klare sig, hvis man altid tænker til sin egen fordel. Det er nedbrydende for ansvarsfølelse, for det er netop den, man skal skippe.

• #26   14. okt Jeg syntes da at samfundet gør meget i at fortælle selv dybt åndssvage, at køre bil og se mobil svare til at have en pose på hovedet - det kan ikke gøres mere klart. Bøder er ikke en straf, mere en afgift som skal få folk til at bruge det indvendige af hovedet - flere er endda blevet snuppet flere gange for samme forseelse.

Det som er besynderligt er at teknologien er der med håndfri selv for gamle biler. Så enten er folk ubegavet eller de er ligeglade.

Som jeg kan læse beskrives vanvid kørsel af politi rapporter, dem som f.eks. køre dobbelt dvs....100 hvor der er 50 km. Men køre man 70 km hvor der er 50 km og ser mobil må sgu betegnes som vanvittigt - det er fandme mange meter man køre uden at se ud af forruden.

Læste på EB at man havde knaldet 2500 på et sted som borgere havde påtalt - 120 havde ikke kørekort, resen var sprit, fart, narko.

Her skal man være i besiddelse af de vises sten for at finde bare en smule fornuft at nå dem. Man kunne også lade være med at straffe - og hvad skal alternativet så være?

Jeg kan godt forudse hvad der sker, glade fulderikker som køre bil, folk som lige skal teste sin porche på motorvejen med 320 km, masser af narkokørsel og en meget værre færdselkultur end vi ser i dag.

Som det er i dag syntes jeg er meget fornuftigt med straf med betinget frakendelse ved en promille over 0,5 - og over 1 ubetinget. samt at de skal gennemgå et forløb om spiritus kørsel inden de igen kan tage kørekort. Det er en dyr affære for forløbet kan koste mere end 4000 kr samt prisen for nyerhvervelse. Dem som får ubetinget frakendelse skal have et antal køretimer - til forskel for betinget at man kan vælge ikke at have nogen køretimer.

Kommentér på:
Det må være nok - NU.

x