{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så må det være.
  • #2   15. maj 2022 Jojo ja naturen er dejlig og ja de små ting så som pollen og insekter er jo et lille problem i forhold til den glæde det hele giver i den sidste ende og jeg har lige taget et billede af himlen imod nord/vest og jeg syntes man bliver lige imponeret hvert forår smiley

  • #3   16. maj 2022 Rapsmarkerne er desværre giftsprøjtede. Det såkaldte "Bæredygtig landbrug"

    Og en slager fra vores ungdom

    https://www.youtube.com/watch?v=g5PB3DZvaNY


  • #4   16. maj 2022 Agent A38 ja desværre og vi er vel ved at være vant til at der sprøjtes så det er ikke mange der tænker over det og det ku være dejligt hvis man brugte modernaturs værktøjer til at bekæmpe insekt angreb.

  • #5   16. maj 2022 Det er værre i Tyrkiet hvor man sprøjter med forstøvet petroleum på gader. Forbandet svineri, at lugte som en petroleum lygte, når man skal ud og spise.

  • #7   16. maj 2022 Polysl petroleum det lyder grimt og hvad sprøjter de imod.

  • #8   16. maj 2022 Jojo jeg ønsker også en verden som vi kan være bekendt og især hvis det lykkes at få ryddet op og jeg læste om hvordan Indien igen igen har hedebølge og det er utroligt at de ikke prøver at lave om på deres måde at behandle morderjord på.

  • #9   16. maj 2022 leon

    Mod moskitoens


  • #10   16. maj 2022 jojo

    Har været på stort set alle vinmarkeder ned til Dourofloden i Portugal, og her sprøjtes overhovedet ikke. Vin der bliver til Portvin ved at tilsætte druesprit, forskellige huse der har gode og dårlige år. men man er meget imod at sprøjte. En fornem måde at tage dårlige år med den indstilling.

    Nu er der et ret tørt klima langs Douro floden, så man undgår de værste "ulykker" Dourofloden løber hen til Spanien. Det hyggelige er, at der er en masse sluser. fordi terræn er meget kuperet. Hvis man engang tager til Porto - så vil jeg anbefale at tage på en bådtur langs Douro floden. Tag en madpakke med - for maden er tysk møg. Men ok - de har jo indrettet sig efter de fleste kunder. Mener at turen tager 12 timer. Skulle man lande i Lisboa så har jeg en interessant adresse på en unik bar hvor man ikke ser turister. Her ringer man på - man vader bare ikke ind. De er kræsne med deres kunder. Men nu har jeg jo været der i omkring 15 år som turist - så han den store fyr i døråbningen lader os gå ind.

    Det er som at komme ud fra en timekapsel og rejst tilbage, tjenere er klædt som i 1900 tallet, masser vitriner med gamle ting fra omkring 1800 tallet og frem, selv loftet er fyldt med gamle ting. Man kan næsten ikke kapere alle de ting - stedet som fylder 2 adresser. Men på den anden måde er jeg glad for at turister ikke kan finde det. Men jeg kender adressen som er......den må i selv finde ud af, men en ledetråd er sporvognen som køre op og ned, ved gaden på den store hvide plads i Lisboa, Går man op af gaden og til venstre og ligeud, ser man et sted med røde gardiner og en ringklokke.

    Jeg kom til at kende en franskmand som har en portvin butik med smagninger, den ligger næsten nede ved havnen - man skal altid huske når man er i Lisboa så når det går nedad så er det mod havnen - en god ting at vide hvis man er dårligt til at fine fixpunkter. Han ligger på et hjørne, med fantastiske portvine hvor man kan smage store årgange, vintage, men sådan en flaske kan nemt koste mellem 800 - 2000 kr, så de koordinere det med andre som også ønsker at smage. Nå der røg jeg vist lidt OT:


  • #12   17. maj 2022 Polysl taaak for historien smiley

  • #13   17. maj 2022 Jojo kopper spray det lyder grimt for det er vel den slags kopper som vi er blevet vaccineret imod.
    Og hvis man vil bekæmpe bladlus eksempelvis Mariehøns og jeg kan huske hvordan jeg ringede til EL for at snakke om de gode måder at bekæmpe bladlus på - men de viste intet om verden under for deres vinduer - men hvis man gider findes der mange måder at bekæmpe de insekter som ødelægger afgrøder - dog skal selv skadedyr have et sted at leve da de jo er en del af fødekæden.


  • #14   17. maj 2022 jojo i de 15 år jeg har besøgt Douro dalen har jeg aldrig set dem sprøjte med noget som helst - kan du komme med et link - så bøjer jeg mig.

  • #16   17. maj 2022 jojo

    Har aldrig boet i Portugal i længere end måned, af gangen, nogle gange er det 3 uger, i de 15 år jeg har besøgt landet. Min rejsekammerat elsker landet og fik mig lokket dertil første gang.

    Alle mennesker har deres favorit rejsemål. Jeg elsker også at rejse i Tyskland og Østrig,

    Kan huske et år hvor jeg var i flere lande samme år, Israel hvor der var bryllup, Tyrkiet hvor der var bryllup, Portugal hvor Philipson Vine havde givet vores portvin klub en kæmpe smagning hos Ferreira portvin hus.

    Til at skrive om Portugal har jeg skrevet en side som hedder "PORTVIN ER GUD" som en guide til Porto.

    Nu kan man godt ved at Google at Frankrig bruger Kobber, men ikke Portugal. Så jeg vil mene det fra dig er en antagelse at så gør alle de andre det også. Det franske klima er meget forskellig fra det i Dourodalen. Meldug trives i et fugtig klima med stillestående luft. Det kan man ikke sige om de forhold der er i Dourodalen. Det er også noget som opstår om natten hvor dug falder ned - altså forskellen for temperatur på nat og dag. De forhold har man ikke i Dourodalen som jeg har oplevet det. Det har været knastørt om natten.

    Hvor får de vandet fra?

    Jo de pumper det op fra Dourofloden som så filtreres, så der ikke sker en kontaminering af et eller andet.

    Jeg vil ikke gøre mig til dommer om du har set dem sprøjte i Dourodalen, du kan have ret, men jeg har aldrig set det.


  • #18   17. maj 2022 jojo

    Nu er jeg mere til at overnatte på vingården og ikke i en turist by. med Bradwurst og andet skrammel. Portugal har en enorm antal tyskere og derfor de har indrettet sig til tysk mad. Det lort giver jeg ikke i <Porto - i Tyskland har jeg intet imod det.


  • #20   17. maj 2022 jojo

    Jeg mangler stadig link til at der bliver sprøjtet - jeg er ikke flov over at jeg ikke har ret, jeg vil bare have dokumentation for at man gør det i Dourodalen. Så bøjer jeg mig i støvet og indrømmer jeg tog fejl.


  • #22   17. maj 2022 Ja jeg spurgte en af mine Tyrkiske venner om det der med at sprøjte med petroleum og det havde han aldrig hørt om smiley

Kommentér på:
Så må det være.

Annonce