{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Danmark må låne. {{forumTopicSubject}}

Ja læste at Danmark må ud og låne og ja det koster når Danmark og resten af verden bliver syge og Danmark må ud og låne - må jeg ikke bare skrive ca. 250.000.000.000.kr og andre lande følger jo trop for EU må også ud og låne.
Men vi var jo godt klarover at der vil komme en regning altså en stor regning og mon ikke Danmark - EU og resten af verden vil være bedre polstret næste gang der kommer en pandemi.
Personligt har jeg sat persille og purløg i haven og der kommer nok mere for jeg tror stadigt på ydmyghed vil være en god ting - for verden har om vi vil det eller ej forandret sig på kort tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmark må låne.
  • ­
    ­ Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 65
    #1   25. maj 2020 En Kineser æder en flagermus i provinsen, og pludselig skal jeg til at være urtehave ejer.

    Hvad fanden er meningen..


  • #2   25. maj 2020 Nu skal vi ikke tilbage til 60'erne hvor alle skulle have en have for at få mad på bordet. Eller var det tidligere?

    Men her i ejendommen har vi fælles små kummer med krydderi planter, jeg har så sat 2 plantesække med tomater. Det ryster folk sammen at have noget til fælles - gammel som ung - nu er jeg den ældste.


  • #3   25. maj 2020 HUM igen intet navn og giv nu ikke Kineserne skylden for den virus den kan sku komme alle steder fra og jo du vil nok have godt af lidt urtesuppe smiley

  • #4   25. maj 2020 Polysl som jeg skriver har jeg plantet lidt og der kommer mere så som tomater og jeg har fået en stikkelsbær i en krukke den vil også bestå + jeg har nøddetræ et enkelt blommetræ og er sikker på at min opfindsomhed vil gå langt for ikke at skulle mangle og jeg deler gerne smiley

  • #5   26. maj 2020 Ville elske at have en smule jord bare 40 kvm - så jeg kunne lære at have grønne fingre - her mener jeg ikke blomster for det anser jeg som ukrudt - men en mere funktionel have.

    Kartofler, asparges, en masse krydderurter, tomater, agurker, selleri, alt det man normalt køber til husholdning.

    Men nu bor jeg kanon billigt - midt i centrum til 3200 kr ( 83 kvm )- så kan det vist ikke blive billigere.


  • #8   26. maj 2020 Vi har en rimelig stor have med tilhørende urtebed og alskens frugt og grønt som fruen passer og plejer til gavn for børn og børnebørn især smiley

    Det mest irriterende med selvdyrkning er selvfølgelig at når det er høsttid koster lortet ikke en skid i butikkerne smiley


  • #9   26. maj 2020 Cody...

    Kan du ikke sammenligne - arbejdet i sig selv er mere end penge.Og på årsbasis er der faktisk mange penge at spare hvis man er en familie.

    Samt det ikke at skulle slæbe det hjem - men bare kan gå ud i haven og høste - friske krydderier er sgu dyre - så her er der absolut en god post at spare.


  • #11   26. maj 2020 Annella ja det høre jeg men flagermus findes jo over alt og ikke kun i Kina smiley

  • #12   26. maj 2020 Ja Claus G - Cody N og Polysl jeg tror folk vil gøre mere i det grønne smiley

  • #14   27. maj 2020 Leon #11

    Der er utallige beviser på at smitten stammer fra Wuhan i Kina.
    Spørgsmålet er blot om smitten udsprang fra kød markedet eller laboratoriet i nærheden.

    Kun konspirations tilhængere benægter dette smiley


  • #15   27. maj 2020 Polysl #9

    Efter vi havde rotter i kompostbeholderne er vi gået over til div. plantesække og hvem tror du der skal slæbe det skidt hjem hvert forår smiley

    Jeg er iøvrigt ikke den store grøntspiser med mindre min kone ligefrem gemmer bøffen under et lag grøntsager smiley smiley


  • #16   27. maj 2020 Cody

    I stort set mit liv hadede jeg grønsager, og speciel indmad - jeg hader stadig indmad - men er bøjet ret meget af på grønsager, som nogle gange erstatter kartofler til mine kødretter. Det er så en opvejning mellem at kunne undvære piller mod for højt blodtryk og på et tidspunkt en mulig diabetes. Jeg tager ikke i dag nogen som helst medicin andet en vitamin pille. Hvis der ikke skal mere til så spiser jeg gerne grønsager. Ikke for at moraliserer, for folk skal bare gøre som de selv syntes er bedst for dem selv.

    Jeg kan absolut ikke lide alle de moralister som mener de ved bedre - og vil pådutte deres levevis, som om de besidder de vises sten. Klart det ikke er sundt bare at sidde stille og æde sig fed - det tror jeg godt de fleste med en intelligens ved.

    Nogle kan måske se mig som hykler som er efter veganer og vegetar - nej, jeg er imod at de vil have at alle skal være som dem.


  • #18   27. maj 2020 Polysl, du er sgu da ikke vegetar, fordi du spiser kartofler til dit kød, men spiser du udelukkende kød, er det den sikre vej til diabetes.

    Kender en, der altid udelukkende spiste frikadeller UDEN brød direkte fra slagteren, og både hans far og mor og den øvrige familie havde diabetes, men efter den oplysning spiste han altid brød under, eller fik kartofler til.

    Og har du alligevel panden fremme, så skræl nogle rodfrugter og smid på et kvarter, så er dén hjemme.

    Eller køb snittede grøntsager...


  • #19   27. maj 2020 #17
    "Jeg forstår slet ikke, du bliver ved med at modsige de 2 Corona-eksperter her på BB, det er du sleeeet ikke kompetent til smiley "


    Tror slet ikke de 'eksperter' læser netaviser, måske har de slet ikke medielicens?


  • #21   27. maj 2020 #18

    Har ikke påstået at være vegetar ved at undlade kartofler, men bare min måde at variere kosten - elsker kartofler, men rodfrugter er også dejlige som erstatning. Selv om madpyramiden efterhånden er blev vendt på alle kanter og gjort utroværdig så kan man ikke komme udenom den gyldne tråd i alle madråd - spis varieret. At kun spise frikadeller og flæskesteg med kartofler og rødkål og sovs er sgu kedeligt. Effekten ved at spise varieret er at glæde sig over at skulle have flæskesteg, kalvesnitzler, laks, rødspætte, eller anden fisk eller kød - elsker også lam.


  • #22   27. maj 2020 Med hensyn til hvem der er banditten, er nonsens at bruge tid på - vi skal hellere glæde os over at der nu er en vaccine så man undgår det næste gang. Sygehuse har lært hvordan det må være i brændpunkter med syge som vælter ind. Det gør at sygehuse er bedre rustet næste gang der sker en pandemi.

    Nu hvor det hele er lidt på afstand så skal man kigge på hvilke ældre som man kan skære på, udsatte, nye skoler, eller renovere gamle skoler. Man siger hele tiden at det ikke er borgere som kommer til at betale den regning - nu er jeg ikke naiv, for der er kun en til det og det er borgere. Der er ikke penge til at rende og dele ud til bistandsklienter - osv...nu er tiden at prøve at reddes økonomien for resten af året.


  • #23   27. maj 2020 Cody N du skriver konspirations tilhænger modsiger at corona virus opstod i Kina så må jeg kaldes for at være sådan en for som jeg skriver flagermus findes overalt undtaget nord og syd polen smiley

  • #24   27. maj 2020 Jeg ser så at nogen kaldes for corona eksperter og den er jeg helt med på jeg mener så at vi alle er eksperter - nogen eksperter er så bare bedre end andre smiley

  • #25   27. maj 2020 Madonna M ja hurtigt sund mad er dejligt smiley

  • #26   27. maj 2020 Polysl smagsløg entre sig med alderen og der er ting vi ikke kunne li som barn og som vi elsker nu til dags smiley

  • #28   27. maj 2020 Annella hvis jeg nu fortæller dig at jeg en gang da jeg ikke var ret stor blev bidt af en flagermus - jeg spiste den ikke og blev ikke syg - jeg gik på Høng Privatskole den gang og ja det er længesiden smiley

  • #29   27. maj 2020 Leon

    Jeg tror ikke man skal sammenligne hygiejnen i Danmark versa Kina, hvor hygiejne ikke engang eksisterer i deres ordbog. Selv i min barndom brugte min mor 3 skærebrætter, kød, fisk, grønsager.

    da jeg som lille gik i skoven trådte jeg på en hugorm som bed mig, jeg blev heller ikke syg, men blev dog bragt til lægen som hold øje med mig i en time. Så man kan godt gå ud fra at Danmark ikke er så farlig som andre lande.

    Det sjove med folk på jorden er at går det galt så skal man finde en bandit, uanset om de er banditten eller ej, Skylden bliver stor politik og man kaster rundt med deres afføring overalt

    Ingen ved om det er et hændelig uheld eller en bevist handling - jeg er ikke så konspiratorisk at jeg tror det er en terror handling da den jo ikke giver mening og rammer i egen rede.

    Trump brugte megen tid på at fedte den af på Kina at han helt glemte sit ansvar overfor sine borgere. Kina brugte megen tid på at fedte den af på USA:


  • #30   27. maj 2020 Polysl når jeg laver mad og det sker tit så bruger jeg et træ skærebræt jeg har nemlig smidt 3 af plastik ud da jeg er blevet mere miljøbevist det bliver så vasket når jeg skifter fra kød til grønt og andet altså vasket gang på gang - så tager vi den om skyld og i stedet for at samarbejde tales der om skyld og du har da ret i at lortet spredes udover det hele også derfor der er kø ved håndvasken og ja Tromp står bagerst i køen og der er vel intet vand tilbage når han kommer til håndvasken - så tager vi Kina de prøver alt muligt du ved at vinde over den virus og det samtidigt med at de over for de politiker der angriber dem bare er så høflige - altså lige indtil de syntes at nu må det være nok og jeg syntes altså at Kina kan være super diplomatiske - hvem sage Hong Kong måske det er en svipser smiley

  • #31   27. maj 2020 Hongkong har altid været et åndehul mod vesten - det er så måske slut nu.

  • #32   28. maj 2020 Polysl jeg håber at Hong Kong består med alle deres friheder smiley

Kommentér på:
Danmark må låne.

Annonce