{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.113 visninger | Oprettet:

Lån uden renter pga Koranen? Hmm {{forumTopicSubject}}

Jeg så et indslag i nyhederne, som handlede om at der er nogle banker som låner penge ud til muslimer uden rente, fordi der står i koranen at de ikke må give noget for at låne penge. Det gir jo ingen mening, for der står også at det er en synd at drikke alkohol, skal vi så forbyde salg af alkohol til muslimer. Jeg ser ingen sammenhængen i at koranen skal blandes ind i danmark.

Jeres mening om dette?

\\Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån uden renter pga Koranen? Hmm
  • #1   6. feb 2008 HELT ENIG.


  • #2   6. feb 2008 hvis det passer det du siger er det jo totalt latterligt

  • #3   6. feb 2008 Ja vil da tro at det passer når det var i nyhederne. Men skulle godt nok lige vende den et par gange i hovedet før jeg helt opfattede hvad de sagde. For det er sku over grænsen.

  • #4   6. feb 2008 Nad_ -: Forskelsbehandling-lige præcis. Synes det er alt for langt ude.

  • T-x .
    T-x . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 79
    #5   6. feb 2008 en mere grund til at de muslimer skal ud af landet

  • #6   6. feb 2008 Vis jeg skal svare helt ærligt,

    Så syns jeg at Indvandre skal leve som os dansker her i danmark , De skal snakke dans, og gå i skole som os, Lad dog vær med at være sådan nogle håre Gangster, Det hjælper """ ikke ..

    Nogle Indvander er flygtningen, Men nogle af dem får bistand og så tager de på ferie i deres egen land ,, Det giver altså heller ikke nogen mening .. !


  • #7   6. feb 2008 NMJ * Pat-Mand !- Men det kan da gøre lige meget hvilke banker der gør det. Det er stadig i danmark.
    Så skal der også være en bank hvor jeg kan få et lån på 300.000 uden renter, bare fordi jeg er jyde ?
    Det kan da være det samme


  • #8   6. feb 2008 Forkert forkert forkert..

    Muslimer må ikke betale renter af løn står der i koranen. Og så har bankerne fundet en måde at gøre rigtigt for dem at låne penge ved at tage enormt store gebyr på lån istedet... Så det er ikke urimeligt alligevel..


  • #9   6. feb 2008 NMJ * Pat-Mand !: Ja men bestemmer ikke selv renten vel ?

  • #10   6. feb 2008 spørg !: Nej gør vi ikke, vi ytre os smiley

  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.572
    #12   6. feb 2008 hold kæft man, nu ønsker man bare endnu mere at de lang fingerede fattigrøve ville fixe og tage tilbage til deres eget land...



  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.572
    #14   6. feb 2008 spørg ! men det gør de alligevel.. og hvis de skal følge den så meget så må de fandme gøre det i deres eget land. slut.

  • #15   6. feb 2008 Til NAD

    Du NAD : Du siger ar Danmark er et kristent land. Dette er umiddelbart forkert. Danmark er et land med religionsfrihed.

    Desuden kan jeg ikke se hvad problemet er? Mange banker har da også lån og finansieringsmuligheder som f.eks. kun er målrettet til unge. Der er vel et behov ude i samfundet som gør at den pågældende bank tilbyder et sådant produkt.

    Hvorfor føler i jer krænket?


  • #17   6. feb 2008 Hvis der står i koranen at man ikke må slå ihjel, så er der vidst nogle muslimer der lige burde skimme koranen i gennem en gang til

  • T-x .
    T-x . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 79
    #19   6. feb 2008 spørg !

    der står os i koranen at når muslimer kommwe til et andet land skal de overtage det.
    og at alle der ik er muslimer skal dø


  • #21   6. feb 2008 som sagt tidligere i tråden, er det ikke gratis for dem at låne penge.. de betaler ikke renter, men betaler istedet noget andet (istedet for renter) og kommer derved til at betale ca det samme som normale lån..

    min mening om det er nu os, at de ska kraft edme bar følge vores levemåde.. hvis de ikke kan li det her, så skal de bar fucke direkte hjem igen!


  • #22   6. feb 2008 alle har ret til deres tro men der er også noget der hedder ligestilling for ellers kan jeg jo bare sige min tro som jeg selv har opfundet siger staten skla give mig et palæ på 2000 kvm og jeg ikk skla betale skat

  • #23   6. feb 2008 Koranen har ikke noget med mord at gøre !

    Folk dræber ikke fordi de muslimer

    De dræber fordi de er uintelligente og dumme


  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.572
    #24   6. feb 2008 de er fandme også nogle pyller-røve.





  • #25   6. feb 2008 I er latterlige, se da hvad jeg skriver længere oppe...

  • #26   6. feb 2008 Til Nad:

    Jeg er ret sikker på at hvis du ønsker et af deres lån så kan du sagtens få det! Uanset om du er muslim eller ej. Muslimer er bare deres primære målgruppe. Men det betyder ikke at resten af befolkningen ikke kan optage lånet også.


  • Frank T
    Frank T Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #28   6. feb 2008 Har siddet og rystet på hovedet alle indlæggene igennem. Først for et par indlæg siden var der en der forstod at de så betaler et højere gebyr istedet så det bliver det samme for banken. Den eneste forskel er at de så ikek kan trække renteudgifterne fra i skat men dem om det...

  • #29   6. feb 2008 Til Philip

    Du siger følgende;

    min mening om det er nu os, at de ska kraft edme bar følge vores levemåde.. hvis de ikke kan li det her, så skal de bar fucke direkte hjem igen!

    Du minder jo om Hitler med disse udtalelser


  • #31   6. feb 2008 hvorfor er folk så racisdiske herinde i tør jo ikk så ved det hvis der kommer en udlænding hen til jeg og spørg..
    jeg er selv dansker og der er da nogen udlændinge jeg ikk kan lide men der er af persomlige orsager og har da også mange danskere jeg ikk kan lide


  • #32   6. feb 2008 Nad -

    Ja lige præcis, så det er samme vilkår for alle. Uanset religion.


  • #34   6. feb 2008 bilal - haha er det lisom hitler fordi jeg mener at når folk kommer til et andet land som gæster og ikke kan li måden tingene fungerer på, at det så er take it or leave it ? så kender du vist ikke meget til hitler!

  • #35   6. feb 2008 Til Osten

    Hvad mener du?

    Hvis du tog til deres land er jeg da ret sikker på at deres banker ville være glade for at du ønsker at optage lån der. De ville være fløjtende ligeglade med din religion.


  • #36   6. feb 2008 sød fyr - tja nu skal du høre her.. gruden til at man ikke altid siger det til dem irl er at indvandrede har det med at samle en gruppe og yde vold på en !

  • #37   6. feb 2008 osten det er måske ikk lige dig der er bare generalt der er mange der sviner udlændinge til herinde og det syntes jeg bare ikk er okay

  • #38   6. feb 2008 Til Philip

    Hvem siger at disse "gæster" som er her ikke kan lide at være her?

    Hvem brokker sig over at være her? Det er der ingen der gør. Ellers ville de jo flytte tilbage.


  • #40   6. feb 2008 spørg - du er da godt nok sej hva

  • #43   6. feb 2008 josten jaja det e ritigt.. men alle skal også ahve lov til og være her

  • #44   6. feb 2008 bilal - de "gæster" som kommer fra udlandet.. de får det danske samfund mere og mere til at tilpasse sig deres kultur og baggrund. og det mener jeg ikke kan være rigtigt!

  • #47   6. feb 2008 Til osten

    Alle lande har hver deres love og regler.

    Hvis du tog til "deres" land og begår noget kriminelt så kan det da godt være at du bliver hængt ja.

    Men det er jo fordi de har valgt at indføre hårde straffe imod kriminelle?

    Men hvorfor er det et problem for dig ? Folk bliver da også hængt i USA


  • #48   6. feb 2008 ja det er mange mennesker som mener at man er racist (nazist, fordi ik aner hva det betyder) bare fordi man kritiserer indvandrere og muslimer..

  • #52   6. feb 2008 Til Philip

    Hvad har disse "gæster" fået som er så slemt at du føler dig krænket og vred? Et banklån ? Som altså i øvrigt er tilgængeligt for alle.

    Desuden skal du være opmærksom på at det danske samfund udvikler sig jo i hele tiden i tråd med alle andre lande.

    Undersøgelser viser at samfundet bliver mere og mere amerikaniseret. Hvorfor bliver du ikke vred over alle de Mcdonald's' der er her ?


  • #53   6. feb 2008 spørg - ja hvorfor ik ? fordi så ville du gerne gi mig på hovedet eller hva ? det syntes jeg passer meget godt på stereotypen af indvandrere..

  • #55   6. feb 2008 bilal - nu kan jeg ikke lige sidde og remse alle ting op, men lad os foreksempel tage at mange svømmehaller har tidspunkter hvor kun kvinder kan komme pga deres religion. ikke fordi at de genere mig personligt, men princippet idet..

  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.572
    #56   6. feb 2008 Philip L nej han bruger kniv, han har aldrig lært at slås... eller også kan han ikke slå hårdt nok.

  • #57   6. feb 2008 Til osten

    Hvis det ikke er et problem for dig hvordan andre lande straffer deres kriminelle. Hvad er så problemet?

    Hvorfor føler du dig så krænket?


  •  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.572
    #58   6. feb 2008 ja og ang. det banklån så er det noget som alle kan få, og de kommer bare til at betale pengene på en anden måde.

  • #59   6. feb 2008 sprøg - nej du truer slet ikke.. hmm hah.. du sidder jo og får det til lyde som om du er mega hård og at dig dine homies vil smadre mig hvis i kan ! smiley

  • #62   6. feb 2008 Til PHILIP

    Mht. svømmehal eksemplet:

    Ja, det kan godt være at svømmehallen afsætter tid til hvor disse kvinder kan komme og svømme.

    Men til gengæld sætter svømmehallerne også tid af til blandt andet handicappede, små børn, pensionister osv.

    Er det et dårligt princip at samfundet også tager hensyn til handicappede, børn, muslimske kvinder osv?

    Jeg synes det er stærkt at det danske samfund kan administrere alle grupper. Du burde være stolt. Ikke vred.


  • #63   6. feb 2008 osten - ja hah det måtte jeg nu også grine lidt over..

    men jeg smutter også fra debatten nu..


  • #64   6. feb 2008 allan a - ja lige præcis

    bilal - nu er det jo alle som kan være handicappede osv, men at det laver ordninger til fremmede religioner, mener jeg ikke man burde.. når folk kommer må til tilpasse sig vores kultur mm.

    men som sagt smutter jeg os nu..


  • #65   6. feb 2008 Til Osten

    Nu arbejder jeg selv for finansministeriet og jeg kan garantere at der udbetales ikke finansielle tilskud til udlændinge. Alle betaler vægtafgift. Uanset hvad.

    At indføre halal slagtet kød er vel en beslutning som er taget i skolens bestyrelse. Så vidt jeg ved er der ingen lov der kræver at man skal indføre halal slaget kød. Så denne beslutning er jo taget fordi der er et behov for det på skolen.


  • #66   6. feb 2008 Til Philip

    Du siger at alle kan være handicappede - alle kan da også være muslimer (hvis de ønsker det).


  • #67   6. feb 2008 nå nu kunne jeg ikke la vær heh

    bilal - ja men at være muslim er et valg. det er at være handicappet ikke. selvom jeg ikke mener man kan sammenligne disse ting.

    ahsan - du behøver skam ikke oversætte ordene for mit vedkommende smiley men ja giver dig ret i at mange af disse tiltag kommer ud af finansielle årsager.. dog er mange af de unge ikke med krigstraumer da de er 2.,3.,4. generations invandrere. dem som kommer fra krig værdsætter også at vi har taget imod dem, men det gør deres børn derimod ikke.


  • #68   6. feb 2008 Ahsan

    Er helt enig med dig. Jeg synes bare at det er super ærgeligt at flere og flere indvandrere fylder så ekstremt meget i medierne.

    Jeg håber virkelig at der kommer en dag hvor vi "indvandrere" stopper al den vold og ballade.

    Egentlig kan jeg godt forstå at den almene dansker føler sig truet.


  • #69   6. feb 2008 Allan du har fuldstændig ret i at man skal ikke leve et liv i frygt. Dette er helt og aldeles uacceptabelt og jeg synes at problemet er voksende.

  • #70   6. feb 2008 Dog må i aldrig tro at den voldelige adfærd hos indvandrerne er grundet deres religion.

    Hvis de folk rent faktisk var reelle muslimer så ville de aldrig udøve vold eller anden slags kriminalitet.

    Dette er nemlig imod islam.


  • #71   6. feb 2008 ahsan - ja de fleste unge idag er 3. generation, men mon ikke der også er 4., 5. osv smiley folk har jo flyttet hertil i mange år.. men ja det skal nok passe det du skriver, men det var jo ikke rigtig det debatten drejer sig om i bund og grund..

    dog lige en lille kommentar til dit første indlæg. fordi du har taget en høj uddanelse, gør det dig vel ikke til en bedre person end alle andre.. kan godt være du er god til dansk men hva så ? hvad har det med noget at gøre ?


  • #72   6. feb 2008 bilal - nej det er jeg udemærket godt klar over.. men mange unge "muslimer" er "ligeglad" med koranen.. de vil jo gerne drikke osv..

  • #73   6. feb 2008 ja vores grundlov er bygget bla. ud fra et kristent synspunkt. men i øjeblikket bliver flere og flere danskere ateister..

  • #74   6. feb 2008 ja det er rigtigt, men bare for at understrege at man ikke bliver dansker af at sidde til en forelæsning!

    arj det startede nu i 60'erne, men er der aldrig kommet folk til danmark før det ? ved godt at det ikke kan sammenlignes, men det prøvede jeg nu også at understrege tidligere..


  • #75   6. feb 2008 VI ER I DK !
    IKKE UNGOBONGOLAND !

    Guruen tilpassede sig til danmark, da danmark ikke er indien


  • #76   6. feb 2008 og med guruens ankomst vil jeg nu resignere og kalde det en dag ...

    Tak for debatten og håber på alles vegne at samfundet kan udvikle sig mod bedre tider.


  • #77   6. feb 2008 amen..

    ps Tony Montana er SEJ !


Kommentér på:
Lån uden renter pga Koranen? Hmm

Annonce