{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Genbrug. {{forumTopicSubject}}

Ja læste kort om hvordan en politiker var i gang med at vi skulle til at sortere mere altså jern - plastik og glas det undre mig for det er da ingen nyhed da det sker i det boligselskab jeg bor i FOB Slagelse.
Og vi har også et genbrugsrum hvor jeg i sidste uge fandt denne sag - en god gammeldags NAD receiver den kan ses på det indsatte billede.
Og er enig i at vi skal sortere mere end vi gør - dog undre det mig at grøn affald skal hentes og køres væk altså frem for at forarbejde det på stedet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genbrug.
  • #1   17. maj 2020 NAD er jo en varer fra Hifi Klubben hvor man stadig kan finde folk som ved noget og ikke som jeg gjorde i Bilka tog pis på en medarbejder i sin tid med at spørge om dos 6,2 var installeret i win 98. Han sagde....jeg vender lige tilbage med en som ved noget om det - jeg så aldrig en igen...

    Det er netop den vej den går ingen service - medarbejdere som ikke aner noget som helst -


  • #2   17. maj 2020 Polysl jeg er nu heller ikke pc-mand så det må andre lave men jeg kan så meget andet smiley

  • #3   17. maj 2020 Der har aldrig været nogen Dos 6.2 i Windows men der har været MS-Dos 6.2
    smiley


  • #4   18. maj 2020 Miljøminister Lea Wermelin (S) er total blæst for folk skal så have 10 spande stående - og hvem gider det?

    Efterhånden føles det som et formynderi hvor politikere er de eneste der ved hvad der er godt for en. Det må ikke være sjovt at have en 1 værelses med 10 spande og en masse bananfluer og spyfluer.

    Nemt hvis politikere bor i hus så er forståelsen endnu mindre for de kan bare have dem udendørs eller i garage eller carport.

    På det niveau er jeg aktivist og skider på det hele - sorter kun madaffald og resten kommer i en pose i rest affald.

    Det her er efterhånden helt absurd med at der står at pap skal være rent og tørt - som betyder at man åbenbart skal vaske pap og hænge det til tørre inden det smides i genbrug.

    Man viser at låg skal i jern men tilføjer at det ikke betyder noget at låget er på glasset andet at man har vasket det hele. Det tyder stærkt på at de her regneark idioter ikke kender noget til at restindhold i glas mere eller mindre fordamper ved smeltning og bare fremgår som et overflade restprodukt.


  • #5   18. maj 2020 Syntes det er rigeligt med 3 sorteringer her, papir, glas og køkkenaffald, men det stopper desværre nok ikke med det.

  • #6   18. maj 2020 Hørte pressekonferencen.

    Bussemænd i den ene spand,
    Prutter i spand 2.
    Katte hår i spand 3.
    Sæd i spand 4, som bliver genbrugt på fertilitetsklinikkerne.
    Og ørevoks i en femte spand. etc.


  • #7   18. maj 2020 De kan sagtens få det igennem i folketinget, men jeg tror ikke at befolkningen gider, og iøvrigt så ville det blive en ret stor skraldebil som skal rumme 10 forskellige sorteringer, allerede i dag fatter jeg ikke hvordan de kan det bare med 6 sorteringer - for det er samme skraldebiler som førhen og jeg kan dårligt forstille mig at de kan bygges om til at rumme 6 sorteringer.

  • #8   18. maj 2020 Polysl ren pap ja ikke og glas alene og jern ligeså det kunne blive til en industri og verden har brug for alle de arbejdspladser de kan lave og selvføleligt skal man ikke have flere spande stående smiley

  • #9   18. maj 2020 Leon

    Jeg er da ligeglad med industri i genbrug, jeg gider bare ikke gøre mit hjem til en genbrugs sorterings station.

    Helt ærligt tror jeg ikke på en skraldevogn kan rumme 6 forskellige typer skrald - specielt ikke når det stadig er de samme gamle skraldebiler som henter det-


  • #10   18. maj 2020 Polysl det kan jeg godt forstå - men jeg har børn og jeg har børnebørn så jeg finder gerne en løsning på problemet så der stadigt vil være rent drikkevand og andet når jeg en dag ikke er her længere skal det da ikke hedde sig at jeg var et miljøsvin smiley

  • #11   18. maj 2020 Polysl i de gode gamle dage var der folk der kørte rundt for at samle gammelt jern og slagteren - bageren - købmanden og skærslipperen cyklede eller kørte rundt - måske det var tiden der til igen smiley

  • #12   18. maj 2020 ups fiskemanden glemte jeg lige smiley

  • #13   18. maj 2020 Tja...

    Nu har vi jo marked onsdag og lørdag, med grønsager, kød, ost, fisk, men nu er metaller og aviser ikke noget som er pengene værd at samle - så det er nok grunden til der ikke er nogen.

    Om så hele Danmark stoppede det latterlige skrammel indsamling havde det ikke nogen som helst betydning for <Danmark - det er bare nogle politiske statement som er falske og hykleriske og som sådan er ligegyldig.


  • #14   18. maj 2020 Polysl fordi at der findes dumme mennesker som vil skide på hvordan verden ser ud og hvordan det kan ændres ved at samle de forskellige ting og genbruge og rense resten - behøves os/mig og andre der ønsker at alt en dag bliver godt jo ikke også at være dumme smiley

  • #15   18. maj 2020 Fint med genbrug:

    Min søn har fundet sig en "brugt" kone. (med tre børn)

    Det er da fornuftigt genbrug


  • #16   18. maj 2020 Busmann en fornuftigt søn du har smiley

Kommentér på:
Genbrug.

Annonce