{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
145 visninger | Oprettet:

Polysl
Polysl
Online Tilmeldt:
4. dec 2014
Følger: 9 Følgere: 215 Emner: 637 Svar: 8.030

Genbrug {{forumTopicSubject}}

Ifølge kommunen vedr. sortering af affald, skal pap være rent og tørt inden det smides i containeren.

Så husk at vaske pap og tørre det, inden det bruges til genanvendelse. Glas og plastik flasker skal være skrabet rene, så frem med nedstrygeren og sav så du kan skrabe dem rene - hvis låget ikke er så åben at man kan skrabe dem rene.

Vorherre til hest -det er sgu nemmere at liste ud om natten og smide posen ned i en kælderskakt, eller tage den med når du går til flaske/dåse automaten.

Man kunne også køre ud i Vollsmose og smide den der, her vil ingen tage notits af det, for det ligner i forvejen Stige Ø. smiley

At have 5 forskellige spande til sortering kan de godt glemme her - det lort gider jeg simpelthen ikke. Mit køkken skal ikke være skrald opbevaring.

Kommentarer på:  Genbrug
  • #1   23. apr Polysl enig jo svære det er at soter jo dårligere bliver genbrugsideen smiley

• #2   25. apr Bare i opvaskeren med pizzabakkerne inden de ryger til genbrug.
    Mere affald i Vollsmose? Synes du ikke der er nok af det i forvejen?

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#3   25. apr Claus

Nej - ikke hvis det kommer i sorte affaldssække.

• #4   25. apr Hvis der kommer flere sorte sække, så ender det med at området er nødt til at udvide.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#5   25. apr Claus

Nej man behøver ikke at udvide - specielt når de vil afvikle - så antallet af sorte sække og brune sække flyttes til andre lossepladser - hvor de så kan brede sig, indtil man igen afvikler det nye sted. Med lidt held så ender de sorte sække helt ude på Stige ø.-

• #6   25. apr Det er smart nok, men på et tidspunkt flyder det jo over alt med sorte sække. Og det værste er, at det begynder at lugte på et tidspunkt når solen står på.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#8   25. apr Alis

Gu vil jeg ej have et skab til affald. Jeg vil smide organisk i skraldespanden ellers ikke, resten ryger ud i de kommunale skraldespande eller i Netto flaske container. Hvis de vil have jeg skal sortere skrammel så må de give mig nogle spande og en køkkenløsning. - ellers ikke. Siger Fuck dem.

• #9   25. apr #8

Det ryger lige på Alis's såkaldte husholdningsbudget, hun har penge nok. smiley

• #10   25. apr Det er bare et forslag, Polysl

Jeg er selv i samme situation og spekulerer på hvordan jeg finder frem til brugbare løsninger.

• #11   25. apr Madonna # 9

Nu må jeg uddybe hvad jeg mener med husholdsningsbudget. Jeg lod ellers emnet ligge fordi jeg ikke mente der var mere at diskutere, men med din trang til at bryde andre debattører ned skal man sørge for ikke at efterlade noget, der kan bruges til angreb.

Med husholdsningsregnskab mener jeg alt hvad man køber i supermarkedet til brug i det daglige. Også køkkenruller og andet, der ikke er spiseligt. Jeg har ikke regnet ud, hvad jeg bruger på mad alene - det kunne jeg godt gøre, men det har jeg ikke brug for.

De udgifter der ryger på min husholdsningskonto har alle andre også. Når jeg er på hvad folk får i overførselsindkomster, så kan jeg se, at de har ikke engang til en almindelig daglig husholdning.

Problemet er at der sidder mennesker som dig og regner på, hvor lidt man behøver at give folk at leve for, så du selv kan spare i skat. Oven i det så skal mennesker på overførselsindkomst mistænkeliggøres, så folk tror, de ikke er bedre værd end at behandle på den måde.

Jeg er helt klar over at du vil lede med lys og lygte efter flere håndgranater. Det kan man ikke stoppe, men man kan lade dig afsløre dig selv, og så håbe at det er nok til at stoppe den egoistpolitik.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#12   25. apr På tide man opfinder en dimension maskine, hvor man flytter lortet væk fra jorden - man kan næsten forstille sig hvad de vil sige på den anden side....HVAD I HELVEDE? Endnu en verden som sender deres lort til os - det er fandme ved at være for meget. smiley

Nå det var lige en sjov tanke...

• #13   25. apr Ja, kunne man bare beame skidtet op ...

Jeg har set på affaldsspande idag og spekuleret på, hvordan jeg skal arrangere dem.
    Nogle steder koster en affaldsspand flere tusinde kroner, Yrk,
    De billigste ser ud til at være Ikea og Lomax.

Kommentér på:
Genbrug

x