{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

Jeg tager den lige igen - Lægemangel. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg tænker tit på hvordan et velfærdsland som Danmark kan mangle læger og jeg går og tror at der er sådan over hele linjen og jeg siger også stakkels læger for jeg tror ikke at de har det godt og man kunne jo tage hele den offentlige sektor.
Og alt dette her er jo ikke kommet sådan pludseligt på et par år og tænker på at vores folkevalgte kun ser til enden af deres egen næsetip.
Jeg sad og læste om en huslæge der tog en ydelse fra de af hans patienter der ønskede at han kørte ud (det var jo gratis i gamle dage) men jeg vil godt give de var det 1300.kr om året for at have en huslæge der kom ud til mig.
Hvad siger i andre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg tager den lige igen - Lægemangel.
  • #2   16. nov 2019 nej...vi skal ikke have brugerbetaling som et land med den højeste skat i verden. Det vil forvride det hele som at dem som har råd kan have en huslæge. Men problemet er mere at mange læger ikke gider en eller andet kloak i udkants danmark, samt at mange unge heller vil opkvalificere sig som kræver at de er der hvor der er, og ikke i et eller andet skod hjørne af Danmark.

    Man har ellers prøvet om man kunne lovgive i bedste stavnsbinding forstand at læger kan blive udsendt til et eller andet skod sted.


  • #4   17. nov 2019 Finken

    ja....det er noget griseri at udeblive uden at ringe afbud, og det burdes straffes. Man tager en plads som så ikke kan bruges til noget og personalet spilder deres tid.


  • #6   17. nov 2019 Alis C jeg bryder mig ikke om tvang og der må da findes en del læger der ønsker landsby livet smiley

  • #7   17. nov 2019 Claus G ja det forstår jeg godt men jeg kunne godt selv bruge sådan service smiley

  • #8   17. nov 2019 Polysl det er ikke en tvunget brugerbetaling det er ligesom den dersens sygeforsikring den går jo heller ikke ind under brugerbetaling smiley

  • #9   17. nov 2019 Det har været oppe, at det skal koste, når man udebliver fra planlagte behandlinger i sygehusvæsenet. (nogle tandlæger har indført det.)

    Der er så nogle personer, inden for systemet, der har været fornuftige nok, til at holde det tilbage.

    Fordi: - Skal patienterne betale, skal sygehusvæsenet også.

    En del patienter har oplevet, at man er indkaldt til planlagte operationer, - nogle endog gjort klar til operationer, som så er aflyst i sidste øjeblik, og patienterne er sendt hjem, for at vente på en ny tid.

    Og der er sygehusvæsenet ikke rigtig klar til, at skulle give kompensation til patienterne i tilfælde af aflyste behandlinger.


  • #10   17. nov 2019 Finken N jeg ved godt det du siger men jeg er sikker på at der findes A - B og C-hold i Danmark og bøde jo hvis ikke der findes en årsag til udblivelsen smiley

  • #11   17. nov 2019 Busmann ja det skal gælde begge veje smiley

  • #12   17. nov 2019 Min tandlæge har indført det, 267 kr. hvis jeg ikke møder op eller har annulleret 24 timer før aftalt tid.

    Og ligeledes Aleris-Hamlet, i hvert fald som privat patient, husker ikke beløbet...


  • #13   17. nov 2019 Madonna M ja men det er også ok smiley

  • #15   17. nov 2019 #9 busmann

    Nu er frekvensen enorm i forskel for aflyste operationer og udeblivelser. Aflyste operationer er ikke fordi de ikke gider opererer og andre ting som akut som spiler ind. Det at bare udeblive er en bevist handling hvor der ikke er noget som helst grundlag for at møde op eller aflyse i god tid.


  • #16   17. nov 2019 Alis C ja desværre det er godt man ikke lever evigt smiley

  • #17   17. nov 2019 Polysl jeg kender faktisk nogen der lå og skulle ind og opereres men det blev aflyst mindst 2 gange og det er ikke ok smiley

  • #19   18. nov 2019 Finken N når høre om det cirkus folk oplever når de skal til og fra sygehusene kan sådan sidste øjeblik operationer tære på folk og det bliver jo ikke bedre når det så sker flere gange smiley

  • #20   18. nov 2019 En bekendt fik brev om en tid til en operation.

    Han læste det umiddelbart som en måneds ventetid.
    Så kom han til at se, at årstallet vist var forkert.

    En opringning gik ham til at gå i sort.
    Der var 14 måneders ventetid!

    Operationen blev så flyttet til privathospital, på sygehusets/regionens regning, på grund af den lange ventetid.

    Er der noget at sige til, at der er patienter, der glemmer en tid, der ligger over et år ud i fremtiden?????
    Er det sikkert, at patientkontoret, der visiterer patienten til privathospitalet, også altid får den planlagte tid aflyst på sygehuset????

    Naturligvis er det ikke fordi, at personalet på sygehuset har forlænget kaffepausen, når aftaler bliver aflyst. - MEN jeg nægter at forholde mig til, at det er ond vilje fra patienternes side, når der sker udeblivelser.

    Et sygehus fik nedbragt antallet af udeblivelser, (og ventetiden) ved ganske simpelt at ringe til patienterne et par dage før behandlingen.
    Nogle fik derfor deres kalender opdateret, og andre var blevet "raske" på grund af den lange ventetid.

    Derfor:
    Skal patienterne betale bøder for udeblivelse, SKAL sygehuset også betale/give kompensation for aflyste behandlinger, til patienters udgifter til f.eks. transport eller tabt arbejdsløn.


  • #21   18. nov 2019 Busmann en god tale om en huske opringning eller måske en huske SMS smiley

  • #22   18. nov 2019 Busmann

    Jeg har været til nogle scanninger på OUH, for år tilbage hvor jeg fik en sms, og det tror jeg også man får i dag, faktisk var det en uge før jeg skulle til scanning, samt at der dagen før igen kommer en sms om tidspunkt. Det er en fin service som også kan indeholde ændrede tider så man ikke kommer der og opdager den er aflyst.


  • #24   18. nov 2019 ok tak claus

  • #26   22. nov 2019 Jeg var til familiefest i Mandags - I familien har vi 2 praktiserende læger og en som har været det, men er gået på pension.
    De unge læger er henholdsvis 41 og 39 år, altså forholdsvis nye med "egen" praksis, dvs. de har begge købt sig ind i eksisterende praksis med flere læger.
    Vi havde i familien oppe at vende, hvorfor det er svært at skaffe læger til yderområderne.
    Begge de unge læger havde deres mening, som var ret ens - for det første er det ikke nok at være uddannet læge, unge læger skal også rundt på div. sygehuse, børneafd. og lign. i en god periode - derefter i praktik hos forskellige praktikker a et halvt år - først herefter kan de unge læger begynde at søge efter at købe praksis.
    Men de var også enige om, at regionerne er medskyldige til lægemanglen i yderområderne, for som de sagde var der ikke den samme lægemangel for 20 år siden, som i dag, og langt de fleste praktiserende læger er i dag 60+ i nuværende praksis.
    I dag vil regionerne have, at de unge læger starter fra bunden, altså ikke køber sig ind i eksisterende praksis - her er problemet så, at de unge læger ikke har råd til at starte helt fra bunden, og heller ikke tiden og "lysten" da der kommer alt for meget ekstratid til ansættelser - kontorarbejde og lign.

    Begge læger har skulle til lommerne (låne) - alene det at købe en "gammel" læge ud, koster millioner.


Kommentér på:
Jeg tager den lige igen - Lægemangel.

Annonce