{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Tager jeg den rigtige uddannelse? :-/ {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg er begynde på Gymnasiet, Samfunds-sproglig. Hvorfor? Fordi jeg skulle vælge noget... Jeg anede virkelig ikke hvad jeg ville, om jeg ville være håndværker eller noget.. Men jeg valgte STX for så havde jeg da en "uddannelse", og fordi det var en lortetid med mesterlære osv hvis det var det.

Nu er jeg så begyndt der, men jeg har aldrig været en bogorm.. Jeg har ikke "mega" svært ved lektierne, men jeg har aldrig brudt mig om det, og så tænker jeg konstant, hvorfor skal jeg lære dette?

Jeg er selvfølgelig glad for at gå på skole, møde alle denye mennesker, få nye venner osv. Nogle gode fester. Men hvad så når jeg er færdig? Hvad vil jeg så? Jeg aner det virkelig ikke.

Iiii, jeg ved bare ikke hvad jeg vil være her i livet. Er det så mærkeligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tager jeg den rigtige uddannelse? :-/
  • #1   31. aug 2009 Jeg har det på nøjagtig samme måde, og jeg er ved at blive sindsyg.

    Nu er jeg så startet i 10 kl på vuc for at få lidt betænkningstid, men jeg føler alligevel at det er spild af tid. :S


  • #2   31. aug 2009 Overhovedet ikke, jeg aner heller ikke hvad der skal blive af mig, om jeg bliver dopedealer eller advokat.
    Egentlig er jeg også ligeglad, for mig betyder det ikke det store hvilket job jeg har. Bare jeg har en dejlig familie, en masse venner og tjener penge nok til at jeg kan have det godt, så er mit liv som jeg ønsker det skal være.


  • #3   31. aug 2009 STX er ikke en uddannelse, den åbner blot veje til "rigtige" uddannelser ..

  • #4   31. aug 2009 Jeg er 16, og jeg er god til IT og sådan, men vil IKKE have det som arbejde.

    Morten', man kan sagtens få job med en stx jo.


  • Henning B
    Henning B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 119
    #5   31. aug 2009 Ahsan Q>> Det satme godt skrevet det der! Må absolut være det bedst gennemtænkte og mest fornuftige jeg til dato har læst herinde på baboom.dk.
    Thumbs Up!


  • #6   31. aug 2009 Ahsan Q:

    Virkelig flot skrevet. Men jeg tænker bare om jeg spilder 3 år på at tage den STX, hvis det ender med jeg vil være håndværker?



  • #7   31. aug 2009 Gigi:

    Er ikke så gammel så det må blive her i danmark smiley

    hehe


  • #8   1. sep 2009 Du har nok ret Ahsan.



  • #9   1. sep 2009 Hvis du er god til IT, Hvorfor så ikke vælge
    Teknisk skole, via en IT-uddannelse, eller
    HTX, med it-linjen ?
    STX, vil sikkert ikke være noget for dig, hvis du er til IT smiley
    men op til diq, ingen kritik her fra, men hvis du er lidt stuck
    snak med din vejleder smiley


  • #10   1. sep 2009 Gider bare ikke arbejde med IT... har jge altid ment jeg ikke ville.

  • #11   1. sep 2009 Nu kan man ikke som sådan spilde tiden ved at vælge den forkerte uddannelse - for der er ingen der kan fratage dig de ting du har lært i den tid du har været i gang med uddannelsen
    Jeg brugte selv lidt over 1½ år på HHX før jeg fandt ud af at det bare IKKE var det jeg skulle - nu har jeg netop overstået min prøvetid som mekanikerlærling, og ved derfor at jeg er sikret arbejde og uddannelse de næste 3 år og 4 mdr.
    Jeg er MEGET glad for jeg valgte at skifte retning.

    Det er bare en svær tid at finde noget andet at lave, hvis du dropper ud af skolen nu. Dengang jeg gjorde det var der rig mulighed for vikar-arbejde, som jeg så foretog mig fra marts til august, hvor jeg så startede på grundforløbet igen.

    Men følg dig selv - og lad dig ikke slå ud af andres dumme bemærkninger og kommentarer.


  • #12   1. sep 2009 jeg ved bare ikke hvad fanden jeg sku hvis jeg droppede ud af stx altså.


  • Henning B
    Henning B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 119
    #13   2. sep 2009 Ahsan Q>> Og der ødelagde du lige et ellers fint indlæg, med dine lettere nedsættende kommentarer om at "sigte" højere end håndværker/kioskejer.. Verden er heldigvis ikke kun indrettet til akademikere og des lige. Der er intet dårligt i at være håndværker, intelligens er mange ting - Både håndelag og matematisk + alle de andre.

    *4) sidst men ikke mindst, givet dig en adgangsgivende uddannelse, som baner vej til universiteter og andet, i tilfælde af du ikke vil læse til håndværker... men besluttede at sigte højere?*



    *


  • Henning B
    Henning B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 119
    #14   2. sep 2009 Ja der blev jeg sgu lige børnefornærmet kunne du høre smiley
    Hilsen håndværkeren hehe


Kommentér på:
Tager jeg den rigtige uddannelse? :-/

Annonce